Citat:
Īn prealabil postat de Ducutu
Insa faptul ca, tocmai in citatul de mai sus se pomeneste de un rol al Fiului in trimiterea Duhului Sfant in lume, ne duce spre intrezarirea faptului ca Fiul are o contributie si in spirarea / purcederea Duhului Sfant.
|
Acest rationament este fals. Faptul ca Fiul trimite Duhul Sfant apostolilor si bisericii asta nu poate argumenta sub nici un chip ca El are sau ar avea vreo contributie la purcederea Sfantului Duh. Aceasta "intrezarire" ramane de fapt o greseala, o erezie clara. Purcederea Duhului Sfant din Tatal si trimiterea de catre Fiul sunt doua lucruri care nu se confunda si nici nu se pot confunda, iar temeiul pentru acest adevar este tocmai cuvantul lui Hristos din evanghelie; acolo scrie foarte clar: Duhul purcede din Tatal.
In ceea ce priveste PARERILE PERSONALE, adevarul este ca filioque este o parere personala a unora dintre Latini, care de fapt nu are nici un fundament scripturistic si care nu apare in crezul Bisericii Ortodoxe in urma vreunui sinod ecumenic. Nici un sinod ecumenic al bisericii ortodoxe nu contine adaosul filioque, iar acest adaos nu este recunoscut ca dogma a Sfintei Biserici, ceea ce arata de fapt ca tu ai o parere personala numita filioque, care insa nu are temei nici in Sfanta Scriptura si nici in vreunul din Sfintele Sinoade Ecumenice ale Bisericii Ortodoxe.