View Single Post
  #1941  
Vechi 14.05.2010, 14:31:45
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 208. Desfrânarea duhovnicească la pucioși (II)

208. Desfrânarea duhovnicească la pucioși (II)

În concepția ei protocronistă, Mihaela speră și crede că toți rromânii verzi vor trebui să lepede “hainele nemțești” și să se întoarcă la ițari și la opinci, la fotă și la ie, la cușmă și la broboadă, pentru a dovedi (cui?) prin aceste manevre vestimentare că sunt români cu adevărat, demni de strămoșii lor. Dar, mai ales pentru a dovedi că Rromânii sunt neamul care se află pe poziția întâi pe pământ, înaintea tuturor neamurilor, în fața lui Dumnezeu, iar neamurile trebuie să i se închine ca și lui Dumnezeu. În acest demers halucinant, păcatul mândriei de a purta haine frumoase și scumpe este valorizat la aberanta sintagmă “mândrie sfântă”. Adepții Mihaelei vor trebui să arate de acum împodobiți ca sorcovele sau ca bradul de Crăciun:

“Stau în sfat cu voi, fii români, și vă rog pe voi să deschideți cartea istoriei și să stați o clipă față în față cu străbunii acestui neam și întrebați-vă apoi dacă arătați ca ei, ca fii ai lor, ca urmași ai lor. O, frumos și creștinesc și iubit de Dumnezeu a fost portul românului! De ce, de ce, tată, l-ați părăsit și n-ați iubit să fiți frumoșii Mei? Iată cum vă luați după străini! Ați pierdut mândria aceea sfântă de a fi frumoși ca sfinții, ca străbunii, o, fiilor. Eu, Domnul, v-aș vrea pe toți împodobiți cu strai plăcut lui Dumnezeu, v-aș vrea prinți și prințese după port și n-ar mai fi nici un neam mai frumos pe pământ ca și neamul Meu român, pe care Tatăl l-a hărăzit al Meu acum, la sfârșit de timp, și iată, Eu vin în mijlocul lui cuvânt și îl povățuiesc pe el spre iubirea Mea cea de sus pentru el. O, trezește-te, tată, și arată-te întru toate neam al lui Dumnezeu, căci Eu sunt Împăratul făpturii și te vreau întâiul pe pământ înaintea Mea, ca să se închine Mie și ție neamurile, tată, dar ascultă-Mă și nu te teme de sărăcie și de lipsuri dacă Mă asculți!” (citat după Cuvântul Pucios din 9-05-2010)

Dar pentru că i se părea că “poporul” pucios nu are suficientă “vizibilitate”, Mihaela a conceput o manevră de proporții care să-i sporească publicitatea. A imaginat mai multe spectacole la scenă deschisă, în care adepții ei să interpreteze piese de teatru cu subiecte “creștinești”. A obținut îngăduința să folosească teatrele în aer liber și parcurile din Târgoviște și Pucioasa, în care a improvizat piese de teatru. Curioșii veneau, priveau și plecau mai departe, clătinând din cap. Adică, “la tinerii ăștia le lipsește o doagă”. Când avea ocazia, Mihaela îi încolona îmbrăcați în straie populare și îi punea să mărșăluiască cu flori în mâini, ca să-i vadă lumea și să se mire. Așa a fost la așa-zisa sărbătoare pucioșească “Dezlegarea Blestemului Sfântului Nifon” ( desfășurată pe străzile Târgoviștei și pe ruinele turnului Chindiei), dar și la Pucioasa în mai multe rânduri.

Însă cele mai elaborate spectacole rămân, negreșit, cele organizate la așa-zisele Festivale Pucioșești ale Creștinătății Românești. Aceste Festivale nu aveau mai nimic creștinesc în ele, fiind mai degrabă niște manifestări cultural artistice, în care invitați de marcă (poeți, artiști plastici, toboșari, scripcari, flautiști, naiști și guriști) își exersau talentele în fața câtorva zeci de creștini pucioși, așezați pe băncuțele spectatorilor, printre care se mai amestecau și câțiva gură-cască veniți de prin sat. Ca să salveze aparențele de “manifestare creștinească” festivalul se încheia invariabil cu câte o “piesă de teatru creștin”. Aceste piese erau concepute de cele mai multe ori de Tataia, care era cel mai talentat dintre toți și mai avea și idei, apoi erau validate de Mihaela. Când erau presați de timp, pucioșii îi prezentau Mihaelei spre aprobare o piesă prelucrată după un basm sau o snoavă clasică.

