230. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Ion Zubașcu
230. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de ziaristul Ion Zubașcu (II)
Artistii plastici Marian si Victoria Zidaru au construit pe un teren privat din cartierul Glodeni al orasului Pucioasa, judetul Dimbovita, un asezamint cu o arhitectura originala, numit de ei Manastirea „Noul Ierusalim“, in care nu au acces decit vietuitorii, barbati si femei, care respecta o lista cu canoane foarte stricte. (Observația 2.: Aici, I.Z. își dovedește limitele sale de ziarist de duzină. În loc să se obosească și să facă cercetări personale amănunțite, atente și responsabile, el se mulțumește să reproducă informațiile parțial corecte și în mare măsură false care i s-au servit chiar de către liderii pucioși. Nu Marian și Victoria Zidaru au construit “așezământul cu o arhitectură originală”, ci o echipă de salahori, coordonați din scurt de către liderii pucioși, în frunte cu secretarul lor general, tovarășa Mihaela Tărcuță. După trei luni de muncă forțată, în care odihna salahorilor și răsplata muncii lor au fost trecute pe ultimul loc, clădirea cu destinație de biserică era gata)
Planul arhitectonic al originalului lacas a fost realizat dupa viziunea Noului Ierusalim din Apocalipsa lui Ioan, iar ciudata manastire a fost sfintita de un ierarh ortodox, care si-a retractat ulterior obladuirea, pe un post tv de mare audienta, dupa ce a fost amenintat de Sf. Sinod, si chiar a pierdut functia de arhiepiscop pe care se pregatea s-o ocupe.(Observația 3.: Aici, I.Z. aglomerează până la amestecare câteva evenimente distincte, a căror importanță individuală n-ar trebui neglijată. Planul arhitectonic al “mănăstirii” respectă numai în aparență datele tehnice proorocite în cartea Apocalipsei, iar gravele deosebiri față de textul biblic sunt trecute de I.Z. sub o suspectă și complice tăcere. Ion Zubașcu sugerează că ierarhul ortodox – căruia el nu-i dă numele, dar toată lumea știe că este Irineu Bistrițeanul – ar fi retractat doar “în urma unor amenințări” venite din partea Sfântului Sinod. În realitate, Sinodul B.O.R. nu putea să-l “amenințe” pe Irineu decât cu caterisirea, aplicând stricto sensu prevederile canoanelor, așa cum prevăd ele pedepsirea faptei intitulată “ieșirea din comuniunea sinodală”, iar Irineu era conștient de acest risc și era gata să și-l asume. Declarațiile lui anterioare, apărute în presă, sunt mărturie clară că el nu era speriat de perspectiva caterisirii, pe care era gata s-o suporte fără să crâcnească, în caz că Sinodul nu va fi favorabil recunoașterii publice a ideologiei sectarilor pucioși. Deci, cu totul altul trebuie să fi fost motivul schimbării sale de atitudine. Mult mai plauzibil este că el a fost convins de colegii lui arhierei, prin argumente temeinice și pertinente, că e pe cale de a face o gravă greșeală, cu consecințe dramatice pentru unitatea Bisericii. Atitudinea sa ulterioară, la început indiferentă iar apoi constant combativă la adresa ideologiei pucioșilor, confirmă această presupunere. Cât privește funcția de arhiepiscop, el nu “a pierdut-o, deși era pregătit să o ocupe”, așa cum sugerează tendențios Ion Zubașcu, ci pur și simplu și-a retras candidatura la alegeri, din proprie inițiativă, fiind probabil marcat de un sentiment de vinovăție personală, în urma susținerii ușuratice a pucioșilor)
Conform vietuitorilor „Noului Ierusalim“, la Pucioasa se aude continuu(Observația 4.: În realitate, “vocile” duhurilor de la Pucioasa, care pretind că vin de la diferite multe persoane și fețe – ele sunt ba Iisus Hristos, ba Tatăl ceresc, ba Fecioara Maria, ba sfinții, ba arhanghelii, ba unii muritori care au trecut în lumea de dincolo – nu se aud chiar încontinuu. “Dumnezeul” pucios, deși are mai multe fețe, acestea se manifestă cu limite serioase în puterea de a se face auzite pe pământ, iar “auzirea “Cuvântului” este condiționată de disponibilitatea intermediarilor pucioși și de starea lor afectivă și de sănătate. Este cunoscut că, după moartea Verginicăi din anul 1980, până în 1982 nu s-a mai auzit “Cuvântul lui Dumnezeu”. În ultima vreme, anumite conflicte dintre liderii pucioși au creeat noi sincope în “coborârea Cuvântului”, fiind consemnate luni de zile în care de asemenea “Cuvântul” nu a mai apărut. De asemenea, în ultima vreme se invocă tot mai des indispoziția psihică și starea precară de sănătate a liderilor pucioși, pentru se justifica unele întârzieri sau amânări în venirea mesajelor pucioșești. Aceste limite pământești ale intermediarilor pucioși fac ca și “Dumnezeul” pucios să fie plângăcios și slab în puteri, adesea declarându-se de-a dreptul neputincios, iar “Cuvântul” de la Pucioasa este marcat la rândul lui de nenumărate imprecizii, inconsecvențe și “proorocii” care nu s-au mai împlinit, fiind mai degrabă opera meșteșugită a liderilor pucioși decât unui Dumnezeu Atotștiutor și Atotputernic) glasul viu al lui Dumnezeu, care a ales Romania („noul Israel al lumii“) ca mireasa pentru nunta lui Isus, la revenirea sa pe Pamint.(Observația 5.: Revenire despre care pucioșii, în inconsecvența lor, pretind că a avut loc deja, la Pucioasa! Atunci de ce se mai amână, de zeci de ani încoace, nunta Mirelui cu “mireasa România”?) Aceste elemente spectaculoase (inspirate, probabil, din contrafacerea interbelica atribuita indianului Sundar Sing) (Observația 6.: I.Z. se demască fără să vrea, arătând că acest “Cuvânt” de la Pucioasa este o făcătură omenească, inspirată din alte făcături omenești anterioare, numite de el “contrafaceri”. Dacă ar fi de la Dumnezeu, acest “Cuvânt” de la Pucioasa nu s-ar fi inspirat de la un muritor ca Sundar Singh, căci Dumnezeu nu are nevoie să se inspire de la oameni) si multe altele au transformat cazul intr-un spectacol mediatic manipulat cu sprijinul unor cunoscuti fundamentalisti ortodocsi, (Observația 7.: Ce înseamnă “fundamentalism ortodox” la Ion Zubașcu? În lipsa numelor celor incriminați în acest mod, și în contextul acuzativ al lui I.Z. la adresa întregii Biserici Ortodoxe, nu putem decât să presupunem că cei care susțin public necesitatea imperioasă ca în Biserică să nu se facă nicio derogare de la Sfintele Canoane, sunt cotați de simpatizanții neoprotestanților, în frunte cu Ion Zubașcu, drept “fundamentaliști ortodocși”) care a tinut prima pagina a ziarelor citeva luni, dupa aceeasi binecunoscuta reteta diversionista: cu cit un dusman este prezentat mai nebulos si exagerat, cu atit devine mai inspaimintator si periculos in imaginarul colectiv.
Astfel, ziarele vremii scriau ca dimineata puteai vedea curgind pe santurile din jurul „Noului Ierusalim“ singe de copii sacrificati in orgii si ritualuri nocturne, (Observația 8.: Dacă redactorii șefi și redactorii de rubrică au permis apariția unor asemenea aberații în ziarele lor, fără o minimă verificare, ei s-au descalificat din start, la modul cel mai rușinos cu putință, deci nu mai pot fi prezentați acum ca semnificativi în delirul lor publicistic. I.Z. sugerează însă că nicidecum acești profesioniști ai scrisului ar fi fost de vină, ci “fundamentaliștii ortodocși”, cei interesați să-i zugrăvească în culori sumbre pe bieții pucioși) ca satenii vedeau iesind noaptea camioane pline cu pamint (se sapau – pasamite – tuneluri subterane; spre ce?), ca sub „Noul Ierusalim“ de la Pucioasa (semnificatia toponimului era copios speculata!) se fabrica bomba atomica etc. etc. Un intreg scenariu apocaliptic! (Observația 9.: Absurdul unor asemenea afirmații vădit răuvoitoare să nu-i fi pus deloc pe gânduri pe acești ziariști? Este cazul să subliniem că asemenea supoziții absurde erau culese de la crâșma din colț, de la o mână de unor săteni lipsiți de cea mai elementară cultură și moralitate, care emiteau păreri invidioase asupra unor manifestări – pentru ei de neînțeles – ale pucioșilor. Ziariștii nu s-au obosit să facă vreo selecție, ci au reprodus ad litteram toate prostiile auzite pe la colțuri de ulițe. În schimb, anomaliile amintite ceva mai înainte privind încălcarea flagrantă a canoanelor mănăstirești și bisericești și deviaționismul sectar al pseudo-călugărilor micști de la Pucioasa nu le-a sesizat nimeni! I.Z. merge mai departe cu fantezia, considerând aceste inepții drept o “diversiune penibilă”, pusă la cale de unii exponenți interesați ai puterii cripto-comuniste care a urmat loviturii de stat din 1989)
|