MM la școala de corecție
mariamargareta
195. O scrisoare pe 40 de pagini
Pasiunea debordantă pentru scris a Mihaelei nu are neapărat o conotație strict patologică. În fond, și alte personalități ale istoriei au scris sute sau mii de volume fără a fi considerați „săriți de pe fix”. Varianta unei propensiuni ereditare pare la fel de tentantă pentru cei interesați de acest studiu de caz, mai ales că despre tatăl ei se spune că avea acasă saci întregi de scrisori concepute de el, dar niciodată expediate. Grăirea peste pământ a Dumnezeului de la Pucioasa a devenit ceva mai pe înțeles abia când s-a aflat despre o istorioară picantă, petrecută prin anul 1981.
Se spune că, la puțin timp după moartea Verginicăi, în poporul pucios s-a produs o puternică tulburare și dezordine, datorită situației create. Poporul fusese condus în ultimii ani cu mână de fier nu de Verginica, ci de cei doi păstori (nea’Mișu – zis și păstorul Daniel și nea’Cristea – zis și păstorul Cristea). Acești aghiotanți ai Verginicăi erau pe post de sfetnici și protectori ai sfintei, dar și de vechili ai turmei, asigurând o interfață cu permisivitate selectivă pentru cei care doreau să intre în contact direct cu Verginica. Încurajată de o proorocie mai veche, care anunța că sceptrul prorocesc de la Pucioasa îi va reveni persoanei care va fi de față la ultima suflare a Verginicăi, Mihaela a avut surpriza la scurt timp să fie ea cea căreia i se grăia de sus. Într-o scrisoare scrisă pe 4o de pagini (!!!) și adresată păstorului Daniel, Mihaela își expunea crezul ei că ea este cea aleasă spre a prelua cârma poporului și jugul proorociei Domnului. Păstorii doar trebuiau să valideze în fața poporului această minunată alegere conformă cu proorocia anterioară. Nea’ Mișu a fost șocat de hotărârea moldovencei, care își asuma pe mai departe ascultarea, deși sosise abia de doi ani în popor, îmbrăcată în pantaloni și cu pletele în vânt, ca să se facă și ea creștină printre creștini. Convins că ar fi trebuit să primească neapărat un semn de la Domnul în prealabil, pentru a putea investi pe cineva ca urmaș legitim al Verginicăi, nea’Mișu a reacționat în stilul lui violent caracteristic: „Satana! E o Satană! Scrisoarea asta e ispită de la Satana! Auzi, dumneata, 40 de pagini! 40 de pagini!”. După ce a tunat și a fulgerat, nea’ Mișu a obligat-o pe Satana (pardon! pe Mihaela) să meargă în fiecare cetate de creștini și să-și ceară iertare, pe motiv că le-a jignit demnitatea de creștini, îndrăznind să se erijeze în urmașă la proorocie fără a fi avut semn și alegere de la Domnul. Degeaba a încercat Mihaela să-l convingă că semnul este acela că Verginica a preferat-o pe ea, pentru că, înainte de a muri, i-ar fi transmis telepatic (ca la telefon, cuvânt cu cuvânt) un text pe care ulterior ea îl va intitula „Testamentul Sfintei Virginia”. Nea’ Mișu a rămas neclintit în încăpățânarea lui, iar Mihaela a trebuit să se supună capriciilor lui de păstor. Umilința aceasta pe care i-a administrat-o nea’ Mișu Mihaelei, fără milă, în fața tuturor cetăților cu creștini pucioși nu va mai fi uitată de ea niciodată. Au urmat alți zece ani în care Mihaela „și-a lins rănile” și a copt pe îndelete planul iertării. Zece ani în care cerbicia păstorilor s-a erodat iar anii i-au cocoșat. După ce a preluat însfârșit misiunea, în anul 1990, Mihaela i-a lăsat să se retragă pe ambii păstori, țesând în jurul lui nea’ Mișu o biografie încărcată cu adevăruri și îndreptându-i la bătrânețe cu o lecția tardivă, de sus de la Domnul, că „nu e deloc înțelept să intri în competiție cu voia lui Dumnezeu, mai ales dacă are o coastă străpunsă deja”.
E de presupus că păstorii, văzând atunci darul dăruit Mihaelei pentru popor, să fi găsit la repezeală o formulă de compromis în persoana blajină a lelicăi Maria, o țărancă simplă care nu știa să spună „nu” și care le creea siguranța că o vor putea manevra așa cum doresc. Lelica a proroorocit după Domnul până în anul 1994, dar începând cu anul 1990, când începuse să proorocească și Mihaela cu mintea ei ascuțită, lelica a fost rugată din partea acesteia la mari înțelegeri pentru a se retrage.
Cele două proorocițe mamă și fiică au fost la mare iubire în acești patru ani, când Domnul vorbea la patru urechi și două creștine. Până la urmă, tenacitatea Mihaelei, setea de ascultare de Dumnezeu și lipsa ei de frică de răutatea satanei au învins.
Dumnezeul Nostru își găsise, în sfârșit, o portavoce de neegalat, pentru cea mai mare proorocie a tuturor timpurilor.
|