231. “Șfântul Nicu Gabriel”, ultima trâmbiță pucioșească (VI)
Antonia ignoră în pledoaria sa de mai sus (cu sau fără bună știință) un amănunt extrem de grav. Acela că la un moment dat, ignorând voturile monahale depuse anterior în mănăstire, Nicu Gabriel s-a căsătorit. Nu contează faptul că cei doi “căsătoriți” ar fi avut eventual niște făgăduințe ascunse de a contracta o “căsătorie albă”. Poate nici n-au avut, și aceasta este doar o legendă, inventată de simpatizanții lui, ca să-i acopere parcursul ebrios al vieții de familie. Acceptând însă Taina căsătoriei în biserică, cei doi soți își recunoșteau drepturile lor conjugale reciproce și rugăciunile preoților de a fi dăruiți cu prunci buni de la Dumnezeu, ceea ce înseamnă că, prin căsătorie N.G. declanșa un conflict ireconciliabil cu voturile monahale depuse anterior. De altfel, evoluția ulterioară a lucrurilor dovedește acest lucru: el s-a prevalat de aceste drepturi de soț viril și le-a reclamat la modul imperios. Refuzat fiind la modul intransigent de către soție, el a făcut a doua greșeală gravă: a părăsit-o fără motiv întemeiat, lăsând-o într-o situație socială precară.
Nicu Gabriel a fost așadar și călugăr, și căsătorit, și ieromonah, și preot de mir. Ca soț, a ajuns repede la conflicte dese și dure cu soția lui Georgeta pe teme legate de viața conjugală. Dacă la început făgăduința lor reciprocă a fost să trăiască în "căsătorie albă", ulterior N.G. a început să facă presiuni asupra soției sale ca să-i cedeze la pat, deși ea rămânea tare pe poziție, fiind mereu împotrivă, consecventă făgăduinței inițiale de "a trăi în curăție". Amândoi erau adepți și susținători ai sectei "Noul Ierusalim", care promova insistent acest gen de conviețuire între soți, blamând taina căsătoriei. Afirmația că N.G. era un adept al “Noului Ierusalim” este confirmat prin faptul că el este autorul moral al atragerii mai multor tinere de la Borănești spre "raiul" de la Pucioasa, unde li s-a promis că vor ajunge la “sfințenie și nemurire”. Unele dintre aceste tinere au renunțat la familie și la copiii lor de țâță pentru a ajunge la “Noul Ierusalim”. Aici au dat însă peste o sclavie modernă pe care au suportat-o cu lacrimi ani de zile, sclavie din care abia au scăpat trei dintre ele, anul acesta. Între cei doi soți, Nicu Gabriel și Georgeta, a apărut deci un conflict iremediabil: Georgeta - încăpățânată și cam tare de urechi, aproape surdă, în urma unei boli din copilărie - a rămas închinoviată în "mănăstirea" mixtă a pucioșilor de la Valea Voievozilor - Târgoviște, iar Nicu Gabriel a plecat în lumea largă, la Gresia și apoi prin pădurile de la Cobia, din împrejurimile Târgoviștei, însoțit de adeptele lui cele mai credincioase, “soții spirituale” care-l serveau așa cum voia el.
După moartea lui, apărută în condiții extrem de dubioase (unii pretind că a fost asasinat de niște țigani), adeptele lui cele mai intime i-au dezvoltat un cult local nemeritat, încărcat de exagerări: un Paraclis și un Acatist, ca unui sfânt – ceea ce este un abuz, deoarece Biserica nu l-a canonizat – în care i se aduc titulaturi megalomanice, unele dintre ele copiate din învățăturile pucioșești: “trâmbiță apocaliptică”, vas de cristal preaales”, “fiu al tunetului”, “duhovnic înțelept”, “luminat învățător și grabnic ocrotitor”, “ trâmbiță apostolească”, ”neîntrecut propovăduitor”, “ doctor fără de arginți”, “liturghisitor înflăcărat” , “ Sfânt prooroc”, “misionar apostolic”, ” Sfânt purtător de biruință”, “Sfânt Apostol al Iubirii” . Concurând cu pucioșii, care au alcătuit și ei un Acatist pentru “Șfânta Virginia” (copiat la greu după Acatistul Maicii Domnului), gabrieliștii îi întrec fără emoții pe pucioși la abundența de aberații și inovații eretice.
|