Citat:
În prealabil postat de sophia
se vede ca esti barbat, pentru ca la fiecare pas vorbesti de sus despre femeie si o umilesti. Ceea ce-mi doresc eu sunt lucruri practice, care se intampla in ziua de azi in mod efectiv. Asemenea argumente va lipsesc voua. Noi argumente contra avem destule, pentru ca le simtim pe propria piele.
|
Imi pare rau daca am dat impresia ca vorbesc de sus, am obosit sa tot explic ABC-ul ortodoxiei si cele mai elementare notiuni crestine unora care desi sunt "copii" in cele duhovnicesti, se considera atat de temeinic asezati in ortodoxie incat se iau fara o minima cuviinta de parintii imbunatatiti, de sfinti si de canoanele Bisericii. Nu se mai tin lectii de catehizare pt. copii la biserici? Cu atat mai mult cand e vorba de femei, sa faca bine si sa participe la acele cursuri de introducere inainte de a-si da cu parerea despre invataturile sfintilor si chestiuni dogmatice mai grele. Nici macar sfintilor (sa nu mai zic "teologilor") nu le este ingaduit sa contrazica dupa mintea lor canoanele sau Traditia Bisericii, darmite pe apostoli! Doamne fereste!
Am aruncat o privire sa vad ce e cu teologul in cauza, care a ajuns impotrivitor Athosului si Maicii Domnului: vad ca a fost trimis in Australia la biserica Sf.Maria (!) si a reusit sa-i exaspereze pe enoriasi prin organizarea unui spectacol de balet in biserica, drept pt.care credinciosii l-au expediat imediat (sper ca romanii din Sidney nu pot fi acuzati de "fanatism" si idei de moda veche, dar nici chiar asa... erau f.indignati ca preotul caruia nu i-au cerut decat sa-si faca datoria bisericeasca s-a apucat de "modernisme" de acest gen, provocand un scandal in biserica) Nu ma mira faptul ca Maica Domnului nu mai l-a ingaduit pe un asemenea "teolog" - daca nu o cinsteste cu adevarat pe imparateasa cerului, cum de-a avut indrazneala sa vina si sa faca ce-l taie capul in biserica ei?
Nu-i treaba mea sa umilesc vreo femeie, dar un dialog e imposibil pana ce ea nu revine in parametri acceptabili ai mandriei (sa nu zic tupeului, fiindca n-am alt termen pt. o persoana careia Sf. Pavel i-a poruncit sa stea cuminte si sa nu dea lectii de dogmatica celor din biserica, iar ea se apuca sa arunce cu epitete la adresa unui parinte sfant de talia lui Cleopa). Daca pe el l-ai numit foarte dur si manios, mult prea traditionalist si cine stie cum, consider o onoare sa fiu categorisit si eu asa de catre tine: asta imi da ceva sperante ca in lumea de apoi sa raman cu Pr.Cleopa si nu acolo unde vor ajunge teologii de ocazie ai vremurilor noi sau ucenicii acestora. Chiar m-as bucura sa adaugi ceva ocari la aprecierile tale despre mine: faptul ca vorbesc de sus si ca sunt mereu impotriva femeii mi se pare total nesatisfacator fata de asteptarile de la o feminista plina de zel impotriva "ruginitilor" din Biserica si avand mentori tot felul de carturari cu mintea descuiata si fara prejudecati (ca tot a dat navala demo(no)cratia si "europenismul").
Deci "umilirea" pe care o remarci era nu la adresa "femeii" ci a sustinatoarelor acelui articol, care inghit pe nemestecate galusca aberatiilor debitate in el. Si inca ceva: termenul ortodox pt. acest medicament amar insa obligatoriu e smerire (daca tot il folosesti in motto-ul tau, n-ar strica sa-l si aplici!)
