Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Acest "dincolo", in speta, inseamna toate atributele reprezentate si venerate in BC in forma devotiunii catre Preasfanta Inima - ubirea, compasiunea, mila lui Cristos pentru mine.
In ce priveste idolatria - mi se pare gresit sa practicam un anumit mod de inchinare in baza unui criteriu negativ, de exemplu - ma inchin la icoane pentru ca nu sunt ca statuile grecilor.
Mi se pare corect sa argumentam pozitiv - ma inchin la icoane pentru ca ele sunt o reprezentare a realitatii divine.
Dupa logica dumneavoastra (care se apropie de cea iconoclasta sau protestanta) ar trebui privite cu circumspectie si metaniile (ca prea seamana cu inchinarea musulmanilor), si cantarea in biserica (si paganii cantau) etc...
|
Nu cred ca m-am exprimat iconoclast. Sustin superioritatea icoanei datorita reprezentarii bidimesinale.
Ca sa nu ma suspectati de iconoclasm- marturisesc ca prin icoane se accentueaza intruparea reala a Fiului lui Dumnezeu.