Medicina contemporană și vindecările ei 23
55. 1. Ca o încununare a celor ce se petreceau239, împăratul - care părea să fi aprins o vîlvătaie de foc prealuminoasă - veghea el însuși cu împărăteasca-i privire să nu mai rămînă pe undeva vreo rămășiță ascunsă a rătăcirii. Și aidoma vulturului, care-și poartă zborul în slăvile cerului, și care de acolo, din înalt, e în stare să deslușească cu agerimea privirii sale cele aflate atît de departe sub el, pe pămînt, tot așa - șezînd el de veghe în împărătescul sălaș al frumosului său oraș - a putut și Con*stantin desluși că undeva, departe, pe pămînt fenician, amenința într-ascuns ceva ce putea deveni o mare primejdie pentru suflet. 2. Acolo - undeva, departe de forfota orașelor, a piețelor și a locurilor publice, cu care sînt ele de obicei onorate spre a putea fi mai atrăgătoare - se afla o dumbravă și un templu înspre care nu te îndruma nici o răscruce și nu ducea nici o cărare și nici un drum. Locul fusese închinat îngrozitorului demon al Afroditei și se afla la Aphaka, undeva în înaltul muntelui Liban. 3. Era pentru toți desfrînații - care, ca urmare a vieții lor ușura*tice, își distruseseră sănătatea - o adevărată școală a viciului. Bărbați cu înfățișare de femeie (și care nici nu mai erau tocmai bărbați), uitînd de demnitatea proprie însăși firii lor, căutau să se pună - adoptînd stricate purtări femeiești - sub ocrotirea acestei iazme. Raporturi cu femei, neîn*găduite de lege, desfrînări, adultere, apucături de nedescris și de-a drep*tul scârboase, se săvârșeau la adăpostul templului ca într-o țară fără legi și fără cîrmuitor. Și nimeni nu scotea nici o vorbă despre toate acestea fiindcă nici un bărbat mai cu vază nu cuteza să meargă într-un aseme*nea loc.
4. Totuși, faptele nu puteau rămîne tăinuite și marelui nostru împă*rat, care - după ce, în împărăteasca-i purtare de grijă, și-a dat seama de gravitatea lor - a hotărît că un astfel de sanctuar nu merita mîngîierea razelor soarelui și a poruncit să fie dărimat din temelii împreună cu toate darurile aduse și închinate zeiței .
5. Așa au fost destrămate pe dată - și la un simplu semn al împă*ratului - urzelile nerușinatei rătăciri. De curățirea locului s-a îngrijit o mînă de soldați; iar cei care pînă atunci trăiseră în desfrînări, de teama împăratului au deprins învățăturile cumpătării, la fel ca grecii filosofaștri și închinători idolești, care din proprie experiență au învățat cît de vane le erau învățăturile .
56. 1. Căci, pe de altă parte, rătăcirea filosofaștrilor, legată de de*monul din Cilicia, luase o mare amploare: mii și mii de oameni erau impresionați la gîndul că, arătîndu-se cînd și cînd (în somn) unor sufe*rinzi veniți să doarmă (în sanctuarul său, intervenția lui) salvatoare și tămăduitoare îi putuse vindeca de boală. De fapt, el era o mare pierzanie pentru suflet, fiindcă izbutea să zmulgă sufletele mai lesne de amăgit din brațele adevăratului lor Mîntuitor și să le îmbulzească pe rătăcitoarea cale a celor fără Dumnezeu. Statornic cu sine însuși, împăratul - care știa că Mîntuitorul adevărat nu era altul decît Dumnezeul cel zelos - a porun*cit ca și acest templu să fie dărîmat din temelii. 2. La un singur semn, minunea aceea atît de cîntată de neprețuiții filosofi (o dată cu cel care, fără a fi nici demon, nici Dumnezeu, se ascunsese înăuntrul ei, ademe*nind bietele suflete de-a lungul a multe și nesfîrșite veacuri), s-a prăbușit pînă la pămînt sub loviturile unui pumn de soldați. Ei bine, duhul acela, care pe alții se fălise că i-ar putea scăpa de necazuri, n-a mai găsit spre a se feri de năpastă decît leacul de care se zice că ar mai fi avut el parte atunci cînd a fost lovit de trăznet. 3. Or prețioasele înfăptuiri săvîrșite și închinate lui Dumnezeu de împăratul nostru nu erau numai niște vorbe, de vreme ce, cu puternicul ajutor al Mîntuitorului său, el a izbutit să facă una cu pămîntul și templul de acolo (din Cilicia), așa fel încît în urma lui să nu mai rămînă nici urmă din sminteala trecutului.
