View Single Post
  #313  
Vechi 29.04.2010, 15:39:42
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
@Noesisaa si Florin
1. Ma refeream si la postul trupesc. Doar de aici din forum am aflat prima data ca se face abstinenta si sambata si duminica si inainte si dupa orice liturghie.
corect, Sophia.
"196. Cum se cuvine sa ne pregatim pentru impartasire?
Pregatirea pentru impartasire este trupeasca si sufleteasca. Ea consta din:
a) spovedanie (marturisirea pacatelor), fara de care nimeni nu se poate impartasi. Numai copiii pana la varsta de 7 ani sunt scutiti de spovedanie;
b) impacarea cu toti. Sa nu fi certat cu nimeni si sa nu ai nimic impotriva cuiva;
c) infranarea de la orice pofta (impreunarea trupeasca) cel putin cu cateva zile inainte 532 (Sf. Ap. Pavel, in Epist. 1 catre Cor., 7,5; Timotei, Episcopul Alexandriei, Can. 5 (la Milas, op. cit., trad. p. 152), Sf. Simion al Tesalonicului, Rasp. la intreb. 16, trad. rom. p. 315; Tipicul cel Mare (al Sf. Sava), cap. 34, p. 42) si abtinerea de la mancare si bautura in ziua impartasirii; numai celor bolnavi pe moarte li se poate da Sfanta impartasanie pe mancate533 (Sf. Nichifor Marturisitorul, Can. 9, (la Nic. Milas, op. cit., trad. p. 231));
d) citirea pravilei pentru impartasire, adica a rugaciunilor pregatitoare pentru impartasirea cu vrednicie, pe care uneori le citeste preotul in numele credinciosilor, in biserica, inainte de impartasire534 (Despre pravila de cuviincioasa pregatire sufleteasca si trupeasca pentru impartasire, vezi mai pe larg in Povatuirile din Liturghier, ed. 1987). (Vezi-le in Ceaslov sau in Cartea de Rugaciuni). "
(Din Catehism, situl Patriarhiei)

Citat:
Si Florin: nu, nu este evlavie falsa, ci eu o numesc frica si respect de Dumnezeu. Eu stiu ca, cel putin eu, nu sunt in permanenta perfecat, ca mai am scapari si atunci nu pot sa ma duc sa iau impartasania asa oricand, acum o iau si maine am facut iar o boroboata si poimaine iar o iau.
Eu traiesc in lume si viata in lume asta este.
Am mai spus, exista doua variante:
1. in manastire
2. cu dezlegare sau regula permanenta ca poti lua impartasania fara post, abistinenta indelungata si fara probleme, oricand. Cam ca la catolici si am inteles ca si la greci se face asa (adica se ia mai usor ca la noi).
Prescriptii canonice:
"Mulți se împărtășesc cu această Sfântă Jertfă o dată pe an; alții de două ori;
alții mai des; și către toți aceștia se îndreaptă cuvântul nostru. Dar nu numai
către cei ce sunt aici, ci și către cei ce sunt în pustietăți; căci aceștia o dată pe
an fac acest lucru. Deci care trebuie lăudați, cei care o dată, sau care
adeseori, sau care rareori se împărtășesc? Nici pe cei ce se împărtășesc o
data, nici pe cei ce de multe ori, nici pe cei ce de puține ori, ci pe cei ce cu
conștiința curată se împărtășesc și a căror viață este ireproșabilă. Unii ca
aceștia, totdeauna, iar cei ce nu sunt de acest fel niciodată să nu se apropie
de cuminecătură. Dar de ce? Fiindcă aceștia primesc asupra lor judecata și
osânda, cât și pedepsirea și pedeapsa; și nu te mira, căci precum hrana care
după firea sa este nutritivă, dacă ajunge în sucuri stricăcioase, distruge și
strică totul, și cauzează boală, tot astfel și Sfintele Taine. Tu te desfătezli la
masă duhovnicească și apoi iarăși îți întinezi gura cu noroi? Lingi cu mir
binemirositor și apoi iarăși umpli de putoare, împărtășindu-te după un an?
Crezi că îți ajung patruzeci de zile spre a te curați de păcatele comise timp
îndelungat și după o săptămână iarăși te întorci la cele de mai înainte? Spunemi
ori de vindecându-te în patruzeci de zile de boala îndelungată și apoi iarăși
înapoindu-te la mâncărurile care au pricinuit boala, nu ai pierdut atâta
osteneală de mai înainte, cât ti-ai si stricat mai mult? Căci dacă cele firești se
schimbă, cu atât mai mult se schimbă cele ce depind de voință. Tu dai
patruzeci de zile pentru sănătatea sufletului, și oare să nu aștepți nici
patruzeci pentru ca Dumnezeu să te ierte. Spune-mi, glumești? Pentru aceea
și diaconul rostește zicând: „Sfintele sfinților", adică cel ce nu este sfânt să nu
se apropie. Nu zice numai: Cel ce este curat de păcate, ci cel ce este sfânt."
(preluat de pe http://www.canoaneortodoxe.net/indrum_can.html
dar acelasi text l-am gasit pe Crestin Ortodox)

De data aceasta sunt de acord cu Sophia.. Nici eu nu cred ca ma pot apropia oricum de Sf. Impartasanie. Nu pot sa ma duc fara post, fara spovedanie.. si chiar si asa, mi se pare o ipocrizie sa spun ca eu sunt cu viata curata (cum se cere pt impartasanie deasa).
Ce spune parintele Cleopa:
"Totdeauna, inainte de a te impartasi, dupa ce ti-ai facut metaniile, dupa ce ai parasit pacatul si ti-ai facut canonul dat de preot, inainte de a te impartasi trei zile cel putin n-ai voie sa bei vin nici sa mananci de dulce sau cu untdelemn. Iar in afara postului, fara spovedanie, fara canon si fara o saptamana de post sau macar trei zile nu te poti impartasi. Cel putin trei zile inainte de a te impartasi sa nu mananci cu untdelemn si sa nu bei vin; numai mancare uscata. Asa este randuiala cu Sfanta Impartasanie, fratilor."
Reply With Quote