View Single Post
  #1940  
Vechi 14.05.2010, 14:21:56
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

208. Desfrânarea duhovnicească la pucioși (I)

Pe vremea Verginicăi, una dintre restricțiile puse de ea celor care îi erau fideli a fost aceea de a nu urca vreodată pe scenă:

“... Nu lăsați copiii să se uite la televizor la trupuri goale. Nu lăsați copiii care sunt la școală să joace pe scenă.” (citat după Cuvântul Pucios din 14-02-1974)

Explicația acestei interdicții era simplă. Pe de o parte, actorii, saltimbancii, clovnii, acrobații, dar și intelectualii în general, erau categorii sociale blamate în mod tacit de ideologia comunistă opresivă, considerându-se că ei au o contribuție “neproductivă” la diviziunea socială a muncii. În același timp, muncitorii și țăranii erau considerați categorii sociale superioare și privilegiate, fiind în mod deschis lăudați și favorizați, așa încât, treptat și insidios, mentalitatea aceasta de părtinire răutăcioasă se infiltrase până și în felul de a gândi al oamenilor simpli. Verginica, după ce cunoscuse în tinerețe umilințele, constrângerile și viața grea din fabrica de tricotaje “Trainica” din Pucioasa, unde fusese angajată o vreme, înainte de a ajunge la ospiciu, nu putea vedea cu ochi buni pe acei “târâie-brâu care, costumați în haine lungi și strălucitoare, duc o viață frivolă, bine plătită, pe muncă puțină (dacă a juca pe scenă se putea numi atunci “muncă”), limitându-se la a-i face pe alții să râdă și să se distreze. În optica creștinismului habotnic promovat de Verginica și de ciracii ei, teatrul, opera, opereta, circul și în general orice formă de manifestare pe scenă erau niște forme destul de evidente de “desfrânare duhovnicească”.

Cât a trăit Verginica, dar și pe vremea cât Maria , sora ei, s-a aflat în “patul proorocesc” , această interdicție s-a respectat cu strictețe.
Venind însă Mihaela la cârma sectei, lucrurile s-au schimbat. Mihaela, deși păstra multe dintre preceptele habotnice moștenite (și anume, acelea care îi conveneau) a introdus o pleiadă de “noutăți”, inclusiv cu caracter “dogmatic”. De altfel, 99 % din inovațiile eretice ale sectei pucioșilor sunt opera spiritului libertin și plin de imaginație bolnăvicioasă al Mihaelei.
În grandomania sa, Mihaela voia ca adepții care o ascultau să iasă în evidență că sunt creștini nu numai prin vorbe și prin fapte, dar mai ales prin imagine, prin “impresia artistică”. Treptat, treptat, pucioșii au devenit niște actori în viața de zi cu zi, iar straiele lor albe, simbolizând puritatea simțurilor și demnitatea alegerii, trebuiau să fie ca o uniformă distinctivă față de ceilalți creștini, plebea. La serbări, pucioșii se îmbrăcau în mod ostentativ în straie țărănești, pentru a-și dovedi originea lor sănătoasă, daco-getică: chimire, sumane, cușme dacice sau căciuli de lână la băieți; marame, broboade, ilice, cojocele, fote și ii la fete. Opinci nu purtau, că pe vremea lor nu se mai găseau opincari care să le facă, așa că în picioare purtau pantofi de oraș.

Mihaela visa însă ca elevii ei să devină un “popor” nou și sfânt, de “prinți și prințese”, care să-i uimească pe toți cei care îi vor vedea. Tocmai de aceea, ea își alegea cu mare grijă adepții, căutând să fie frumoși la chip și mai ales docili. În schimb, aspiranții care erau mai ascuțiți la față și la limbă (cum a fost Vasilică, de exemplu) erau suportați cu greu până la o vreme, apoi Mihaela îi expedia brusc și fără menajamente, să se ducă unde or vedea cu ochii. Cei aleși trebuiau să fi ca Feții Frumoși și ca Ilenele Cosânzene din povești:

“Hai, fiilor! Vreau să vă arăt lumii prinți și prințese, fii cerești pe pământ, că nu cei prinți pe pământ sunt prinți, ci acei născuți din cer sunt așa. V-am spus cândva că voiesc să fac din voi feți-frumoși și zâne și să Mă legăn din leagăn în leagăn cu voi. O, numai în legănuț v-aș purta, ca pe cei mici. Numai în cuvânt aș sta peste voi, dar să iubiți cu multul cuvântul, fiilor mici, și să creșteți mici și să vă uitați la creșterea celor pe care îi am Eu așezați de Mine călăuză peste voi, că ei au crescut mici, și mici stau chiar și în fața voastră, numai să învățați și voi să creșteți mici și să stați prunci sub povața cea din cer și de pe pământ, căci Duhul Meu este viață în om, fiilor mici. Amin.” (citat după Cuvântul Pucios din 1-06-2003)

