Citat:
Īn prealabil postat de Danut7
Apostolul Ioan a primit Apocalipsa in zi de duminica.El insusi zice "Am fost in duh in Ziua Domnului".
|
Gresit. Ziua Domnului, dupa cum ne spune Cuvantul lui Dumnezeu, este ziua a saptea. "
Ziua a saptea este ziua de odihna
inchinata Domnului". (Iesirea 20:10). Acest lucru nu se spune, nicaieri in Sfanta Scriptura, despre ziua intaia a saptamanii (duminica).
Citat:
Īn prealabil postat de Danut7
Despre schimbarea zilei de odihna vorbeste si Pavel in Epistola catre Evrei, cap 4, versetele 7-9.
|
In acele pasaje (de la Evrei 3:7 pana la Evrei 4:11) este vorba despre o noua zi in care vom intra in odihna lui Dumnezeu (odihna pe care evreii lui Iosua au ratat-o din cauza neascultarii si impietririi inimii lor). Nu este vorba nicidecum de o noua zi de odihna. Dimpotriva, unele traduceri ortodoxe ale versetului din Evrei 4:9 suna in felul urmator:
"Iatã darã au rãmas sãrbarea sāmbetei nãrodului lui Dumnezãu." - Biblia de la Bucuresti, 1688.
"Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905.
Citat:
Īn prealabil postat de Danut7
In afara de asta si Sfanta Scriptura, consemneaza adunari ale crestinilor in ziua duminicii.Apoi scrierile parintilor apostolici din primul si al doilea secol.Toate scrierile atesta praznuirea duminicii de catre crestini, inca de la inceput.
|
Sfanta Scriptura consemneaza faptul ca, crestinii se intalneau in fiecare zi a saptamanii (nu numai in ziua intaia). Slab argument pentru a desfiinta o Porunca Dumnezeiasca.
Citat:
Īn prealabil postat de Danut7
Astept raspuns la intrebarile astea:
|
Ai mai primit raspuns la intrebarile astea, de multe ori (chiar mai complete decat cele de acum). Ce vrei sa demonstrezi prin repetarea acstor intrebari, care contin si afirmatii nedevarate?
Citat:
Īn prealabil postat de Danut7
Cat despre Lege, de unde ai tu ideea ca Legea a ramas neschimbata?
|
Ortodoxia face distinctie intre legile din Vechiul Testament. Referitor la cele 10 Porunci Dumnezeiesti (numite si "Legea Morala"), Catehismul Ortodox spune:
"""""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament?
Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos.
Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament.
Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.
21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?
Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci. """"""""
Verifica si citeste mai mult aici:
http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism30.html
Mi se par corecte si in acord cu Sfanta Scriptura, acele invataturi din Catehismul Ortodox. Tu, ce parere ai?