View Single Post
  #104  
Vechi 16.04.2007, 19:20:33
calator calator is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.03.2007
Mesaje: 533
Implicit

Am o mare curiozitate daca cei care au citit din sfintii parinti au intalnit ceva scris despre "chemarea adevarata" pentru ca se tot vorbeste despre monahii care au avut o chmeare adevarata si cei care nu au avut. In functie de aceasta chemare i-ai impartit (sebastiana) in porci si perle (sau ai luat in considerare darurile duhovnicesti ce le au sau cum?). Mai precis ce anume le face pe maicile ce tu le-ai intalnit "spre deosebire" de altii (la care nu a avut Dumnezeu asa grija ca la tine sa-i scoata in cale) sa fie "perle intre porci" (sa inteleg ca ceilalti monahi mai putin "alesi de Dumnezeu" si inzestrati cu puteri miraculoase (cum este inaintevederea) se afla in categoria porci? Nu de alta dar eu cred ca numai categoria asta am intalnit-o :p

Eu cred ca noi il alegem pe Dumnezeu si nu invers. Un teolog spunea ca omul il poate iubi pe Dumnezeu pentru ca acesta il iubeste deja In asta consta libertatea si singura alegere esentiala a omului.

Cat despre chemare sau motivele ajungerii in manastire Sf parinti scriu despre trei cai (si e interesant ca acestia nu fac nici o deosebire calitativa intre ele adica nu scriu ca cei care au raspuns chemarii a sunt mai vrednici decat cei care au raspuns chemarii b)

Acestea sunt:Prima chemare este nemijlocita – de la Dumnezeu; a doua – prin oameni; și, în sfârșit, a treia – din nevoie.

Avva Pafnutie arata cum ca primeia ai este caracteristica o anume insuflare care umple inima omului, pana si în somn, atrigandu-l nespus de puternic spre dragostea lui Dumnezeu, spre poruncile lui Hristos. Celei de-a doua, venind prin oameni –că cel chemat se înflacarează cu dorire dumnezeiască mijlocita prin cuvânt omenesc sau prin înraurirea altora (influneta duhovnicului spre exemplu, sau a altei persoane - asa cum se duc mai multe fete la manastire care-s prietene si isi transmit si sustin reciproc o stare de inflacarare etc). Celei de-a treia, din nevoie – din nevoia de singuratate, din sentimentul de tristete dupa pierderea celor apropiati, din nevoia de insigurare a celor care au fost dezamagiti de semeni sau sufera din dragoste lumeasca, dupa anumite experiente tragice/ la limita ( cum este cazul unei femei care s-a calugarit dupa un accident in urma caruia a suferit o interventie chirurgicala timp in care a trait experienta mortii clinice si cand si-a revenit a lasat tot si a pelcat la manastire sustinand ca a vizitat chair iadul)
Reply With Quote