Citat:
În prealabil postat de Miha-anca
Cum sa fie nestirbita o credinta adaugita?
|
A știrbi înseamnă a nu modifica. Nu înseamnă a nu adăuga noi formulări dogmatice în privința unor chestiuni crezute dintotdeauna, de peste tot și de către toți, dar care nu fuseseră forumulate în mod solemn. Biserica nu este muzeu, ci organism viu, chemată să răspundă întrebărilor specifice ale fiecărei generații.
Tot așa, "cum să fie neștirbită o credință adăugită" întrabă și armenii, și copții. Nu există nici o deosebire fundamentală între a crede că nimic nu se mai poate adăuga după primele 7 concilii ecumenice și a crede că nimic nu se mai poate adăuga primelor 3 concilii ecumenice. Între precalcedonienii care neagă îndreptățirea conciliilor ecumenice începând cu al 4-lea, ortodocșii care neagă îndreptățirea conciliilor ecumenice ulterioare celui de al 7-lea și sedevacantiștii care neagă îndreptățirea conciliului ecumenic al 21-lea (Vatican II), singura deosebire este răspunsul la întrebarea: "începând cu ce dată Biserica devine muzeu ?"
Citat:
Iar credinta ortodoxa este cu adevarat nestirbita si neadaugata.
|
Deși MULT mai puține în comparație cu Biserica Catolică, există adăugiri post Sinodul 7 și în Biserica Ortodoxă. Primul exemplu care apare înaintea ochilor este cel al doctrinei despre energiile necreate, despre care nici un Sinod Ecumenic nu suflă o vorbă.
În altă ordine de idei: cu câteva săptămâni în urmă, spuneați că un papă ar fi declarat că ne putem mântui fără Cristos și că veți cerceta împrejurarea exact când ar fi spus acest lucru. Întrebare: v-ați convins, între timp, că de fapt nici un papă nu a spus asta și că este o simplă scorneală rău voitoare, ca atâtea altele ? Sau trebuie să mai aștept ?