Citat:
În prealabil postat de sophia
Mai Florin aici sunt de acord cu tine si atunci solutia este f.simpla: sa nu mai fie acele reguli care impun conditii pentru primirea impartasaniei.
Daca Hristos a venit, asa cum spune Insusi, mai ales pentru cei bolnavi, atunci sa fim lasati toti sa ne ducem ca la medicament/vaccin, la fiecare slujba, precum catolicii si grecii.
Ar fi superb! Si sa stii ca s-ar duce toti atunci. Si poate ar fi mai bine, cine stie, s-o mai schimba lumea.
Dar e vorba romaneasca vulgara, dar adevarata. Si...asa si cu banii luati.
Si curati (cu suflet, cu post, cu abstinenta de la sot/sotie) si impartasit la fiecare slujba, dar si cu familie, munca si viata de om asa chinuita cum este.
Nu se poate asta decat la manastire.
Te rog deci spune-ne si nou cum faci tu. Esti insurat? Muncesti (in lume), ce mananci de obicei, ce viata duci, ca sa te impartasesti tot timpul?
Sau poate iti da dezlegare preotul la toate si atunci este usor sa vorbesti aici.
Spune-ne ca sa invatam si sa facem si noi la fel.
Si nu, problema nu este, asa cum spune Fani, pentru cei ce merg la fiecare slujba nelipsit. Asta nu este suficient. Poti sa faci asta, dar in rest sa ai probleme (nu poti vegetarian, sau esti casatorit si ai niste obligatii, ai copii, sau esti cu sufletul in batista de necazuri si lupte ale vietii). Si ce folos, ca nu poti cere sa te impartasesti in asa conditii.
|
Sophia, tu ai citit ce am scris noi?
Ne tot intrebi noi cum facem, de parca nu am spus de cateva ori, si acum si alte dati.
Duhovnicii care recomanda impartasania continua
nu cer acele restrictii de care vorbesti tu: ei cer sa tinem posturile pentru toata lumea, miercuri si vineri si restul (fiecare dupa putinta), si pentru mancare si pentru relatia conjugala. In plus, ajunare (de la toate, inclusiv relatia conjugala) in noaptea dinaintea impartasaniei.
In rest, fiecare stim cum facem si de ce (noi si duhovnicii nostri). Nu trebuie sa scrie in carti ce face fiecare.
Am impresia ca pe de o parte te deranjeaza aceste reguli si nu esti de acord cu ele, dar pe de alta le consideri normative si nu vrei sa auzi cand ti se spune ca sunt reguli care au fost introduse mai tarziu, si nu sunt absolute; s-a aratat mai sus ca se contrazic cu canoanele apostolice si trairea primilor crestini.