Daca vrei cu adevarat sa ajungi la ortodoxie si mai mult decat atat, la ortopraxie (iar eu nadajduiesc sa ajungi vreodata) afla ca nu ai de ales: va trebui sa treci de bunavoie prin lectia permanenta a smereniei (sau umilintei, cum ii zici). Doar atunci se va ridica negura pe care o porti deasupra capului in locul baticului in Biserica (dar pe care-l refuzi) si o sa intelegi ce ti se spune la Sf.Liturghie prin cuvintele Sf.Pavel si ale Lui Hristos. Observ reactiile tale alergice la acest antidot si cred ca vei avea mult de lucru cu duhul mandriei pana sa se poata discuta pe baze ortodoxe cu tine. Asa ca te invit sa iei un indrumar de spovada (ca tot e postul Sf.Apostoli)- de ex. cel scris de Nicodim Mandita (poate te intelegi mai bine cu acest sfant parinte decat cu Pr.Cleopa, care are si el un indrumar de spovada) si dupa rugaciunile pregatitoare sa iti scrii pe o foaie pacatele comise de-a lungul vietii (conform indrumarului) iar apoi sa le marturisesti duhovnicului cu toata sinceritatea si cainta, ca inaintea lui Hristos.
Citat:
În prealabil postat de sophia
Si eu vorbesc aici pentru femei ca mine, care nu sunt nicidecum cu feminismul in cap, ci dimpotriva, moderate si cu credinta in Dumnezeu.
|
Mda... revin la cele spuse inainte: cand te vei elibera de duhul slavei desarte si de negura pacatelor nemarturisite, ti se vor deschide ochii si vei vedea in sfarsit cum sta treaba cu "moderatia" ta si feminismul. Pana atunci degeaba ti-as repeta ABC-ul ortodoxiei, ca tot inteleapta si smerita (!) te vei considera.
Iar ca sa nu zici ca te-am lipsit de sfaturi practice, in fiecare dimineata cand te trezesti ia frumos rugaciunea Sf.Efrem Sirul si spune asa:
Doamne si stapanul vietii mele, duhul trandaviei, al grijii de multe si al iubirii de stapanie nu mi-l da mie
(si faci o metanie cu fruntea pana la pamant)
Iar duhul curatiei, al gandului smerit, al rabdarii si al dragostei, daruieste-l mie, slugii tale
(iarasi o metanie)
Asa Doamne imparate, daruieste-mi sa-mi vad gresalele mele si sa nu osandesc pe fratele meu, ca binecuvantat esti in veci, Amin.
(si inca o metanie)
Dupa care spui psalmul 50 si rugaciunea zilei, ca sa pornesti cu dreptul intr-o noua zi.
Fa asa cateva luni si trimite-mi un mesaj cand incepi sa observi rezultate pozitive. Daca dupa toate astea te mai supara barbatii aia traditionalisti si invechiti poti sa-i trimiti la mine sa-i iau la intrebari si sa le aplic o sapuneala.
Presupun ca stii Acatistul Domnului Iisus Hristos. Dureaza cam 2 ore sa-l citesti cu totul, incepand cu rugaciunile incepatoare, Canonul de umilinta (cu primele 6 Cantari), apoi Condacele si Icoasele, iar in final restul Cantarilor cu rugaciunea catre Maica Domnului si celelalte rugaciuni de sfarsit. Spune acest Acatist pe nemancate vinerea (si daca poti miercuri, luni) in fiecare saptamana si vei primi mai mult ajutor de la Hristos ca sa scapi de inselarea si primejdia sufleteasca in care te afli (apropos de umilinta: dupa cum observi, Canonul de umilinta nu e scris special pt.femei!)
