Citat:
În prealabil postat de delia31
@eclesiastul
Petru i-a zis lui Simon Magul sa se caiasca pentru ca pocainta e o lucrare a inimii si e strict personala. Nu se putea cai Petru pentru pacatul lui Simon magul.
|
pai si atunci ce rol avea Petru in pocainta lui Simon? Sau sa reformulez, dc la un preot vine unu si se spovedeste, dar inima lui nu e curata, ce poate face preotul? Ideea e ca pe preot poti sa il pacalesti in sensul ca vii la spovedanie doar ca sa fie facuta, dar fara pocainta in inima iar preotul nu are de unde sa stie dc tu te-ai pocait sau nu in fata lui Dumnezeu.
Iar Sf Scriptura zice clar ca omul care se pocaieste de pacatul lui este iertat ceea ce implica faptul ca dc simon s-ar fi pocait in fata lui Dumnezeu ar fi fost iertat.
Spovedania,dupa cum ti-am zis, e buna pentru ca te ajuta sa iti deschizi inima si sa marturisesti ce ai facut si sa primesti sfaturi pentru indreptare.
Citat:
În prealabil postat de delia31
Si daca in Scriptura nu apare scris si daca Petru s-a rugat sau nu pentru Simon Magul, eu nu trag concluzia ca nu a facut-o.
|
Daca ar fi facut-o ar fi aparut scris in Sf Scriptura, de vreme ce Dumnezeu a considerat aceasta secventa ca trebuie mentionata acolo. Si tocmai tu ai spus, ca nu se putea pocai Petru in locul lui Simon...
Citat:
În prealabil postat de delia31
si de unde reiese ca Petru nu primise puterea de a dezlega pacatele, la fel ca ceilalti cand li s-a zis "oricate veti lega pe pamant...?"
|
Dc citesti originalul grec vei vedea ca ideea este urmatoare "ce e legat pe pamant deja a fost legat si in cer" ceea ce indica faptul ca Petru nu ar fi facut altceva decat sa impuna pe pamant deciziile lui Hristos si nu invers(Hristos sa faca ce decide Petru).
Contextul in care apare acest verset e acela de disciplina a bisericii. Biserica are dreptul sa excomunice pe cei care pacatuiesc si nu se pocaiesc, si in privinta aceasta Hristos i-a spus acele lucruri lui Petru. Si la fel, Biserica are dreptul sa primeasca inapoi pe cei care au fost excomunicati dar care s-au pocait. Un exemplu elocvent e curvarul din corint care a fost dat afara din biserica,la indemnul lui Pavel care zice "dati-l afara pe raul acela din mijlocul vostru" dar apoi vedem , in 2 Corinteni, ca a fost primit inapoi, dupa ce s-a pocait.
La asta se refera acel verset, nu la faptul ca Dumnezeu te iarta doar dc te-a iertat preotul.
Iertarea e exclusiv a lui Dumnezeu si nu a preotului. Dar preotul are autoritatea sa te excluda dc vede ca traiesti in pacat pentru ca oricum Dumnezeu te-a exclus.
Citat:
În prealabil postat de delia31
daca te referi la Filip ca exemplu din scriptura care nu putea transmite harul, el era doar diacon.
El avea doar puterea de a boteza dar nu si pe aceea de a transmite Duhul Sfant.
Și în practica de astăzi a Bisericii, un diacon – sau chiar un simplu mirean – poate boteza în împrejurări excepționale, dar Taina Hirotoniei nu o poate savarsi decat un episcop de aceea Filip nu a putut transmite harul Duhului Sfant.
|
Da la Filip ma refer numai ca dc citesti Sf Scriptura ai sa vezi ca Petru nu si-a pus mainile peste nici un episcop, asta ar insemna ca dupa moartea apostolilor darul acesta a disparut.
Vrei sa accepti sau nu, darul transmiterii Duhului Sfant il aveau numai apostolii, restul nu l-au mai avut.