Citat:
Īn prealabil postat de iustin10
Pai de aia zic.Daca apostolul a fost inaltat inca din viata ,si a stat doar putin in al 3 lea cer,pe cand era inca pacatos,cum credeti oare ca mort fiind ,Dumnezeu nu il va inalta la El?El ,care i-a dat inca din viata sa guste desfatarea cerului,credeti ca il va mai lasa sa astepte atat?
|
Pai, de ce atat graba? Oricum, cel mort nu stie nimic; nu sufera in asteptare. Dumnezeu nu l-a inviat si inaltat nici pe patriarhul David ("om dupa inima lui Dumnezeu"). Ne-o spune chiar Sfantul Apostol Petru:"
Caci David nu s-a suit la ceruri."(Fapte 2:34)
Totusi, Dumnezeu ar putea sa-i inalte pe Sfintii Apostoli. Dar, nu inainte de a-i invia. De ce tot ocoliti invierea mortilor si prezentati o imagine a unui Dumnezeu inconjurat de morti?
Citat:
Īn prealabil postat de iustin10
Si de ce se roaga apostolul ca mai bine ii este sa moara ,,decat sa stea in trup.Oare nu pentru ca era nerabdator sa ajunga in imparatie ?
|
Sa nu intelegeti ca Sfantul Apostol isi dorea sa-i iasa fantoma (inventia aceea fara trup dar constienta si plina de simturi) din trup si sa se duca la Domnul. In alta parte Sfantul Apostol explica mai detaliat cum vede aceasta scapare de trup; prin inlocuirea cu un alt trup (nemuritor si nesupus putrezirii), la revenirea Domnului si invierea mortilor:
""
Iatã, tainã vã spun vouã: Nu toti vom muri, dar toti ne vom schimba, Deodatã, īntr-o clipealã de ochi la trāmbita cea de apoi. Cãci trāmbita va suna si morþii vor īnvia nestricãciosi, iar noi ne vom schimba. Cãci trebuie ca acest trup stricãcios sã se īmbrace īn nestricãciune si acest (trup) muritor sã se īmbrace īn nemurire. Iar cānd acest (trup) stricãcios se va īmbrãca īn nestricãciune si acest (trup) muritor se va īmbrãca īn nemurire, atunci va fi cuvāntul care este scris: "Moartea a fost īnghititã de biruintã. Unde īti este, moarte, biruinta ta? Unde īti este, moarte, boldul tãu?".(1 Cornteni 15:51-55)
Sfantul Apostol descrie mai multe evenimente, printre care si schimbarea trupurilor. Abia atunci vom avea biruinta asupra mortii si vom mosteni viata vesnica. Abia atunci vom putea spune ca suntem nemuritori. Dar, pana se vor implini acestea, murim de-a binelea cu totii (sfinti si pacatosi). Nu avem nimic nemuritor.