În prealabil postat de mariamargareta
217. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de criticul de artă Erwin Kessler(II)
Reproducem în continuare acest articol, cu observațiile de rigoare.
(Observația 1: E.K. este profund dezinformat, într-o manieră absolut imparabilă, vis-a vis de statutul real al lui M.Z. în cadrul sectei de la Pucioasa.Nici vorbă de vreo “vocație profetică” la Zidaru, îndată ce nu el era “profetul” Noului Ierusalim. Zidaru era doar paravanul sub care adevăratul pretendent la rangul de “profet” [o numim aici pe Mihaela Tărcuță, “proorocița” de la Pucioasa, care trăgea din umbră sforile, marionetele ei fiind Marian și Victoria Zidaru] își lansa la vedere ereziile, sub sigla sacrosanctă “Cuvântul lui Dumnezeu”)
(Observația 2: “Fericitul” de atunci M.Z. era autor doar al proiectului estetic, deoarece cel profetic era, după cum am mai spus, prefabricat de “proorocița Mihaela”. Estetica lui M.Z se mlădia în jurul ereziilor ei, pe care el le privea cu naivitate, nădejde și entuziasm, și cărora le dădea un credit absolut, de un “optimism șocant”, fără a lua în calcul posibilitatea – măcar teoretică – a unei înșelări. Anii au trecut, și astăzi se poate spune cu certitudine că ”preafericitul” M.Z. nu “prea mai e fericit”, căci a pierdut pe vecie tutela “ocrotitoare” și perspectiva “mântuirii” oferite de “proorocița de la Glodeni”)
(Observația 3: Tocmai aceasta este dovada vizibilă și palpabilă a înșelării sale. Partea proastă este că utopia lui s-a prelungit nu doar 2,3 sau 5 ani. Mai bine de 15 ani au trecut de la aceste „proorocii” exaltate, care proclamau iminența „raiului pe pământ” și nu oricum și oriunde, ci aici, în România, sub egida „teocrației” originale imaginate de liderii pucioși în momentele lor de alienare nocturnă. După toți acești ani de speranță oarbă pentru pucioși și afundare în mocirla degringoladei economice pentru ne-pucioși, situația stă mai prost ca oricând. Românii sunt hărțuiți astăzi de propriii lor conducători, care au vândut între timp țara bucată cu bucată, țipând pe la mitinguri „noi nu ne vindem țara!”. Datoria externă este uriașă. Sănătatea publică este dezastruoasă. Declinul cotidian doare, iar „beatitudinea profetizată de către Zidaru” rămâne o expresie a neputinței omenești de a scruta tainele viitorului, pe care acest artist a acoperit-o cu generozitate, cu o viziune împrumutată de la falșii profeți ai Pucioasei)
(Observația 4: Nu numai o operă personală avea în spate M.Z. El era împins de la spate de o “proorociță” plină de mândrie și de aspirații ascunse de a conduce o țară întreagă prin intrigi țesute într-un regim pseudo-teocratic. M.Z. era o marionetă docilă, un purtător de “Cuvânt” al liderilor sectei de la Pucioasa. El transforma “Cuvântul” în materie, urmând ca materia să fie mai convingătoare decât “Cuvântul”. Experimentul însă a eșuat, chiar după tentative repetate, concretizate în Expoziții, Festivale, Tabere și “Ateliere de creație creștin-ortodoxă”)
(Observația 5: Premoniția lui E.K. este remarcabilă: chiar așa a și fost. Rromânismul pucioșilor a căpătat treptat accente delirante, până la a prezice o “închinare” universală a popoarelor lumii în fața “poporului rromân” văzut ca un ales și predestinat , o rasă pură a cărei limbă , limba rromână, se va impune printr-o dominație strivitoare în defavoarea celorlalte limbi de pe glob)
