216. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de artistul plastic Marian Zidaru (V)
216. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de artistul plastic Marian Zidaru (V)
Reporter: Am dori câteva repere în ceea ce privește expoziția...
Marian Zidaru: Expoziția mărturisește despre acest “Cuvânt” și reprezintă, într-o formă artistică, prezentarea transfigurată a acestui “Cuvânt”. “Cuvântul lui Dumnezeu” este un “Cuvânt” poetic și aici ne putem gândi la “Psalmii” lui David și al tonul biblic, care nu prezintă o frază tehnocrată și, deci, acest “Cuvânt” nu poate fi descifrat decât prin intermediul artei, cum e și firesc pentru nivelul de pregătire al secolului XX. “Cuvântul Domnului” se cere interpretat de oameni dotați cu inteligență, cu cultură, dar care au capacitatea să-și plece genunchii înaintea lui Dumnezeu și care au transparența spirituală să-L primească pe Iisus Hristos, în orice formă ar binevoi... Această expoziție este de fapt un traseu inițiatic spre mântuire.
(Observația 17: Dacă expoziția face revelația unui “Cuvânt al lui Dumnezeu care nu poate fi descifrat decât prin intermediul artei”, fiind totodată “un traseu inițiatic spre mântuire”, înseamnă că ni se propune o nouă revelație și o nouă inițiere și apoi o nouă cale, diferită de cea tradițională, cea din Biserică: ni se sugerează să alegem o cale “artistică” de descoperire a lui Dumnezeu. Înseamnă că Biserica fie n-a reușit să-L facă pe Dumnezeu cunoscut oamenilor (deși s-a străduit 2000 de ani cu mijloacele ei), fie L-a făcut cunoscut în mod greșit și acum se impune o corecție radicală a acestei greșeli. Acest mod de a gândi este primul pas spre schismă, la care s-a și ajuns de altfel imediat, la începutul anului următor (1993).
Prima piesă din expoziție este “Cale spre templul Noului Ierusalim” și reprezintă o evoluție spirituală, reprezentată prin acei ochi deschiși, apoi o trecere prin trupul îngeresc, o traversare prin trupul și sângele Mielului figurat în marmură albă pe care sunt notate elementele Alfa și Omega și pătrunderea în starea divină, starea Noului Ierusalim.
Următoarele trei lucrări: desenul de pe perete reprezentând planul “Cortului întâlnirii Noului Ierusalim”, se transformă apoi într-o piesă, destul de aplatizată, reprezentând simbolic elementul Noului Ierusalim și, apoi, cea din urmă, reprezentarea tridimensională a acestui cort de întâlnire pe care Dumnezeu l-a coborât în România...
(Observația 18: Probabil că acest “Cort al întâlnirii Noului Ierusalim”, despre care M.Z. spune că “Dumnezeu l-a coborât în România” este altul decât “Cortul Întâlnirii ridicat în România” pe un schelet uriaș din metal, la comanda liderilor pucioși, însă ceva mai târziu, abia după anul 2000. Dacă însă cortul de care vorbește M.Z. este doar o “profeție” a cortului care a fost ridicat mai apoi în Grădina Întâlnirii, ar fi interesant ca M.Z. să spună câte din elementele definitorii ale planului și schițelor cortului din “profeția” lui se mai regăsesc în cortul ridicat de Pucioși la Glodeni)
Un desen, care se intitulează “Teocrație”, anunță o nouă formă de guvernământ pe care o va coborî Dumnezeu în România. Teocrație înseamnă împărăția lui Dumnezeu, care va funcționa sub următoare formă: Dumnezeu va transmite “Cuvântul”, care este preluat de prooroc într-o continuă comuniune cu preotul, pentru că proorocul se supune preotului. Cuvântul este transmis apoi către rege, pentru că așa se numește cel pe care Dumnezeu l-a ales să guverneze peste un popor, și regele prin “Cuvânt” conduce poporul. Poporului nu-i va rămâne decât să viețuiască în fericire, considerând munca aidoma unei acțiuni artistice, țăranul va arunca sămânța pe câmp așa acum marii artiști conceptuali săvârșeau o acțiune artistică și gestul mâinii se va redimensiona, munca va fi aidoma unei rugăciuni, va fi rugăciunea vie, rugăciunea tridimensionalizată. Cei care nu se vor integra în acest sistem social se vor autoelimina, devenind pământ, apă și foc, apoi, curățiți prin pedeapsă se vor reîntoarce în sistem.
