
10.06.2010, 09:52:58
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
|
|
224. „Fenomenul Pucioasa” văzut de artistul plastic Viorica Romașcu
224. „Fenomenul Pucioasa” văzut de artistul plastic Viorica Romașcu
Pe 9AM News a apărut la data de 18 Aprilie 2005 un scurt comentariu critic la adresa unei expoziții a artistului Marian Zidaru, intitulat „Expo - Noul Ierusalim” și semnat Viorica Romașcu. Este vorba, probabil, de ultima sau de una dintre ultimele expoziții în care Zidaru îi mai elogiază pe pucioși, înainte de uluitoarea sa despărțire de liderii lor malefici, cei care i-au dirijat din umbră viața și activitatea aproape douăzeci de ani.
Reproducem acest articol, cu precizarea că observațiile inserate în paranteze aparțin comentatoarei articolului:
Expo - Noul Ierusalim
Prefigurarea unui altar ca microcosmos si catalizator al sacrului, focar al spiritualitatii progresive, sau al Bisericii Crestine, ca simbol al poporului lui Dumnezeu (Observația 1. Biserica Creștină este chiar poporul lui Dumnezeu, nu doar un simbol al lui. V.R. se lasă sedusă de incantația magică sugerată de pucioși că ei [și numai ei!] reprezintă „poporul lui Dumnezeu”, asemenea poporului Israel din vechime, și tocmai de aceea se și intitulează pe sine „Noul Israel” și „Noul Ierusalim”. Pucioșii sugerează că Biserica Ortodoxă istorică este doar un simbol și o precursoare a acestui „popor” al Noului Ierusalim și că acesta este singurul ales din veac pentru a fi călăuză și trâmbiță de mântuire pentru celelalte popoare, considerate inferioare din punct de vedere ideologic și vocațional), sunt cateva elemente localizate intr-un spatiu relativ permisiv pe care il poate oferi galeria ""Caminul artei"" din Bucuresti. Spre altar converg toate gesturile liturgice (Observația 2. Cu mențiunea că aceste gesturi trebuie să fie aparțină în mod obligatoriu unei persoane consacrate: preot sau episcop. Or, ceea ce V.R. pare că nu știe este că pucioșii au inventat o „preoție nouă” care nu are legitimitate apostolică, deoarece nu se face prin actul consacrat al hirotonirii. Eludarea acestei sfinte taine a Hirotoniei este acoperită de ei de o pretinsă „adumbrire” [nevăzută de nimeni] a Duhului Sfânt) iar biserica poate inlocui cuvantul ""Israel"" in comentariile crestine din Cantarea Cantarilor (Observația 3. Este ceea ce vor și pucioșii: să se legitimeze pe sine ca fiind „Noul Israel”, folosindu-se de asocieri mimetice, plagiate din cărțile Vechiului Testament. În acest sens, Cântarea Cântărilor e folosită de ei nu ca o profeție vechi-testamentară despre Biserica Universală, ci ca o nouă reinvestire a sacrului peste „Israelul român” de la Pucioasa, care astfel se va putea auto-intitula și el, cu îndrăzneală sporită, „Biserică”). In plus, o reactualizare a semnificatiei turnului, fixat in ""centrul lumii"" (Observația 4. V.R. sesizează cu acuitate setea neostoită a pucioșilor de a deveni „El Ombelico del Mondo”), devenit astfel un mit ascensorial, este si el un simbol repetativ in reprezentarea de fata. Fundatia ""Sf. Virginia"", ai caror mentori sunt Marian Zidaru si sotia sa (Observația 5. V.R. ilustrează perfect gradul de intoxicare cu minciună al românilor, indus de liderii pucioși de la Noul Ierusalim. Aceștia au reușit să se ascundă perfect în spatele celor doi artiști Marian și Victoria Zidaru, lăsându-i pe aceștia să scoată singuri castanele încinse în foc și să stea ca o pavăză în calea nemulțumirii creștinilor care ar fi să sesizeze ereziile pucioșilor. Adevărații mentori ai Fundației „Șf. Virginia” sunt liderii pucioși Mihaela și Nicușor, dar ei se ascund prin minciună, ca să poată să-și desfășoare în voie toate ereziile lor, fără a fi deranjați din exterior de reacțiile revoltate ale creștinilor autentici) , se doreste sa duca spre implinire prorocirea sfintei Virginia, care prin ea zice-se ca s-a rostit cuvantul lui Dumnezeu ce a indemnat la faurirea manastirii ""Noul Ierusalim"" de la Pucioasa.
ACT RITUAL. Prin creatiile sale, Marian Zidaru vrea sa comita un act ritual, premergator definitivarii acestui spatiu sfant. Manastirea s-a construit in 1992, tocmai pentru a marca locul in care s-a facut auzit pentru prima oara cuvantul lui Dumnezeu (Observația 6. Fals! Acest loc este considerat de către pucioși a fi casa din satul Maluri a Verginicăi [între timp, dărâmată de o alunecare de pământ] Locul pe care se află biserica pucioșilor este un loc oarecare, dar care a putut fi însușit prin fraudă și fără prea mult efort de către liderii pucioși, la data când s-au hotărât ei să se desprindă în mod văzut de BOR) . Marele critic de arta Ervin Kesler este unul dintre cei mai rigurosi in a stabilii valorile autentice plastice romanesti (Observația 7. Fals! „Marele” Erwin Kessler s-a dovedit a fi destul de mic, într-o confruntare directă cu Sorin Dumitrescu, în care S.D. l-a demascat pe E.K. ca fiind agramat teologic, dar infatuat în a adula o artă a cărui mesaj subliminal nu este capabil să-l înțeleagă). Facand deschiderea oficiala a acestei expozitii poate constitui o marturie de seama a valorii de necontestat (Observația 8. Nu avea nevoie Marian Zidaru de „deschiderea lui E.K.” pentru a dovedi că are valoare artistică de necontestat. Valoarea sa rezidă în ceea ce a făcut cu mâinile sale, nu în discursurile bombastice ale unor critici/adulatori de profesie, care câștigă și ei o pâine albă dându-și cu părerea și dând din gură pe la expoziții despre munca altora) a lui Marian Zidaru. (Viorica Romascu)
|