203. Noi inconsecvențe în gândirea liderilor pucioși
În “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 21-09- 2009 , pucioșii răsturnau ordinea tradițională dintre cele trei virtuți teologice (relatată și de Scriptură, la 1Cor.13,13) afirmând că ordinea firească în care se nasc și se nutresc în om cele trei virtuți teologice este următoarea:
1. dragostea,
2. credința,
3. nădejdea.
Pucioșii descriau această ordine astfel: mai întâi, iubirea se aprinde în om; ea îi hrănește credința, iar credința hrănește dorul (nădejdea) după Dumnezeu:
"Am duhul aprins ca să învăț omul în ziua aceasta, căci M-a aprins de iubire iubirea celor ce au venit azi la izvorul Meu de cuvânt, iubire aprinsă în ei, și cu care ei știu să-și hrănească credința cea plină de dor."(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 21-09-2009)
Pe vremea aceea, iubirea era promovată ca rădăcină hrănitoare a toate virtuțile, deoarece pe liderii pucioși îi interesa cel mai mult ca noii-veniți la Pucioasa să-i acopere pe ei cu multă dragoste, știind că după dragoste va veni în mod inevitabil și credința în "lucrarea" de la Pucioasa. Cei mai mulți care s-au păcălit aderând la această sectă au procedat exact după acest scenariu. Au venit mai întâi din curiozitate, au fost acoperiți îndată de liderii pucioși cu o dragoste prefăcută, dar perfect regizată și irezistibilă, apoi au fost și ei la rândul lor cuprinși de dragoste față de acești lideri care păreau a fi "oamenii lui Dumnezeu", apoi a venit, pe nesimțite, și credința în "lucrarea" de la Pucioasa și în lucrătura ei. Când credința lor s-a consolidat, liderii pucioși au întors foaia, arătându-se așa cum erau de fapt, farisei urâcioși și veșnic nemulțumiți, fără pic de dragoste. Acum era deja prea târziu ca cei înșelați să mai dea înapoi. Credința lor în "Cuvântul lui "Dumnezeu" de la Pucioasa era acum cea mai puternică; chiar dacă liderii pucioși îi dezamăgeau crunt, cei care se descopereau înșelați se consolau cu credința, ea acționând ca o frână la orice tentativă de eliberare a lor de sub jugul pucios.
Și totuși, unii au reușit să se desprindă, considerând că "unde nu este dragoste, nimic nu e", deci nici credință nu mai trebuie să fie. Așa au fugit rând pe rând de sub jugul de fier al stăpânilor de "sclavi" pucioși, unii dintre cei mai devotați, cei mai iubitori, cei mai jertfitori creștini dintre slugile liderilor pucioși.
Bulversați de ultimele dezertări din "raiul" pucios, făcute la mare risc de către Georgiana, Vali și Ina (trei dintre fetele captive în "chibuțul" lui nea'Didi din Valea Voievozilor de lângă Târgoviște), liderii pucioși au uitat de propriile lor precepte, restabilind ierarhia firească între virtuțile fundamentale. "Fugarii" trebuiau înfierați cu sârg în ochii celor care au mai rămas, ca niște necredincioși și netrebnici. Acum, credința în "lucrarea" de la Pucioasa își recapătă brusc rolul ei de temelie, iar ordinea dintre credință și dragoste proclamată de liderii pucioși se inversează din nou:
"– O, iubirea celor credincioși vine de la credința lor, iar neiubirea celor necredincioși vine de la necredința lor, și nu pot fi credincioși cei necredincioși, căci faptele necredinței îi vădesc pe ei necredincioși și fugari.[...] Toți cei care ajung de unde au plecat au fost trași înapoi de diavolul nestatorniciei și al necredincioșiei." (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 2-05-2010)
Când se vor mai liniști după ultimele pierderi ireparabile, iar la poarta "mănăstirii" mixte de la Glodeni vor bate alți pelerini curioși, dornici de aventură și de experiențe cu frisoane pentru viața lor, liderii pucioși vor reveni probabil la aceeași formulă teoretizată de ei în 2009: "iubiți-ne mai întâi pe noi, iar iubirea voastră va hrăni credința cea plină de dorul de Dumnezeu. Și o va crește pe ea, și vă va cuprinde pe nesimțite credința în această "lucrare", și atunci veți fi una cu noi: voi în noi și noi peste voi, ca toți să fie una".
Last edited by mariamargareta; 07.05.2010 at 12:31:24.
|