Citat:
Īn prealabil postat de gabriela8
Chiar m-ai facut sa rad cu expresia" pentru cei drept credinciosi nu". Oare asa sa fie? Eu stiam ca ortodoxie inseamna dreapta credinta asta in traducere etimologica...  In explicatia ta se cam contrazice...
|
Mai Gabitza, nu esti atenta, bine ar fi sa fie mereu ortodox=drept credincios, dar nu e. Nu privi termenul ca unul exclusiv al bisericii care are aceasta eticheta. Nu eticheta conteaza, ci sensul adevarat al expresiei sa fie regasit in oameni pe toata suprafata pamantului. Evident ca drept credincios transcede BOR.
Citat:
Īn prealabil postat de gabriela8
Si apoi eu cred ca are importanta cand a inviat Mantuitorul asa cum are importanta si cand a fost rastignit!
|
Aoleu, exista pericolul ca vinerea se devina zi de odihna atunci! Esti simpatica
Citat:
Īn prealabil postat de gabriela8
Si tot in ziua duminicii S-a aratat Mantuitorul Apostolilor si nu o data ci de 2 ori, totul sa fie o intamplare?!
|
Si ce vroiai, sa astepte inca 6 zile si sa se arate sambata?
[quote=gabriela8;244599]Duminica S-a pogorat Sfantul Duh peste Sfintii Apostoli, de ce nu a ales alta zi?[quote]
Fac apel la atentia si logica ta. Ia de exemplu evanghelia dupa Ioan, scrisa ultima undeva in preajma anului 90 dupa Cristos. De ce nu numeste Ioan ziua intai a saptamanii ziua Domnului sau noul sabat sau noua zi de odihna, ci ii spune simplu, ziua intai a saptamanii. Daca ar fi fost vreo schimbare, Ioan ar fi consemnat-o in Evanghelie, a trait aproape de anul 100, scriind atat evanghelia care ii poarta numele, cat si Revelatia(Apocalipsa)
Citat:
Īn prealabil postat de gabriela8
De ce nu s-au intamplat acestea sambata ca sa se intareasca ziua aceasta de odihna, de ce? Tu crezi ca Dumnezeu e limitat?
|
Din moment ce insusi Mantuitorul a intarit sambata in viata Sa pe pamant, de ce altceva ar mai fi fost nevoie? Ce legatura are cu faptul ca Dumnezeu ar fi limitat? Din contra, pentru ca este nelimitat, atotputernic, atotstiutor trebuie sa fie un motiv destul de puternic pentru a nu nu atinge de legea Sa in forma in care Creatorul a considerat de cuviinta. Daca Dumnezeul cerurilor si al pamantului decide sa puna in decalog o porunca cu iz ceremonial(in sensul ca este o sarbatoare, nu are implicatii morale fata de aproape) de ce am avea noi o problema cu asta? Si macar n-am desfiintat sabatul de tot, ci culmea l-am inlocuit cu o alta zi. Daca am decis sa luam credinta pe filiera evreiasca, de ce sa nu pastram toate principiile de baza?