View Single Post
  #248  
Vechi 25.04.2010, 13:05:44
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
... iar dupa Dumitru moastele se conserva fiindca provin din zone cu umiditate scazuta (dupa el, în tarile respective oamenii si animalele moarte ar trebui sa se mumifice, ceea ce evident nu se întâmpla).

Dumitru mai emite ceva, anume ca evangheliile nu ar fi scrise de autorii al caror nume îl poarta, lucru dovedit, dupa el, si de faptul ca nu se cheama evanghelia lui cutare ci dupa cutare (de fapt dupa înseamna exact de, evanghelia sau vestea buna fiind considerata una singura dar cu patru autori).

Ceea ce e o ineptie. Nu exista alte documente istorice despre evanghelii decât cele patristice (ale Parintilor apostolici) care sustin ca respectivele evanghelii apartin autorilor binecunoscuti.

Paternitatea aceasta traditionala, (deci inclusiv autoritatea respectivelor surse patristice) a fost contestata de multi cercetatori, dupa cum multi o sustin.



În cazul evangheliei dupa Matei, parerile privind autorul sunt împartite:

Many scholars today believe that "canonical Matt was originally written in Greek by a non eyewitness whose name is unknown to us and who depended on sources like Mark and Q". However, other scholars disagree variously on these points.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gospel_of_Matthew

În cazul evangheliei dupa Marcu, caracterul ei corespunde profilului Sf. Marcu (mentionat în epistolele lui Pavel si în Fapte), apropiatul Sf. Petru din ale carui relatari s-a inspirat. Detalii aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gospel_of_Mark#Authorship

În cazul evangheliei dupa Luca, doctorul Luca mentionat de Pavel într-o epistola e personajul care corespunde cel mai bine profilului autorului în opinia a aproximativ jumatate din cercetatori:
There is further evidence from the Pauline Epistles. Paul described Luke as “the beloved physician”, and some scholars have seen evidence of medical terminology used in both the Gospel and Acts.
Tradition holds that the text was written by Luke the companion of Paul (named in Colossians 4:14) and this traditional view of Lukan authorship is “widely held as the view which most satisfactorily explains all the data.” The list of scholars maintaining authorship by Luke the physician is lengthy, and represents scholars from a wide range of theological opinion. However, it must be stated that there is no consensus, and the current opinion concerning Lukan authorship is ‘about evenly divided’.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gospel_of_Luke#Authorship

În cazul evangheliei dupa Ioan, exista multa controversa asupra autorului ei. Se stie însa ca provine din Efes, orasul unde Sf. Ioan a fost episcop si a murit. Profunzimea teologica si numarul de detalii despre discutiile Mântuitorului cu ucenicii din aceasta evanghelie face putin probabil ca în acelasi oras sa fie doi mari teologi (Sf. Ioan fiind unul din stâlpii Bisericii, împreuna cu Petru si Iacov, asa cum mentioneaza Sf. Pavel) dintre care unul sa fie Apostolul iar altul sa stie la un asa nivel viata si cuvintele Mântuitorului:
http://en.wikipedia.org/wiki/Authors...ohannine_works
Ce ai reusit sa-mi dovedesti?
Faptul ca este foarte probabil ca evangheliile sa fie scrise de cei 4?
Si ca profilul celor 4 evanghelisti ar corespunde cu autorii de drept ai evangheliilor?
Nu ti se pare cam putin?
Reply With Quote