Citat:
În prealabil postat de andreicozia
1. Da, inteleg Dorin, dar asta este strict parerea ta si poate a multor monahi care dupa parerea mea nu inteleg prea bine acest aspect esential a ortodoxiei.
|
Nu este parerea mea. Daca ar fi a mea, nu as indrazni sa fac pe desteptul. Nu imi sade in fire.
Este o vedere a monahismului asa cum l'au descris marii parinti. Majoritatea marilor parinti s'au pronuntat la fel.
Cauta in cartea "Epistole", de
Parintele Paisie Aghioritul, spre a vedea aceasta vedere a lucrurilor acolo, cand vorbeste despre milostenie si asistenta sociala, care este grija celor din lume, iar nu a celor din manastire.
Citat:
În prealabil postat de andreicozia
Savatie Bastovoi are o carticica fff buna numita "Nebunul" unde este tratata aceasta latura de baza a sfinteniei: PETRECEREA UNUI SFINT CU ACEI OAMENI DEFAVORIZATI... si mersul (nu numai cu femeile dar cu o prostituata in "drumetii").. si este bazata pe o istorisire adevarata. Par Savatie a prins foarte bine esenta Ortodoxa, o simte si o traieste.
|
Carte este bazata pe viata Sfantului Teofil cel Nebun pentru Hristos.
Este multa imaginatie, pe langa cele cateva marturii pastrate din viata sfantului.
Cat despre "
nebunia pentru Hristos", aceasta
este un mare dar al Duhului Sfant, si inca unul foarte rar. Aceasta trasatura aparte a crestinului, acest comportament al celui ales spre a fi nebun pentru Hristos, nu caracterizeaza monahismul ca mod de viata, ci anumiti oameni, alesi dupa intelepciunea lui Dumnezeu, spre a fi trimisi in lume, ca nebuni, spre a arata pacatele lumii.
Citat:
În prealabil postat de andreicozia
Deasemenea ceea ce spui tu, legat de 'ocrotirea' calugarului de interactiuni cu femei , departe de cei defavorizati, ca sa nu-l SMINTEASCA(Doamne Fereste) este de fapt ceea ce a facut evreul bogat care a trecut pe linga ranit spunind ca nu este treaba lui...in Pilda Samariteanului Milostiv.
|
Oare si cei din
Sfantul Munte Athos sunt precum acel "evreu bogat" din pilda ?!
Ai pace, frate Andrei.
Daca nici acum nu ai inteles ce cautam a arata, de la altii, mai mari, iar nu de la mine, asta e.
Stai linistit, nici eu nu pot intelege sau cuprinde altele, momentan. Este insa o vreme pentru toate insa.