57. 1. în ceea ce-i privește pe foștii închinători ai idolilor, văzînd ei
toți chiar cu ochii lor înfrîngerea rătăcitei lor credințe (precum și pretu-
tindeni neîntrerupta240 pustiire a templelor și a idolilor), unii au alergat să
se pună sub ocrotirea mîntuitoarei învățături a lui Hristos., iar ceilalți,
chiar dacă n-au purces la aceasta, totuși n-au mai pregetat să se lepede acum
de deșartă lor învățătură părintească, să rîdă și să zeflemisească ceea ce mai
înainte socotiseră că ar fi zeități. 2. Și cum să nu gîndească ei așa văzînd dtă
spurcătiune se putea ascunde sub înfățișarea exterioară a acestor idoli?
Fiindcă dedesubtul lor au fost găsite oseminte adunate de pe la morți și
țeste goale, cu care se făcuseră felurite vrăji, precum și zdrențe murdare
și pătrunse de cea mai cumplită îngălare, sau tot soiul de gunoaie și
pleavă. 3. Or, dînd ei cu ochii de lucrurile acestea adunate în interiorul
(statuilor) lipsite de viață, sigur că n-au pregetat să se lepede de multa
sminteală care le întunecase și lor, și înaintașilor lor, mințile; după cum
au mai priceput și că nici în tainicele unghere ale templelor , nici măcar
înlăuntrul statuilor, nu se ascundea nici un fel de duh, nici un prezicător,
nici un zeu și nici un prooroc (cum știau ei pînă atunci) - nici chiar cea mai
palidă arătare.
4. Faptul acesta a făcut ca, înaintea trimișilor împăratului, cea mai întunecata văgăună - ba pînă și cele mai ascunse firide - să se deschidă fără nici o greutate. Cele mai tainice și mai ferite locuri (sau spații din temple) au fost răscolite de pașii soldaților; așa a fost descoperită acea orbire a neamurilor care din străvechi timpuri se făcuse stăpînă peste mințile oamenilor, și a fost dată în vileag înaintea tuturor.
240. Sau: «în curs» (n. tr.) 241. Textual: «Ce nu s-a mai auzit» (n. tr.)
58. 1. Or, și aceste evenimente pot fi destul de bine trecute în rîndul
înfăptuirilor împăratului, deopotrivă cu porunca dată de el fiecărei pro-
vindi în parte (așa cum a fost cazul la Heliopolis, în Fenicia, unde - în
numele Afroditei - destulă lume nu făcea dedt să, se dedea plăcerilor
celor mai neînfrînate, privind cu îngăduință cum soțiile și fiicele lor se
destrăbălau în voie). 2. Atunci s-a răspîndit și vestea despre noua și înțe-
leaptă lege dată de împărat, care punea opreliște învățăturilor înaintea
cărora nu pregetaseră ei pînă atunci; lege căreia el îi adăugase și anumite
îndemnuri scrise, ca și cum însuși Dumnezeu l-ar fi mînat în așa fel îndt
să-i poată forma pe toți oamenii după dreptarele virtuții. Ceea ce l-a
făcut să nu șovăie a le trimite și acestora o scrisoare în care-i îndemna să
se grăbească la cunoașterea Celui atotputernic. 3. însă și de data aceasta
și-a însoțit el vorbele cu fapta, punînd și în locul acela temeliile unei mari
biserid, ca locaș de rugădune. Și așa s-a înfăptuit pentru prima oară ce
nu se făcuse241 nidodată, din chiar pragul veacurilor: cetatea închinători-
lor idolești a fost socotită vrednică a primi in dar o biserică a lui Dumne-
zeu, cu preoți și cu diaconi, precum și un episcop sfințit Dumnezeului Celui Prea înalt, spre a-i călăuzi. 4. Doar că, în grija sa de a trage și acolo pe cît mai mulți spre dreapta învățătură, a trimis împăratul din timp (bani) mulți pentru ajutorarea sărmanilor - încă un îndemn pentru ei să meargă și să primească cît mai degrabă învățătura mîntuitoare.
Era aproape ca și cum ar fi rostit și el vorbele acelea: «... pe ocolite sau fățiș, numai să-L propovăduim pe Hristos».”
Sfântul Constantin cel Mare cu voia lui Dumnezeu a ras așa de tare idolatria și medicina ocultă de pe pământ încât deși Iulian Paravatul a încercat crunt să o refacă nimeni nu a mai reușit niciodată. A fost nevoie pentru diavol să apară ereticii ca prin mijlocirea lor să reintroducă medicina demonică la rang de medicină oficială, „științifică și creștină”.
Dintre aceștia căpetenia ocultiștilor a fost fără îndoială papa.
va urma cu:
Papismul = renașterea păgânismului deci a MEDICINII oculte
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.
SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"
Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)
Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
|