“Fenomenul PUCIOASA” văzut de părintele Constantin Galeriu
Fiind rugat să-și exprime opinia despre "Noul Ierusalim" de la Pucioasa, părintele Constantin Galeriu a declarat următoarele:
“ Lucrurile sunt într-un anumit fel similare cu cele de la Vladimirești.
Problema capitală e să analizăm mai mult și să vedem ce atitudine să luăm, ca nu cumva să producem tulburare și mai mare în popor.
Cum văd eu, personal, lucrurile?
În Sfânta Scriptură orice descoperire dumnezeiască nu se face subiectiv, numai într-un loc. Spune Scriptura că “în gura a două-trei mărturii stă adevărul. Exemplu: Domnul se descoperă lui Saul pe drumul Damascului dar și lui Anania în Damasc; Sfântului Petru la Iope dar și lui Corneliu sutașul; Maicii Domnului însăși i-a zis: “Și iată și rudenia ta Elisabeta a zămislit și ea fiu... și aceasta este a șasea lună... și în acele zile sculându-se Maria s-a dus în grabă la ea”, ne spune Evanghelia. S-a dus, deci, imediat pentru confirmare. Toate descoperirile dumnezeiești numai așa pot fi confirmate, prin două-trei mărturii și prin semne vizibile”.
Comentariu: Observația de fond a părintelui Galeriu este pertinentă întrucât, în acel an în care făcea această declarație (1992), el știa bine că singura “dovadă” că cele pretinse de pucioși sunt adevărate era “mărturia” celor care declară că “aud Cuvântul Domnului”, dar nimeni din exterior nu le-a confirmat vreodată spusele, în calitate de martori oculari. Ulterior, s-a dovedit că însăși afirmația pucioșilor că “14 aleși aud simultan Cuvântul” era o minciună, menită să sporească în credibilitate declarațiile oficiale ale liderilor pucioși, iar singura care a mai rămas în prezent cu pretenția că “aude Cuvântul” este Mihaela Tărcuță, cea care îl și scoate la lumină, după ce, mai mult ca sigur, îl fabrică pe ascuns. Iar dacă nu-l fabrică, nici ea nu știe de la ce duh îl primește, deși pretinde cu tupeu că “e de la Duhul Sfânt”. Căci Mihaela a fost auzită de mai multe ori când, în cercuri restrânse, formula o aceeași întrebare care îi descumpănea adânc pe cei care o ascultau: “Oare, acest Cuvânt o fi de la dracul, sau de la Dumnezeu?”
Ceea ce pare interesant este că la pucioși există mărturii din interior care confirmă că “fenomenul” este o farsă! Pucioșii pretind că Verginica era “a șasea trâmbiță apocaliptică”, în timp ce “a patra” și “a cincea trâmbiță” ar fi fost (după spusele lor) preotul Ioan Iovan și maica Vasilica(Veronica) Gurău de la Vladimirești. Or, Ioan și Veronica au contestat-o vehement pe Verginica! Pucioșii, ca să salveze aparențele, au pretins mai târziu că aceștia doi au contestat-o “din invidie” și “pentru că o urau”:
“... Am venit la tine, nu cu trupul, ci cu Duhul. Dacă eram cu trupul, cel mai credincios al Meu M-ar fi răstignit. Spun de Ioan și de Veronica de la Vladimirești, care o urăsc pe Verginica. Averea lor e în mâna lui Dumnezeu. Aceasta este pentru încăpățânarea poporului de la Vladimirești. Li s-a luat acest dar pentru că nu au fost vrednici.” (citat după Cuvântul Pucios din 4-12-1975)
Admițând că așa este, adică cei doi erau invidioși și o urau pe Verginica, dăm de altă dandana: sentimentul de ură îi descalifică pe cei doi chiar din demnitatea de creștini, darămite din cea de “trâmbițe ale lui Dumnezeu”. În acest caz, teoria celor “șapte trâmbițe”, apărute aproape simultan pe meleagurile românești în secolul XX, cade și ea în ridicol, fiind dovedită a fi o minciună frumoasă, dar... totuși... o minciună.
Last edited by AngelicaKroner; 23.05.2010 at 02:03:48.
|