View Single Post
  #2140  
Vechi 02.07.2010, 11:49:43
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

232. Reacții de sprijin la adresa “Șfântului Nicu Gabriel”, considerat a fi „ultima” trâmbiță pucioșească (II)

P. Iustin îi avertizează apoi pe cititori să fugă de (cităm) vrăjitorii. Acum ne apare limpede că el nu se referă nici la editorii cărții, nici la autorul(autorii) ei. Acum e clar că se referă la personajul de poveste care este „Popa Gaby”, cel care este prezentat în carte ca „făcător de semne și minuni”. Chiar dacă deocamdată nu i se dă în mod explicit numele, acesta este cel acuzat de vrăjitorii, iar P. Iustin motivează această acuzație aratând că nu orice „făcător de semne și minuni” este în mod implicit și sfânt, ci poate fi la fel de bine unul dintre urmașii lui Elima vrăjitorul:

„Viața sfântă a unui om se recunoaște, în primul rând, după ceea ce a pătimit, după virtuțile sale evanghelice, nu după semne și minuni, pe care le poate săvârși tot vrăjitorul.”

Chiar dacă facerea de minuni rămâne în principal o lucrare minunată a sfinților, nu e la îndemâna oricui să distingă între o minune autentică și o mistificare vrăjitorească:

„Este adevărat că Biserica noastră are mulți sfinți făcători de minuni, dar atât Evanghelia, cât și toată tradiția patristică ne învață să nu căutăm lucruri paranormale, semne și minuni, căci puțini au discernământul de a distinge care sunt de la Dumnezeu și care sunt de la diavol.”

Referindu-se apoi tot la Popa Gaby (fără a-i da neapărat numele - considerând probabil că nu e cazul să-i facă prea multă publicitate) P. Iustin îl plasează în categoria „falși făcători de minuni” căci, desigur, despre Nicu Gabriel era vorba aici, ca și în cartea care i-a fost dedicată:

„Dar noi, pentru că dorim o viață cât mai comodă, apelăm la astfel de falși făcători de minuni, care apropie credincioșii mai mult de diavol decât de Dumnezeu.”

În momentul însă în care este nevoit să pună degetul pe rană, arătând periculozitatea acestei cărți, el nu mai ocolește identitatea celui pe care îl consideră a fi „capul răutăților”. Ba mai mult, el este asimilat ca fi chiar autorul moral al cărții, pe care o numește „cartea părintelui Gabriel” – deși nu Nicu Gabriel a scris-o – căci învățăturile lui sunt de fapt esența și seva otrăvită a acestei cărți eretice:

„O carte de acest fel este și cartea părintelui Gabriel apărută la editura Credința strămoșească, o carte care ar trebui arsă, precum cărțile eretice.”

Iată, așadar, cum părintele Iustin Pârvu nu vede periculozitatea editorilor, nu vede periculozitatea autorilor , ci vede periculozitatea învățăturilor gabrielite, pe care le consideră eretice și bune de pus pe foc.

În schimb, Vsovi vede în Nicu Gabriel însuși „duhul ortodoxiei”...

Dacă ar fi să extragem o concluzie din apelul părintelui Iustin Pârvu, am sintetiza-o astfel:

„Preotul Nicu Gabriel face parte din categoria falșilor făcători de minuni, iar doctrina lui, în ciuda faptului că are o aparență de exclusivism și de sfințenie fundamentalistă, îi apropie pe credincioși mai mult de diavol decât de Dumnezeu. Chiar dacă în viața lui a dat și sfaturi bune, pe ansamblu învățătura lui este periculoasă, putând degenera oricând într-o schismă. Cărțile adulatoare scrise despre el trebuie aruncate în foc, iar cultul „șfântului Nicu Gabriel” este eretic, cu vădite tendințe extremist-centrifuge și schismatice”.