Citat:
În prealabil postat de sophia
Intr-o fraza te-ai contrazis singur si ai scris de fapt esenta problemei: barbatii se duc la lupta si nu sunt asa credinciosi, iar sotiile lor (si surori, etc.) sunt cele care au grija de credinta si de Dumnezeu.
|
Ce am zis eu si ce ai inteles... Eu afirm ca femeia are categoric din fire mai multa iubire decat barbatul pt. ca ea trebuie sa dea nastere la copii, deci trebuie sa aiba dragoste cat sa imparta la mai multi (si sa-i mai ajunga si sotului cate ceva), insa harul si credinta cresc in neputinte: deci femeia avea mult mai mult din acestea pe vremuri, cand era icoana smereniei si intru totul supusa parintilor ei (daca nu si barbatului). Ar fi utopic sa credem ca asa ceva se mai poate spune despre femeia din prezent (si cu atat mai putin din viitor), iar cand vedem atatia "barbati" stapaniti de femei si neputinciosi in fata vietii situatia e cumva inversa fata de ce era cu mii de ani in urma (nu vorbim de tarile musulmane, unde femeile sunt mult mai putin "emancipate" ca la noi).
Citat:
În prealabil postat de sophia
Tot tu citezi atatea chipuri feminine din istoria credintei: Maica Domnului, femeile mironosite. Ele sunt primele si cele mai credincioase. In fond Iisus a respectat femeile, legea lui cea noua le respecta (altfel decat legea veche). Si de aceea pe ele le-a lasat sa vina primele spre el. Ele l-au ingrijit si nu barbatii.
|
Iisus a fost plans si poate imbalsamat de femei dupa rastignire. Asta nu inseamna ca a ales vreo femeie apostol sau preot cand a zis: „Amin graiesc voua: Oricâte veti lega pe pamânt, vor fi legate si în cer, si oricâte veti dezlega pe pamânt, vor fi dezlegate si în cer” (Matei 18, 18) sau ca a suflat Duh Sfant asupra lor dupa Inviere, spunandu-le: „Luati Duh Sfânt, carora le veti ierta pacatele, se vor ierta lor; si carora le veti tine, vor fi tinute” (Ioan 20, 22-23)
Deci nu le-a ingaduit savarsirea tainelor (adica preotia) si nici nu a avut discutii teologice cu ele (ci doar cu fariseii si carturarii). Dealtfel insasi Maicii Domnului i se adreseaza mereu: "femeie" ca ea sa ia mereu aminte la lucrarea smereniei ce i s-a incredintat dupa alungarea lui Adam din rai (spre mantuirea neamului omenesc) si ca sa biruie ispita mandriei si amagirea in care a cazut odinioara Eva. Iisus n-a fost ingrijit de femei, ci doar de Maica Lui (in copilarie) iar de pe cruce a fost luat si pus in mormant de dreptii Iosif si Nicodim. Nu erau femei langa El sa-I gateasca sau sa se ocupe de treburile curente (pestii si painile inmultite erau aduse de apostoli, Cina cea de Taina a fost tocmita de Petru si Ioan, iar "shopping" facea Iuda), in Gradina Getsimani s-a rugat doar cu apostolii (si mai ales cu Petru si Ioan), pe Tabor nu-mi amintesc sa fi luat "ucenite" dupa El si asa mai departe. Evanghelia spune clar ca apostolii s-au mirat la fantana samaritencei ca discuta (pe teme teologice) cu o femeie, asa ca n-are rost sa mai insistam pe tema asta.
Pentru cei aflati inca in nestiinta dar care interpreteaza Biblia dupa mintea lor (adica fara sa se mai uite ce au zis sfintii Parinti si sfanta Traditie), subliniez si sper sa nu fiu nevoit sa o mai repet la fiecare postare : Iisus a fost singurul om care a respectat fara cea mai mica greseala Tora (Legea Veche). Dumnezeu nu-Si incalca propriile legi!
De aceea, nimeni n-avea cum sa-L acuze in Sinedriu si au trebuit sa inventeze tot felul de marturii mincinoase (care se bateau cap in cap) la adresa Lui. Daca Tora interzice de ex. ca femeia sa ia cuvantul in sinagoga, poti fi absolut sigura ca Hristos n-a ingaduit asta, iar dovada e ce ne-a transmis prin marele Pavel (1 Timotei):