(Observația 6: Zidaru nu avea o vocație mesianică, îndată ce el era doar un emisar al liderilor pucioși, care îl manevrau din umbră. Excentricitățile sale, cum ar fi crucile strâmbe sau îngerii ciungi, nu puteau fi acceptate în nici o circumstanță ca expresii ale erminiei canonice ortodoxe, iar “Opoziția” despre care vorbește E.K. sugerează contracțiile spasmodice ale schismei care nu a încetat să se adâncească între secta pseudo-ortodoxă “Noul Ierusalim” și Biserica Ortodoxă Română)
(Observația 7: În realitate, “marfa de contrabandă” care era traficată de M.Z. nu este “monarhia” ci “teocrația originală”, în care regele are doar un rol decorativ. Adevărații dregători pe care îi susținea cu naivitate M.Z. prin arta sa sunt liderii pucioși-proorocii mincinoși, care au imaginat o suveică nemaiîntâlnită și nemivăzută a ucazurilor “teocratice”: “proorocul” pucios [Mihaela] le concepe ca niște “Cuvinte” căzute din cer și le pasează “preotului-arhiereu pucios” [Nicușor]. Acesta proclamă ucazul ca divin și oficial și apoi îl transmite regelui [ regele Mihai I ] prin soli de nădejde; iar regele se execută, adică “guvernează” poporul așa cum i s-a trasat “de sus”. Când are nelămuriri, regele cere “indicății” la preotul pucios, acesta îl întreabă pe proorocul mincinos, și cercul se închide)
(Observația 8: Asta și explică de ce M.Z. și soția sa sunt printre puținii intelectuali sau oameni școliți pe care liderii pucioși i-au suportat în jurul lor: cota lor era prea înaltă ca să nu se profite din plin de ea. Dar, când vârzările operelor de artă ale Zidarilor s-au diminuat, urmând trendul general al recesiunii economice, liderii pucioși au considerat că “maurul și-a făcut treaba, fiind cazul acum ca să mai și plece, și să-i lase în pace”)
(Observația 9: Fals! Sursa „inițierii” lui Zidaru nu era Biblia, căci nu poate fi vorba acum de o nouă „inițiere apostolică”, la 2000 de ani după inițierea œcumenică pe care au făcut-o Sfinții Apostoli în toată Lumea Veche. Sursa „inițierii” lui Zidaru era de fapt o nouă „Biblie” și o nouă „Evanghelie”, intitulată „Evanghelia după Sfânta Proorociță Virginia”, cu care a fost el investit de către liderii pucioși ca purtător de „Cuvânt” și emițător al noii Evanghelii de la Pucioasa [dar și de receptor, adică de primitor de bobârnace de la ortodocșii scandalizați de iminența ecloziunii unei noi erezii], fiind apoi re-investit de fiecare dată ca post de emisie-recepție al acestei noi ideologii pseudo-ortodoxe, „Noul Ierusalim”, la toate celelalte expoziții care au mai urmat și au apărut sub sigla „Atelierul de Creație Creștin-Ortodoxă Noul Ierusalim”, și care au avut teme ideologice similare”)
(Observația 10: Foarte corectă observația. Nu mândria – căci Zidaru nu cunoaște așa ceva – ci inocența lui pernicioasă l-a făcut să fie până la urmă o victimă a liderilor pucioși. Chiar dacă a găsit până la urmă resurse să se smulgă din mlaștina de minciună în care fusese afundat până la sprâncene, M.Z. va rămâne, indiscutabil, cu răni nevindecabile după această tristă experiență, în care și-a irosit cel puțin un sfert din anii maturității sale artistice, dar și speranța că Adevărul se va face tangibil prin samsarii pucioși)
Concluzie. Deși a sperat, Marian Zidaru a învățat până la urmă pe propria lui piele că nu arta îl purifică pe om, ci numai Hristos în persoană îl poate duce pe om spre mântuire. În orice caz, pe el arta îl ducea pe o cale pe care până la urmă a dezavuat-o cu curaj, văzând că nu duce nicăieri, iar frumosul nu se îngemănează în mod obligatoriu cu utilul. Erwin Kessler a încercat din răsputeri să-l sprijine moral, neștiind însă dedesubturile acestei afaceri care se arăta optimistă și frumoasă la suprafață, dar ascundea multă minciună și mișelie pe dedesubt: “Noul Ierusalim”.
|