Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009
In orice caz luam act si cunostiinta cu bucurie de o noua inventie din biserica catolica (noua pt. mine desigur) in ceea ce priveste mintuirea si constatam ca in aceasta biserica sunt situatii in care poti fi obligat la mintuire.
|
Din teoria cu " Extrema contrițiune" nu rezulta asa ceva, nu stiu de unde ai scos-o.
Binenteles ca se poate mantui si fara spovedanie, daca pocainta este autentica insa nimeni nu poate spune daca pocaina cuiva a fost autentica sau nu, mai ales cand la scurt timp dupa urmeaza moartea.
Dar cineva care se pocaieste autentic, chiar si din frica de Iad, insa nu apuca sa se spovedeasca, inseamna ca este condamnat?
Avem in traditia ortodoxa multe exemple de calugari care atunci cand greseau si simteau ca nu au pocainta pentru ceea ce au facut se sileau sa gandeasca la chinurile Iadului si la ceea ce ii asteapta daca trec dincolo cu pacatul in cauza.
Inseamna ca nu aveau pocainta?
Si tot asa putem despica firul in 4 si emite inca vreo 10 teorii, si pentru ce?
Mantuirea este pana la urma judecata lui Dumnezeu si ceea ce stim sunt lucrurile care ne apropie sau departeaza de mantuire.
Aspecte unde intervine un soi de subiectivism (a fost pocainta autentica sau nu la respectivul?) si au pana la urma o utilitate practica duhovniceasca indoielnica nu cred ca are rost sa fie discutate cu atat mai putin sa fie declarate dogme.