Homosexualitatea submineaza atat firea omului cat si familia. Ne intrebam ce fel de drept al omului este o practica ce duce la distrugerea fiintei umane si la dizolvarea societatii?
Homosexualitatea este definita de regula ca o "atractie psiho-sexuala predominanta si persistenta fata de membri ai aceluiasi sex". In general, termenul desemneaza atat dorinta sexuala pentru o persoana de acelasi sex, cat si comportamentul legat de aceasta dorinta. Unele studii clinice recente au aratat ca homosexualitatea este conditionata de factori multipli: fiziologici, psihologici, genetici si sociali. Este inca greu de precizat relatia reala ce exista intre "natura" si "educatie" (intre modul in care datele genetice si mediul influenteaza orientarea homosexuala). Homosexualii militanti insista asupra componentei genetice, pentru a apara teoria conform careia homosexualitatea este innascuta si ireversibila si pentru a se putea constitui legal ca grup minoritar. Altii accentueaza rolul factorilor de mediu, in general problemele de relatie care apar in sanul familiei.
In 1991, neurobiologul Simon Le Vay a descoperit ca un mic grup de neuroni din hipotalamusul creierului barbatilor homosexuali este intre o treime si jumatate din marimea celui intalnit la barbatii heterosexuali si aproape de aceeasi marime cu cel al femeilor heterosexuale. Deoarece atat barbatii homosexuali cat si femeile heterosexuale sunt atrasi de barbati, s-a ajuns la concluzia ca marimea nucleului hipotalamic este legata de orientarea sexuala. (Hipotalamusul regleaza temperatura corpului, somnul, foamea, ritmul cardiac si alte activitati autonome, incluzand-o pe cea sexuala). Totusi, intrebarea care se pune este daca marimea redusa a nucleului este cauza sau consecinta homosexualitatii.
Distinctia intre actele homosexuale si orientarea homosexuala este una recenta, bazata pe opera lui Freud si a altor cercetatori din aria sexualitatii umane. Aceasta distinctie era necunoscuta in vremurile biblice, cand se afirma despre comportamentul homosexual ca este o pervertire voita si pacatoasa a posibilitatilor sexuale daruite de catre Dumnezeu, intrebarea este in ce fel trebuie revizuita aceasta judecata acum cand "orientarea" sexuala este un fapt stabilit?Pe de altaparte,realitatea "orientarii" implica considerarea faptelor ce decurg din ea ca fiind juste din punct de vedere moral ?
Pozitia Bisericii Ortodoxe este ca toate faptele homosexuale sunt inacceptabile din punct de vedere moral: ele denatureaza scopul si functiunea fireasca a organelor trupesti, nu au nici o valoare procreatoare si reprezinta o parodie a unirii "intr-un singur trup".
Textele scripturistice principale sunt: Facerea 19, 4-11: barbatii Sodomei incearca sa violeze musafirii lui Lot; Levitic 18, 22: " Sa nu te culci cu barbat ca si cu femeie; aceasta este spurcaciune" si Levitic 20, 13: "De se va culca cineva cu barbat ca si cu femeie, amandoi au facut nelegiuire si sa se omoare, ca sangele lor asupra lor este";
Epistola catre Romani 1, 26-27: barbatii au renuntat la relatiile naturale cu femeile, "savarsind rusinea si luand in ei rasplata cuvenita ratacirii lor"; Epistola I catre Corinteni 6, 9-11: intre cei care nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu se numarara idolatrii, adulterii si sodomitii se refera la homosexualitatea masculina); Epistola I catre Timotei 1,8-11: legea este pusa pentru cei fara de lege si pacatosi, ca si pentru desfranati, homosexuali si vanzatori de oameni; Epistola Sfantului Apostol Iuda se refera la imoralitatea sexuala si pofta nefireasca a Sodomei si Gomorei. La aceasta am mai putea adauga Deuteronom 23, 17 care interzice prostitutia feminina si cea masculina in Israel si Cartea intaia a Regilor 14, 24 si 22, 46 care includ prostitutia masculina intre "spurcaciunile" savarsite in fata lui Dumnezeu.
Din cauza faptului ca aceste relatii sunt un pacat si distrug persoana, teologia morala ortodoxa se opune ferm "casatoriilor" homosexuale. Dintr-o grija pastorala pentru sanatatea spirituala, psihica si fizica a membrilor sai, "normali sau homosexuali", Biserica trebuie sa respinga astfel de relatii, asa cum trebuie sa se opuna adoptiilor in cazul unor cupluri homosexuale.
|