(Observația 18: Să nu ne închipuim acum că M.Z. este autorul acestor aberații. Nu, el este doar un fidel purtător de cuvânt al liderilor pucioși, care-l împing în față să promoveze [pe riscul lui, căci reacțiile de respingere la adresa acestui proiect social și politic au fost și vor fi dintre cele mai violente] un sistem social care este mort în fașă. Tâlmăcirea mesajului adus de M.Z. la luminile rampei este următoarea: Liderii pucioși speră să promoveze o falsă “teocrație” care să drapeze și să mascheze o “puciosocrație”, a cărei schemă de funcționare va fi următoarea: Zilnic [sau cât de des este nevoie] “proorocul” Mihaela va compune “Cuvântul lui Dumnezeu”, pe care-l va da “preotului” Nicușor ca să-l gireze prin declamație publică, lăsând celor care-l ascultă impresia falsă că “proorocul se supune preotului, singurul care proclamă voia lui Dumnezeu”. Apoi “Cuvântul” va fi transmis prin soli pucioși de nădejde, direct regelui Mihai, care stă pe tronul țării în virtutea investirii și ungerii sale veșnice. Apoi regele va conduce poporul, dar nu prin înțelepciunea sa, sau a Sfatului Țării, ci prin “Cuvântul” Pucios pe care tocmai l-a primit și care-l ghidează pas cu pas în tot ceea ce trebuie să facă. Poporului nu-i va rămâne altceva decât să viețuiască în fericire, și o va face căci nu va avea încotro, considerând munca aidoma unei acțiuni artistice. Totul va fi artă: aruncarea sămânței pe ogor va fi o artă conceptuală a țăranului. Execuția piulițelor la strung va fi o artă conceptuală a muncitorului, care va învârti la manivele ca într-o rugăciune, și nu o rugăciune oarecare ci neapărat una tridimensionalizată. Acest sistem social va fi unul autocorector: cei care nu-l vor accepta sau nu se vor adapta la rigorile lui procustiene, sunt sortiți la pedeapsă și la pieire (deocamdată, nu se spune cum: dacă vor fi gazați ca la Auschwitz și apoi arși în cuptoare, sau dacă se vor găsi metode ceva mai blânde). Cert este că ei vor fi trecuți prin foc și vor deveni pământ și apă, adică vor fi neapărat trecuți printr-o stație de epurare și abia așa vor putea fi reintegrați în sistem, ca să nu polueze sfintele pajiști de la Pucioasa)
În sala următoare, luăm cunoștință ci trupul îngeresc, starea îngerească numărul 1, care este un trup serafic, ce conține tema Duhului Sfânt într-o imagine video...
În a doua sală, privitorul ia cunoștință de păcatul de neiertat al avortului, care în vremurile de astăzi invadează străzile și face ca sângele să se ridice până la zăbalele cailor. Tot aici privitorul ia cunoștință de mila Domnului, cu singura cale de mântuire și de iertare a acestor păcate, care este altarul Mielului mistic, altarul pe care se slujește trupul și sîngele Domnului. Prin Sfânta Împărtășanie, prin această conlucrare directă cu Dumnezeu, sufletele acestea nevinovate, care sunt în iad pentru că n-au primit botezul, se împărtășesc la nivelul Duhului Sfânt și sunt readuse în starea de sfințenie, în starea îngerească, și trupul este readus în starea de sfințenie.
Fraza care se vede pe perete: “Dumnezeu e împărtășitul!” aparține unui copil de doi ani și jumătate, care se numește Mihai Coltofeanul. El mergea prin casă și cânta așa. Mi s-a părut un adevăr teologic de necontestat, cum că cel care vrea să-L cunoască pe Dumnezeu, nu-L poate cunoaște decât prin Sfânta Împărtășanie. Bineînțeles, momentul Sfintei Împărtășanii trebuie pregătit conform Scripturii. Nimeni nu se poate duce în fața altarului fără să împlinească condițiile prevăzute în canoane, termen pe care, personal, nu-l agreez foarte tare.
În ultima sală luăm cunoștință cu starea îngerească numărul 2, care este trupul îngeresc ce poartă amprenta personalității. Este vorba de acea imagine a Sfintei Virginia, care se regăsește în mijlocul acelui trup serafic...
Calea inițiată pe care o prezentăm ne-ar bucura să fie susținută și de zona teologică.
(Observația 19: M.Z. n-a mai avut parte de această bucurie. Zona teologică s-a arătat a fi crepusculară în gândire, adică incapabilă să înțeleagă aceste adevăruri minunate, mai presus de mintea omului: “starea îngerească numărul 1”, “starea îngerească numărul 2”,”calea inițiată”, “trupul serafic”, și mai ales “tema Duhului Sfânt într-o imagine video”)
|