În prealabil postat de colaps
Am vorbit cu profesori de religie, si i-am intrebat de ce pun doar note de 10 (cel putin 9) si de asemenea, de ce nu pun niciodata absente la orele respective.
Ei mi-au raspuns ca daca ar fi sa le puna absente sau sa le dea note mici, atunci elevii si-ar pierde "nadejdea" in ora de religie si in tot ceea ce reprezinta aceasta.
Imi amintesc un caz, in care un ateu nu s-a prezentat deloc la nici o ora de religie un an intreg. La sfarsitul anului, individul respectiv a adus un referat cel mai probabil dat copy paste de pe net in 2 minute si a primit media 10.
Am intrebat: De ce nu ati lasat pe elevul asta cu media neincheiata?
La intrebarea asta mi s-a raspuns ca de ar ramane cu media neincheiata, atunci acel copil ar fi pecetuluit intr-un fel in care i s-ar spulbera orice sansa de a se redresa in viata pe calea Crestinismului. Mi s-a raspuns ca pe viitor o sa isi aminteasca cutare copil ca nu stiu in ce an de scoala nu i s-a incheiat media la religie, si de aceea nu are ce cauta in biserica sau in alte locuri sfinte.
Mie mi se pare foarte exagerat. Prea buni oamenilor! Trebuie profesorii sa fie mult mai stricti! Sa puna copiii sa citeasca din Biblie, sa le dea teme din Ea, sa le dea sa faca rezumate, sa le dea teste din Cuvantul Domnului!
Copchiii astia primesc media 10 doar ca au asa-zisa "bunovointa" sa se prezinta la ora si sa dea un test doua. Nu sa-l rezolve! Ci doar sa-l dea. Testul la ora de religie a devenit o compunere subiectiva in care tot elevul isi asterne fantasmagoriile pe hartie si pentru asta primeste medie maxima.
"Ai scris ca Hristos este singura cale? Bravo, nota 10."
"Ai scris ca dupa moarte nu-i nimic? Lasa, macar bine ca gandesti! Lasa, c-ai sa gasesti tu calea cea buna in viata. Nota 10."
Nu imi place deloc atitudinea asta de mamaliga... Trebuie sa fie stricti profesorii de religie. Probabil cei mai stricti. Nu doar cu vorba, ci si cu nota si cu dreapta evaluare a cunostiintelor.
Mai pune-i omule sa se duca la biserica, sa zica in fiecare ora ce Liturghie s-a savarsit Duminica trecuta si sa faca un mic eseu despre aceasta slujba. Ce o spus preotul, ce morala a avut povestirea sa etc...
Si chiar daca copiaza unu de la altu in pauza, macar asa mai dau cu ochii peste unele cuvinte de invatatura. In loc sa invete doar despre conjunctii adversative, despre integrale definite sau despre acizi dezoxiribonucleici mai bine sa invete despre o pilda, despre o Evanghelie. Sa mai citeasca un psalm, sau despre viata Lui Hristos.
Ca doar cand ajunge omul la Poarta Raiului, nu este intrebat care-i debitul Volgai sau il pune sa demonstreze ca functia cutare e derivabila pe un interv, ci il intreaba de ce nu a intrat si el in biserca ca doar trece in fiecare zi pe langa ea ...
Sunt multe lucruri care pot fi facute de profesori pentru a-i readuce pe elevi la realitate.
O intamplare din trecut m-a lasat putin socat. Profesorul vorbea despre ceea ce se intampla dupa ce murim. A spus ca vom vizita iadul, precum si raiul. Cand a ajuns sa zica ca vom vedea si cum arata raiul, clasa a inceput sa glumeasca: "Ca sa vedem si noi ce-am pierdut, nu?"
Pai ei cred ca Iadul e gluma? Sau ca Raiul e poveste? Iar la momentul respectiv, profesorul, in loc sa-l atentioneze sa nu mai gandeasca in asemenea fel, a inceput sa rada cu ei.
Pai da cand unii idioti incep sa rada in mijlocul orei profesorul trebuie sa rada cu ei?
Cand unii tampiti grohaie in TIMPIL RUGACIUNII, profesorul trebuie sa ramana INDIFERENT?. Cum vine asta frate?
Cum poti sa stai mut cand un elev mai retardat de felul lui incepe sa imite un preot si sa-i terfeleasca imaginea? Asta nu pot intelege. Profesorul de religie trebuie sa fie strict, sa nu il lase pe elev sa hulesca pe Domnul.
|