Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Costel,
Ma mir foarte de raspunsul tau. Oare nu stii ca marii Sfinti Parinti, cei a caror opera cantareste greu in Traditia noastra ortodoxa, toti au fost pentru impartasania cat mai deasa, chiar de cateva ori pe saptamana? Citeste Omiliile Sfantului Ioan Hrisostom, citeste-l pe Sfantul Nicodim Aghioritul ( http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-c...raditiei-.html ), pe Nicolae Cabasila, pe marii dascali si teologi ai nostri!
Si oare Canonul 9 apostolic, lasat spre povatuirea noastra, oare ne minte sau ne inseala cand ne indeamna sa ne impartasim la fiecare Liturghie? Tu de ce mergi Duminica la biserica, sa asculti predici, sa te rogi si sa mananci anafora la sfarsit? De ce adica sa ignori fara motiv invitatia preotului de a manca Painea Vietii? Pentru ce se savarseste Sfanta Liturghie, pentru ce Se face de fiecare data jertfa nesangeroasa, ca sa se impartaseasca numai preotii?!
Citeste si tu, te rog foarte frumos, acest eseu - desi este destul de lung: http://www.blog.teologie.net/2010/01...ne-impartasim/ .
Inca nu-mi vine sa cred ca am citit asta de la tine...
|
Florin, Costel a apelat la autoritatea parintelui Rafael Noica. Exista chiar un raspuns, dintr-o perspectiva istorica, in Rasarit se va dezvolta o latura ascetica- in foarte multe manastiri- fiind legata de rara impartasire, iar in Apus- o latura liturgica- fiind pentru o deasa impartasire.
Pentru vremurile noastre, duhovnicul va avea un rol decisiv. Sunt Duhovnici care recomanda credinciosilor o deasa impartasire in perioada posturilor mari de peste an. Sa urmam sfatul duhovnicului, cum de altfel asta am inteles din postarea lui Costel.