Preceptele Verginicăi, ca niciun copil de creștin să nu urce pe scenă, fuseseră aruncate la gunoi de Mihaela. “Copiii” ei interpretau cu atâta sârg rolurile, încât Mihaela a trebuit să intervină adesea, mustrându-i aspru pe cei care intrau prea entuziaști în pielea personajelor negative. Ar fi putut să sesizeze atunci că probabil Verginica intuia acest lucru, atunci când le interzicea copiilor de creștini să urce pe scenă, ca să nu se identifice, fie și pasager, cu rolurile negative pe care le interpretau. Dar Mihaela n-a fost în stare sau n-a vrut să se ridice la înțelepciunea țărănească a Verginicăi, ci a mers pe principiul “scopul scuză mijloacele”. Tinerii și tinerele pucioase își interpretau cu atâta convingere și bucurie rolurile, chiar și cele negative, încât Mihaelei i se părea că trăiau adevărate clipe de desfrânare duhovnicească. Dar, în loc să renunțe cu curaj la aceste spectacole de cabotini, ea prefera să le impună cu forța tinerilor actori să adopte o interpretare seacă, în care să-și reprime orice simțire interioară de bucurie sau de satisfacție.

Apogeul “desfrânării duhovnivești” pe scena deschisă l-a constituit o piesă în care două echipe de fotbal, una fiind alcătuită din draci (F.C. Iadul), iar alta din îngeri (F.C.Raiul) au jucat fotbal pe arena improvizată sub Cortul Alb din Grădina Întâlnirii de la Glodeni-Pucioasa. Bineînțeles că actorii costumați cu mult talent în draci (în combinezoane negre cu roșu, având și coarne, și coadă , dar și ciorapi în dungi multicolore până la genunchi, “jambiere de fotbalist”) s-au străduit din răsputeri să facă pe imbecilii, așa încât actorii-îngeri (îmbrăcați în echipament alb și ținând lujere de crin în mână) să-i poată bate la scor, deși nu le-a fost deloc ușor: în timp ce “dracii” erau jucați de actori-băieți, “îngerii” erau jucați de actori-fete, care cu greu nimereau cu piciorul în minge. Dar până la urmă, cu chiu cu vai, F.C. Raiul i-a învins pe draci cu 1-0, în aplauzele și chiotele de satisfacție ale publicului spectator. Morala piesei: binele învinge totdeauna răul, deși pare mai neputincios și mai slab.

“Desfrânarea duhovnicească” a continuat să fie un subiect aprins se dezbatere în conclavurile pucioșilor. Mihaela a reușit să le impună cu cinism un sentiment de vinovăție acută tuturor celor care mai simțeau în inima lor o bucurie cât de mică, pe motiv că aceasta este un semn sigur al alunecării spre “desfrânarea duhovnicească”.

Astăzi, pucioșii nu mai știu să zâmbească, iar a râde și a te veseli este un delict sancționat sever prin interdicție totală de către Legea cea Nouă a pucioșilor, căci liderii lor au uitat că, doar cu câțiva ani în urmă, tot ei îi puneau să urce pe scenă pe unii, ca să-i distreze pe alții:

“Nici unul din cei ce au fost și sunt cu acest popor, din cuvântul Domnului născut, nici unul să nu-l facă pe fratele său să râdă! O, nu mai glumiți, nu mai nașteți râs pe fețele voastre unul de la altul,[...]” (citat după Cuvântul Pucios din 2-08-2009)

Încet, încet, fețele tuturor pucioșilor au trecut de la registrul grav la cel tragic, fețele lor crispate exprimând limpede tragedia spirituală în care au fost târâți de către liderii lor.

Vremea când F.C. Raiul învingea F.C.Iadul, în ropotele de aplauze ale spectatorilor pucioși, a rămas o dulce amintire...