View Single Post
  #2005  
Vechi 24.05.2010, 00:34:30
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 219. “Fenomenul PUCIOASA” re-văzut de criticul de artă Erwin Kessler (III)

De fapt, numai succesul crescând al lui Marian Zidaru este motivul care a declanșat tirada lui Sorin Dumitrescu, în raport cu care eu am jucat rolul de paratrăsnet.

(Observația 11: Erwin Kessler sugerează în mod josnic, fără dovezi, că Sorin Dumitrescu ar fi avut o oarece invidie pe succesul crescând al lui Marian Zidaru, potențat acum printr-o critică favorabilă a lui Erwin.
În primul rând că Sorin Dumitrescu nu avea nevoie de așa ceva, el însuși fiind un artist plastic foarte apreciat.
În al doilea rând, pentru că relația dintre Marian Zidaru și Sorin Dumitrescu nu era una de rivalitate, ci mai degrabă de simpatie reciprocă.
În al treilea rând, pentru că înclinațiile lor artistice erau și sunt substanțial diferite: în timp ce Marian Zidaru este mai mult sculptor, Sorin Dumitrescu este mai mult pictor, chiar dacă preocupările lor artistice nu sunt neapărat monovalente.
În al patrulea rând, motivația reală a criticilor lui Sorin Dumitrescu față de Marian Zidaru am văzut deja că era alta: Sorin Dumitrescu este combativ din fire, organic și structural, față de deviaționismul sectar, pe care-l consideră o boală contagioasă a sufletului, insidioasă și foarte periculoasă, în timp ce Marian Zidaru este marcat de un entuziasm și o naivitate defetistă pernicioase, speculabile oricând de persoane interesate în a-l manipula și a-i administra de la distanță veniturile financiare, lucru care, din păcate, s-a și întâmplat)

În aceste circumstanțe, adevăratul sens al textului său devine evident, mai ales dacă adăugăm un fapt pe care mulți l-au uitat: "mulțumită demersurilor făcute de Sorin Dumitrescu, redactorul nostru ... " în nr. 1-2/1991 al revistei "Transilvania" a apărut pen­tru prima dată și a fost exaltată una din profețiile Noului Ierusalim. Ironie a soartei sau simplu accident? Dl. Sorin Dumitrescu știe foarte bine care este adevărul și de aceea nu s­-a sinucis (spiritual, moral). Chiar să nu demonstreze nimic fap­tul că în timp ce eu „m-am poticnit" de opera lui Zidaru, Sorin Dumitrescu a căzut pradă, fie și pentru scurt timp, tocmai "ereziei" al cărei produs este aceasta?

(Observația 12: Erwin Kessler, cel care îl critica pe Sorin Dumitrescu că [cităm] “face observații critice la adresa stilului și argumentației mele fără a prezenta nici un exemplu” face la rândul lui la fel: îl acuză pe Sorin Dumitrescu că ar fi facilitat publicarea într-o revistă „una din profețiile Noului Ierusalim”. Despre ce profeție este vorba? Mister. Erwin Kessler nu se obosește să dea amănunte. Or, se știe că pucioșii au făcut multe „profeții”, unele dintre ele neavând neapărat conotații religioase. O parte dintre ele aveau chiar un caracter strict politic, deci n-au de ce să fie condamnate atâta vreme cât în politică orice este posibil. Cât timp Erwin Kessler face acuze superficiale, fără dovezi concrete, cum că Sorin Dumitrescu ar putea fi suspectat de simpatii ale unor idei ne-ortodoxe, nu putem fi obligați să catalogăm în contumacie aceste idei ca fiind neapărat „eretice”.
În plus, faptul că „profeția” nu este devoalată poate să creeze și alte neajunsuri. Cineva poate considera că „profeția”, indiferent care a fost ea, trebuie că musai s-a împlinit, îndată ce nimeni nu s-a ridicat ca să o conteste. Erwin Kessler se face astfel vector involuntar care susține din umbră, fie și indirect, secta „Noul Ierusalim”)


Poate tocmai de aceea este atât de neputincioasă puterea cu care sapă de atâția ani, încercând, cum a făcut exact acum un an, chiar în acest cotidi­an, să-i compromită pe aceia care îl girează pe artistul Zidaru. Atunci a fost Mihai Oroveanu și instituția expozițională pe care o conduce. Acum, "la aniversară", Sorin Dumitrescu îl atacă pe acela care s-a nimerit să-l crediteze, după un an, pe același artist. Și nu din întâmplare, acela am fost eu, iar medicul legist care va constata decesul ori succesul meu nu poate fi altul decât pub­licul. Până atunci nu prea are rost să ne îmbătăm cu apă prea rece – chiar și dl. Sorin Dumitrescu va aștepta în continuare și va citi cu „nerăbdare” articolele mele. Bună oară chiar pe acesta. Așa merg lucrurile cu „viclenia rațiunii” critice.


Concluzie. Erwin Kessler, în încercarea disperată de a scăpa de discreditare, comite noi erori, inclusiv aceea de a trece la contraatac atunci când „nu mai are gloanțe”. El se autoconstrânge la mărturisiri, dintre care cea mai importantă este aceea că deși n-a fost niciodată la Pucioasa, este convins printr-un al șaptelea simț că nimic periculos nu poate veni din direcția aceea. O altă recunoaștere semnificativă este aceea că în viața lui de zi cu zi, preocupările pentru dogme, învățături și practici religioase creștine îi sunt aproape străine.
Superficialitatea cu care s-a făcut avocatul diavolului îl obligă apoi să sară la beregata lui Sorin Dumitrescu și să-l atace cu supoziții sau cu acuze nesusținute cu probe că, la urma urmei, și Sorin Dumitrescu i-ar fi sprijinit cândva pe pucioși în ereziile lor [ca și când aceasta ar fi o scuză ca și el să facă la fel acum]. Subestimând malignitatea ereziilor de orice fel, Erwin Kessler minimalizează impactul negativ al artei cu tendință prozelitistă, care face în paralel cu expunerea de statui și de icoane [care au tematici sau abordări mai mult sau mai puțin canonice], lansări de cărți, broșurele și pliante de orientare pseudo-ortodoxă care nu au fost vreodată validate de Biserica oficială.