“Cu mare dor, cu mare dragoste v-am spus demult, copii ai poporului Meu, că voiesc să fac din voi prinți și prințese, crai și crăiese, neam împărătesc, ca să semănați cu neamul lui Dumnezeu și să aveți inimi ca ale Lui, ca ale fiilor Lui, fire ca a Lui, purtare ca a Lui, ca să vă dovediți neam împărătesc, cu finețe mare în purtare, în simțire și în vorbire, și nu altceva am dat Eu să vă spun când am spus ce voiesc să fac din voi, ca apoi voi din lăuntrurile voastre să vă arătați că sunteți de neam împărătesc și că așa purtare aveți și tot așa și cinste între oameni.” (citat după Cuvântul Pucios din 4-12-2004)

Preocuparea aceasta asupra straielor și a recuzitei de operetă a devenit atât de obsesivă, încât Mihaela caută s-o impună prin mesaje și îndemnuri ideologice întregului popor român. Scopul ei ascuns este însă acela de a generaliza nu atât portul pucioșesc, cât ideologia eretică pe care o aduc cei care sunt deghizați în creștini neaoși, strămoșești. Nu lipsesc accentele rasiste, xenofobe, rădăcini ale unui fascism latent. Pentru că Mihaela nu știa nici o boabă de limbă străină, dar era invidioasă pe “cei mici”, care veneau din lume știind binișor una-două limbi străine, voia să-i pună la punct și să le arate că n-are nici o valare ceea ce știu ei. Drept urmare, limba română este promovată la rangul de limbă pură, vorbită și în ceruri, iar rasa română este rasa pură care va moșteni tot pământul, căci obiectivul Mihaelei este de acum și mai ambițios: de la sloganul “toți românii vor fi creștini” ea a ajuns la sloganul “toți creștinii de pe pământ vor fi rromâni și vor vorbi între ei rromânește”. Și toate neamurile se vor binecuvânta cu numele cel nou, numele de Rromân”:

“O, poporule român, te-ai civilizat, și de Dumnezeu te-ai depărtat. Eu te-am născut din Duhul Sfânt la nașterea Mea din Fecioară. Eu M-am născut prunc, și tu te-ai născut popor într-o singură zi, în ziua cuvântului Meu rostit peste tine, țară română, țară creștină! O, tu știi ce înseamnă român? Nu știi ce înseamnă acest cuvânt, român. Pe ce limbă să vorbesc Eu cu tine ca să Mă înțeleg cu tine ca la începutul tău, românule, poporul Meu? O, te-ai băgat și tu în cutie, tată, și nu mai ai ogradă și iarbă și pomi și pădure și poiană și căsuțe cu miere și sapă și grapă, și nu mai ești român. Ești neamț, că te-ai lăsat după praznicele nemțești. Ești francez, că te-ai îmbrăcat cu haină franțuză. Ești englez, că ți-ai stâlcit limba ta cea dulce. Ești turc, și ai făcut ca Israel, care s-a unit cu trup de pe cale. Ești american, că ți-ai uitat vârsta ta, care este cât a Mea, și ți-ai uitat strămoșii pe care-i ai dedesubtul tău. Ești american, de parcă nu mai ai strămoși și frumusețe străbună. Ți-ai uitat bunicii, poporule român. O, românule tată, de ce nu mai vorbești românește, măi fiule al Meu și al bunicilor tăi? Nu mai vorbești frumos, și Eu, iată, vorbesc românește, că frumoasă este limba românească pe pământ și în cer. Nu mai este astăzi frumoasă limba ta. Ți-ai stâlcit-o cu împrumutatul de la străinii neamului tău, și n-a fost frumos ce ai făcut. O, unde-ți este limba ta creștină? Ți-am dat de veste împărăția cerurilor încă de la nașterea ta, și am pus pe tine pânză albă de botez și te-am învățat rugăciunea „Tatăl nostru“ și ți-am trimis limba cea cerească, limba Evangheliei împărăției cerurilor pe pământul tău. Ți-am trimis fecior curat, născut din Mine, ca să te facă mireasă Mie, poporule român, și ți-a adus veșmânt țesut din apă și din duh și din sânge și ți-am dat nume nou și te-am numit român. Duhul Meu Cel sfânt te-a numit cu nume nou, țară creștină, așa cum nașul Meu Mi-a dat Mie la botez numele Iisus Hristos. Așa ți-a dat ție Dumnezeu numele de român la botezul tău. Și așa cum toate neamurile s-au binecuvântat în Avraam cu numele de Israel, tot așa acum, Israele de azi, se vor binecuvânta neamurile toate în numele tău cel nou, și pe care-l ai de la Mine de două mii de ani, căci tot omul care se va îmbrăca cu cămășuța de creștin se va numi român.” (citat după Cuvântul Pucios din 4-03-1995)