View Single Post
  #45  
Vechi 10.06.2010, 19:13:56
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Ca să spui că un partid este de extremă dreaptă, mai întâi el trebuie să fie de dreapta. Prin urmare, trebuie să aibă însușirile comune ale familiei curentelor de dreapta. Iar curentele de dreapta acestea sunt: conservatorismul, creștin-democrația și, într-o anumită măsură, liberalismul. Legionarismul românesc a avut puternice însușiri de dreapta, fiind cel mai asemănător cu conservatorismul.
Dimpotrivă, național-socialismul NU are aceste însușiri, după cum vom vedea.

Care este deosebirea fundamentală dintre dreapta și stânga ? Cea istorică, cea care a fost la început și întotdeauna: atitudinea față de sensul schimbărilor. Circumspect față de schimbare, omul de dreapta știe (sau intuiește) că nu există evoluție. Lumea "evoluează" de la Cosmos spre Chaos. Punctul de referință al omului de dreapta este în trecut, iar schimbările pot fi acceptate dacă îl apropie pe om de paradisul pierdut, adică schimbările sunt bune dacă reprezintă restaurații.
Omul de stânga încurajează și își dorește schimbarea (mai organică sau mai revoluționară, după cum vorbim de stânga moderată sau extremistă). Lumea evoluează de la Chaos spre Cosmos. Punctul lui de referință este în viitor, iar trecutul nu reprezintă decât balast care trebuie depășit, dacă nu cumva aruncat peste bord. Schimbările sunt bune, mai ales acelea care reprezintă rupturi față de trecut.

Lumea omului de dreapta este o lume a ordinii, o lume ierarhică. Lumea omului de stânga este anizotropă, o lume egalitară. Omul de dreapta dorește menținerea (sau restaurarea) statu-quo-ului, pe când omul de stânga dorește dizolvarea lui. Omul de dreapta este religios (ca în conservatorsim și creștin-democrație) sau cel puțin indiferent față de religie (ca în liberalism), pe când omul de stânga este circumspect față de religie (ca în social-democrație) sau manifest antireligios (ca în socialism).

Am vorbit de dreapta și stânga în ceea ce privește omul-față-de-lume și omul-față-de-Dumnezeu. Cum se manifestă ele în relația omul-față-de-om ? Pentru omul de dreapta, umanitatea este secundă față de lume, cu alte cuvinte principiul lumii nu se află în ea însăși. Omul de dreapta cultivă meritul personal. Dimpotrivă, pentru omul de stânga, "omul e măsura tuturor lucrurilor", partea bună fiind preocuparea față de semeni, partea rea fiind antropocentrismul.

Așadar, cu mult înainte de a fi polarități din sfera politicului, dreapta și stânga sunt polarități din sfera filozoficului și psihologicului. Azi, în zi de iunie, dacă mă duc la piață să cumpăr cireșe fac un lucru de dreapta. Dacă mă duc la supermarket să cumpăr ananas fac un lucru de stânga.

Dar națiunea ? Este acest concept de dreapta sau de stânga ? Aici răspunsul este un pic mai complicat, dar nu peste putință de dat dacă privim un pic în istoria ultimelor trei secole. Națiunea ca subiect al preocupărilor oamenilor apare oarecum brusc, în a doua parte a secolului al XVIII-lea. Foarte mult au vorbit despre asta enciclopediștii francezi. Antimonarhici și anticlericali, un d'Alembert, un Voltaire și alții ca ei au fost exponenții de stânga ai vremii lor. În același timp, apare naționalismul în Imperiu și în alte părți ale lumii, adeseori promovat de oameni suspectați sau dovediți a face parte din societăți oculte de tip masonic. Iuțeala și sistema promovării sugerează că naționalismul a făcut parte dintr-un plan de etapă care viza erodarea a imperiilor. "Mai bine 10 regate mici, decât un imperiu mare", pare a fi fost ordinea de zi a stângii oculte paneuropene. Cel mai mare succes a fost încercarea de infiltrare, pe alocuri reușită, a chiar curților europene. Așa se explică și cochetăria cu Oculta a împărătesei Maria Tereza, al cărei soț a fost mason pe față. Antireligioasă și antieclezială, stânga infiltrată la acest nivel a acționat prin tunurile unui general Bukow, care a făcut praf sute de așezăminte catolice, precum și câteva ortodoxe (poate că a crezut că sunt tot catolice). Spațiul european trebuia, preferabil, să fie decreștinat, iar dacă aceasta nu se poate, măcar calvinizat. Nu a existat și nu există inamic mai mare a acestei Oculte decât Biserica.
La fel a fost situația și în țara noastră. Nu dreapta, ci stânga a fost naționalistă. Un Bălcescu, cu Câmpneanu și alții ca ei au fost de stânga. Războiul pentru independența României, împotriva căruia atât de acid a vorbit un om structural de dreapta ca ziaristul Eminescu de la Timpul, a fost opera forțelor politice liberale, care reprezentau stânga (ei erau "cei roșii").
Dar timpul a trecut. Mulțumită Ocultei, azi nu mai avem imperii în Europa. De aceea, stânga nu mai are absolut nici un folos de tras din naționalism, ba dimpotrivă. Planul de etapă e cu totul altul, fiind acum altă etapă. Așa se face că a apărut un curent contrar în mainstream: azi, cine e naționalist e imediat taxat ca fiind de dreapta. Ceea ce, în fond, poate fi adevărat. Pentru că, în fond, e adevărat că "dreapta" și "stânga" sunt în permanentă schimbare și nu există nici o dovadă mai bună decât atitidinea lor față de națiune și naționalism.

Acuma, dacă am mai lucrat la acest aparat teoretic care vizează binomul "dreapta-stânga", să trecem la aplicații și să răspundem la întrebarea: cum este național-socialismul ? De dreapta, de stânga ? Face el parte din aceeași familie politică în care s-a aflat legionarismul sau e, de fapt, la antipod ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 10.06.2010 at 19:17:30.
Reply With Quote