Subiect: Ziua Odihnei
View Single Post
  #182  
Vechi 08.05.2010, 21:10:00
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Gresit. Ziua Domnului, dupa cum ne spune Cuvantul lui Dumnezeu, este ziua a saptea. "Ziua a saptea este ziua de odihna inchinata Domnului". (Iesirea 20:10). Acest lucru nu se spune, nicaieri in Sfanta Scriptura, despre ziua intaia a saptamanii (duminica).

Ziua Domnului este Duminica, dupa cum ne consemneaza si scrierile sfintilor parinti apostolici, si dupa cum si sfantul Ignatie zice "sa nu mai tina sambata, ci ziua Domnului"... Ziua Domnului si dupa lexiconul grecesc se refera la ziua Noului Testament.Doar in Noul Testament gasesti referire la Ziua Domnului, aceasta formulare si sintagma aparand mai ales in Noul Testament.Ziua Domnului nu se refera la sambata, ci la duminica Ziua impropriata lui Iisus Hristos prin Invierea Sa.

"Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci ziua Domnului, in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc." Sf Ignatie , Epistola catre Magnezieni



Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
In acele pasaje (de la Evrei 3:7 pana la Evrei 4:11) este vorba despre o noua zi in care vom intra in odihna lui Dumnezeu (odihna pe care evreii lui Iosua au ratat-o din cauza neascultarii si impietririi inimii lor). Nu este vorba nicidecum de o noua zi de odihna. Dimpotriva, unele traduceri ortodoxe ale versetului din Evrei 4:9 suna in felul urmator:

"Iatã darã au rãmas sãrbarea sâmbetei nãrodului lui Dumnezãu." - Biblia de la Bucuresti, 1688.

"Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905.



Evrei 4:7Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".

Evrei 4:8Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi.

Evrei 4:9Rămâne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.

Contextul vorbeste de o noua zi si de o alta zi si voi spuneti ca ramane aceeasi zi.Cuvantul grecesc pentru Sabatul evreiesc(sambata) este Sabbaton.Cuvantul grecesc folosit aici este Sabbatismos, care inseamna "o odihna sabatica" "o odihna de tipul Sabatului" "o praznuire Sabatica" "o odihna ca cea de Sabat" ;

Deci ramane o praznuire sabatica, nu praznuirea vechiului sabat,nu aceeasi ci praznuirea unui nou Sabat, a zilei hotarite si alese de Dumnezeu.

Sabbaton[SIZE=3]([/SIZE]σάββατον) -[SIZE=4][SIZE=2]
  1. [SIZE=2]
  2. the seventh day of each week which was a sacred festival on which the Israelites were required to abstain from all work
    1. the institution of the sabbath, the law for keeping holy every seventh day of the week
    2. a single sabbath, sabbath day
  3. seven days, a week[/SIZE]
[/SIZE]
[/SIZE]
Sabbatismos(σαββατισμὸς)
[SIZE=4][SIZE=2]
  1. [SIZE=2]
  2. a keeping sabbath
  3. the blessed rest from toils and troubles looked for in the age to come by the true worshippers of God and true Christians[/SIZE]
http://www.searchgodsword.org/lex/grk/view.cgi?number=4521
http://www.searchgodsword.org/lex/gr...gi?number=4520



Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Sfanta Scriptura consemneaza faptul ca, crestinii se intalneau in fiecare zi a saptamanii (nu numai in ziua intaia). Slab argument pentru a desfiinta o Porunca Dumnezeiasca.
Da, crestinii se intalneau in fiecari zi si frangeau paine(participau la Sf. Liturghie) , in mod special duminica, dupa cum ne este si redat in Scriptura.



Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Ai mai primit raspuns la intrebarile astea, de multe ori (chiar mai complete decat cele de acum). Ce vrei sa demonstrezi prin repetarea acstor intrebari, care contin si afirmatii nedevarate?
In primul rand nu tie iti era adresat postul.Cu tine nu mai este ce sa se vorbeasca.De omul eretic dupa a doua si a treia mustrare sa te departezi, zice Scriptura.Ori la tine cred ca e la ordinul sutelor, ba chiar miilor.Cred ca ti s-au dat peste o mie de reply-uri pe subiectul asta, o suta si ceva de pagini sunt numai pe threadul 'Despre Sabat'.In al doilea rand nu imi amintesc sa fi primit raspunsuri la intrebarile astea mai ales din partea ta, ba mai mult ai incercat cat mai mult sa le eviti, cum faci si acum.Si nici nu ma intereseaza.Am acceptat dialogul asta cu postul asta pentru ca, e cumva legat de ce ma asteptam sa ma intrebe almaris, si raspund pentru el.Cu tine nu mai imi pierd vremea ca esti iremediabil.Ti s-au adus toate argumentele in discutie.Eu personal mai pierd vremea si pe alte forumuri, am vorbit si cu iudei pe subiectul asta, si mai miscati au fost ei decat esti tu.Probabil ca si tu esti "miscat",poate chiar faci ca noi, da faci prozeletism cu alte scopuri.Si din maniera vicleana in care postezi, unele argumente mincinoase, care in mai multe randuri ti-au fost date pe fata, ma face sa cred ca ai tu un motiv pentru care faci acest proziletism ieftin, unul care nu tine neaparat de convingerile religioase.Oricum cu tine nu mai am ce discuta.Cu persoanele perverse nu am ce vorbi.



Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Ortodoxia face distinctie intre legile din Vechiul Testament. Referitor la cele 10 Porunci Dumnezeiesti (numite si "Legea Morala"), Catehismul Ortodox spune:

"""""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament?
Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos.

Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament.

Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.

21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?
Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci.
""""""""
Verifica si citeste mai mult aici: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism30.html

Mi se par corecte si in acord cu Sfanta Scriptura, acele invataturi din Catehismul Ortodox. Tu, ce parere ai?
Sunt curios si eu daca tot te-ai pus pe cititul catehismului ortodox, de ce nu citesti si ce zice catehismul ortodox cu privire la ziua de odihna, in intregime.Ai o tactica marsava, ceea ce ma face sa cred ca ai scopuri ascunse, aduci in discutie surse ortodoxe, dar si alea lipsite de context si manipulate intr-un mod ordinar, aducandu-le ca argumente pentru tine.Spre exemplu traducerile de mai sus.Prin cuvintele sambata, traducerile se refera la sabat, si traducerile au alt inteles decat acela pe care incerci tu sa il atribui.Dupa cum este clar, Biserica a tinut Duminica, la fel si cei care au facut traducerile acelea."Problema" este ca in limba romana nu prea este un sinonim direct pentru cuvantul Sabat, de aceia a fost tradus direct cu cuvantul sambata, si acum mai nou cu odihna, sau zi de odihna.Din punctul acelora de vedere au acea serbare a sambetei insemna duminica, care este si ea sambata(Sabat).

Last edited by Danut7; 08.05.2010 at 23:14:22.