230. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Ion Zubașcu
230. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Ion Zubașcu (I)
La adresa de net http://www.observatorcultural.ro/Fum...s_details.html a apărut un articol în care poetul și ziaristul Ion Zubașcu ia apărarea pucioșilor, convins fiind că aceștia fac parte dintr-o listă mai largă de ținte false ale “serviciilor” oculte, succesoare ale defunctei Securități, care vizează prin diversiuni meșteșugite consolidarea puterii stăpânilor lor, pe care îi slujesc cu orice preț, chiar cu riscul destabilizării României. În viziunea lui I.Z., aceste ținte false se numesc pe rând “teroriștii revoluției” , Gregorian Bivolaru, “minerii care au venit să planteze flori în Piața Universității”, „ungurii care vor sa ocupe Ardealul“, “apocalipsa Noului Ierusalim”, „puciul de la Patriarhie“, “invazia Martorilor lui Iehova“ și “doctorul Niculescu, care ucide bolnavii de cancer cu otravă pentru gândacii de bucătărie” , iar manevrele țesute în jurul acestor personaje sunt, nici mai mult, nici mai puțin, pași oculți către o nouă dictatură.
Alături de Bivolaru și de doctorul Niculescu își găsesc așadar și liderii sectanți de la Pucioasa un locșor răsărit în panoplia “țintelor” luate pe nedrept în vizor de “noii securiști” ai României, motiv pentru care I.Z. le plânge pucioșilor pe umăr, impresionat la culme de “uriașele nedreptăți” cărora le-au căzut și ei victime.
Nu este niciun secret că I.Z. a fost unul dintre invitații de onoare ai pucioșilor la câteva “Festivale ale Ortodoxiei Românești”, organizate în “Grădina Întâlnirii” de la Glodeni, unde Zubașcu a putut să se desfășoare “artistic” pe scenă, fie recitând poezii proprii, fie cântând din producțiile folk maramureșene. Ulterior, Ion Zubașcu și-a exprimat gratitudinea față de pucioși prin ample articole laudative publicate în suplimentul literar Aldine al ziarului România Liberă.
Reproducem în continuare secvențe din acest articol, cu precizarea că observațiile din paranteze aparțin autoarei acestei analize:
„Fumigena“ Gregorian Bivolaru, doar o secventa dintr-o lunga serie de diversiuni puse la cale de „servicii“ in momentele dificile ale puterii politice
Autor: Ion ZUBAȘCU
Modelul tuturor diversiunilor cu rezonanta nationala, in Romania celor 14 ani de domnie a cuplului Iliescu-Teoctist, este – fara indoiala – atacul „teroristilor“ din decembrie 1989, descrisi ca fiind tipi atletici, inarmati pina in dinti, drogati si care „trag din orice pozitie“. Psihoza aceasta a „teroristilor“ niciodata prinsi sau dovediti, completata cu aratarea obsesiva la tv a unor aparate rudimentare, despre care se spunea cu spaima ba ca sint bombe care vor arunca Televiziunea in aer, ba ca sint masini de fabricat dolari (in casa lui Ion Ratiu, devastata de „mineri“), a fost intretinuta cu consecventa pe parcursul celor 14 ani de fragila democratie, conform scenariului verificat de-a lungul timpului, din preistorie pina azi, ca un dusman pare cu atit mai amenintator cu cit este descris in termeni cit mai nebulosi, putindu-i-se astfel atribui cele mai infricosatoare actiuni, care vizeaza – desigur – destabilizarea nucleului identitar de credinte si mentalitati, unanim acceptate de bunul-simt traditional.
[...]
Primejdia „ungurilor care vor sa ocupe Ardealul“
O diversiune indelung intretinuta, in special de partide si miscari ultranationaliste, extremiste, a fost aceea a „ungurilor care vor sa ocupe Ardealul“.
[...]
Apocalipsa „Noului Ierusalim“
Pe masura ce societatea romaneasca postdecembrista se mai inchega in structuri cu minima stabilitate, agramatii diversiunii au parasit treptat zona politica si nationalista (razboaiele de purificare etnica din fosta Iugoslavie si interventia americana i-au indepartat definitiv de acest debuseu al deriziunii) si s-au indreptat spre culoarul vast si profitabil al credintelor si mentalitatilor adinc inradacinate. O data cu descoperirea acestui teritoriu, prin anii ’93-’94, urmatoarele diversiuni de anvergura nationala se vor face zgindarind aceste „straturi geologice“ ale nebuloasei psihismului colectiv. Intre acestea, Manastirea „Noul Ierusalim“ a dobindit o spectaculoasa, dar la fel de trecatoare notorietate publica.(Observația 1.: Așa-zisa “mănăstire Noul Ierusalim” este o organizație religioasă frauduloasă. În realitate, titulatura de “mănăstire” este un fals răsunător, căci viețuitorii “mănăstirii Noul Ierusalim” nu sunt călugări, nu au tundere în monahism, nu respectă canoanele, nu fac ascultare de chiriarhul locului, nu se îmbracă niciodată în straie monahale, nu au o conducere locală a cărei autoritate o reprezintă starețul, și, mai ales, au o organizare mixtă, nemaiîntâlnită nicăieri în monahismul creștin. Cât privește “notorietatea publică”, ea nu a fost lansată de oarecari ziariști curioși, dornici de a face senzație cu subiecte insolite și incitante, ci este rezultatul unei opțiuni deliberate a liderilor pucioși de a ieși la rampă și a-și face publicitate, cu scopul de a racola prozeliți și, mai ales, susținători financiari devotați. După ce toată lumea s-a lămurit că spectaculoasele “proorocii” ale pucioșilor sunt niște banale fumigene sectare, bazate pe exagerări și insinuări mincinoase, evident că interesul tuturor față de pucioși a scăzut dramatic)
|