
07.06.2010, 10:13:10
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
|
|
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Așa să fie ? Ia să citim mai cu atenție:
Aici este vorba de creștinii care nu rămân până la sfânta împărtășanie, nu care nu se împărtășesc. Nu e tot aia. Contextul e evident: neorânduiala din biserică e dată de foiala lor prematură în timpul Liturghiei Jertfei.
Același lucru, doar cu alte cuvinte. Nimic despre vreo obligație de a se împărtăși.
Abia aici este vorba de actul cuminecării. Numai că asta nu este canon, ci îndemn (omilie). Scopul nu este a-i judeca pe cei ce nu se cuminecă, ci, cum spune sfântul, să fie toți în stare de vrednicie. E cu totul altceva, să nu-l răstălmăcim.
O scrisoare, fie ea a Sf Vasile cel Mare, nu e canon universal.
În sfârșit, o părere mai limpede formulată. Spun "părere", fiindcă nici aceasta nu e canon.
Aici, acest sfânt parcă ar citi dintr-un catehism catolic. Numai că...nimic despre deasa împărtășanie în acest lung citat.
Iarăși, nimic despre deasa împărtășanie. Mai degrabă dimpotrivă, autorul recomandă scrupulozitate.
Concluzia mea este că NICI UNUL din citatele de care vă slujiți nu vă slujește demersul. Nici unul dintre autorii citați nu afirmă că ar fi păcat rara împărtășanie. Prin urmare, sfinții nu ne vor judeca pentru aceasta, fiindcă obiectul judecății sunt păcatele.
|
Nu trebuie sa ajungem la o asemenea concluzie categorica fara sa cunoastem situatia Bisericii primelor secole unde cu siguranta in cazul celor botezati Euharistia era deasa, spre deosebire de vremurile in care traim.
|