231. “Șfântul Nicu Gabriel”, ultima trâmbiță pucioșească (IV)
Dumnezeu sa-i ierte si sa-i lumineze pe cei care arunca vorbe hulitoare despre acest parinte fara a sti adevarul. Mama parintelui, ramasa vaduva, l-a incredintat spre crestere unei femei sarace, contra cost. Aceasta femeie facea parte din ,,Noul Ierusalim”.
Drept pentru care parintele Gabriel a inceput sa colinde manastirile din intraga tara pentru a primi cuvant de invatatura. S-a atasat mai mult de parintele ILARION ARGATU, de la Manastirea Cernica. Intre dansii s-a creat o legatura puternica. Parintele Ilarion Argatu l-a sfatuit sa aiba nevointa rabdarii sfintitoare, in ispitele pe care le va infrunta.
Dupa absolvirea Seminarului Teologic s-a indreptat spre Manastirea Ramet. Se pare ca s-a si calugarit. (Observația 2. O sugestie care edulcorează la modul interesat biografia romanțată a “părintelui”. Cei care au pretenție să scrie despre viața lui ar fi trebuit să se documenteze la sursă, evitând formulări de genul “se pare” sau “parcă” sau “pare-mi-se”sau “pasă-mi-te”. ) La insistentele deranjante ale mamei, paraseste manastirea. Urmeaza o perioada de calvar: lupta parintelui cu ispitele, asa cum i le anticipase duhovnicul sau. Isi doreste cu ardoare sa-si pastreze voturile monahale, (Observația 3. Incertitudinea “se pare că s-a călugărit” a devenit pe nesimțite o certitudine: “avea în mod cert voturile monahale, deoarece acum se căznea din răsputeri să nu și le încalce”. ) motiv pentru care isi doreste o casatorie alba. (Observația 4. “Căsătoria albă” este o invenție care n-are nimic cu monahismul, nici cu seriozitatea vieții de creștin. Ori ești căsătorit, ori ești monah. Cine pretinde că poate îmbina la modul meșteșugăresc monahismul cu căsătoria este un mare farseur, care le disprețuiește și le înjosește pe amândouă, ca și când fiecare în parte ar fi imperfectă, dar perfect perfectibilă. Căsătoria albă este un fel de “struțo-cămilă” în viața socială, o instituție pe care n-o recunoaște nici statul, nici Biserica. N-ar fi exclus însă ca, dacă se va ajunge și la noi la recunoașterea dreptului la familie pentru homosexuali, minoritatea sexuală a celor care pretind că au contractat o “căsătorie albă”, sau măcar “gri”, să revendice și ei niscaiva recunoașteri oficiale în această privință, pe motiv de “egalitate în drepturi” )
Prin doica sa, ,,Noul Ierusalim”, care avea nevoie de un preot ravnitor ca parintele, ii gaseste si o mireasa care isi dorea acelasi lucru. (Observația 5. Este vorba de Georgeta, o creștină cuminte și așezată, care credea că N.G. e sincer în demersurile sale de pseudo-familist, amator de “căsătorie albă”. La puțin timp după căsătorie însă, N.G. și-a dat arama pe față, cerându-i tot mai insistent soției sale legitime să-și facă datoria conjugală de femeie căsătorită. Conflictul a devenit atât de fierbinte iar Georgeta era atât de încăpățânată în a-l refuza pe” monahul Gabriel” care o voia de soție nu numai la bucătărie, ci și “la pat”, încât N.G. și-a dat seama că nu-și va putea rezolva vreodată necesitățile biologice decât în afara familiei. În consecință a părăsit-o pe Georgeta, lăsând-o la Borănești fără nici un rost și fără vreun mijloc de subzistență. Georgeta a început să trăiască de pe o zi pe alta, vânzând broderii pe care le făcea la mașina de cusut. Liderii pucioși au acceptat fără părere de rău dezertarea lui N.G. de la datorie, deoarece ei nu aveau neapărat nevoie de “popa Gabi”[căci așa îl numeau ei în mod invariabil], pentru că ei aveau “preoții” lor, nehirotoniți, dar “aleși de Duhul Sfânt, în chip supranatural”. Pe N.G. l-au suportat pe lângă ei doar atâta vreme cât el le-a fost docil, dar când au constatat că el are tendințe megalomanice, s-au debarasat de el fără nicio părere de rău. Perioada de coabitare i-a fost însă de mare folos lui N.G., care a învățat de la liderii pucioși arta de a se face convingător în fața credincioșilor printr-o sfințenie afișată la modul ostentativ și spectaculos. Cu “lecția învățată”, N.G. a putut să se descurce pe mai departe de unul singur, aplicând cu succes multe din stratagemele pucioșești de captare și manipulare a adorației creștinilor )
|