Citat:
În prealabil postat de Scotianul
Zorobabel,vorbim limbi diferite :) Tu nu intelegi ce vreau sa-ti spun:nu e vorba sa te conving de ceva anume.Din partea mea poti sa te consideri mantuit(sa de Domnu sa fie asa)dar discutia este foarte complicata.Pavel spune clar ma,clar de tot:
,,Căci eu de la Domnul am primit ceea ce v-am dat și vouă: Că Domnul Iisus, în noaptea în care a fost vândut, a luat pâine,Și, mulțumind, a frânt și a zis: Luați, mâncați; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceți spre pomenirea Mea.Asemenea și paharul după Cină, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă întru sângele Meu. Aceasta să faceți ori de câte ori veți bea, spre pomenirea Mea."
Pina aici ^^^este reeditarea scenei
|
Corect. Spune clar numai ca interpretarea e gresita. As fi curios, dar si trice te-a intrebat ieri, cand vorbeste Mantuitorul de taierea mainii si scoaterea ochiului, pe acelea tot in mod literal le ei? Pentru ca si acolo vorbeste clar de tot, fara nici un dubiu. Ori cred ca esti de acord cu mine ca Mantuitorul nu se referea la automutilare ci indemnul Lui era sa se renunte la pacatele care ne tin departe de Dumnezeu.
Citat:
În prealabil postat de Scotianul
,,Căci de câte ori veți mânca această pâine și veți bea acest pahar, moartea Domnului vestiți până când va veni"
Aici ai scopul^^
|
Iarasi corect, si mai mult, acelasi lucru il vedem si in Ev dupa Luca "Aceasta să faceți ori de câte ori veți bea, spre pomenirea Mea."
Ori acum vine prima intrebare, daca este spre pomenirea Lui(vestim moartea Lui), atunci de ce se considera ca Hristos devine prezent in paine si vin?In cazul acesta nu ar mai fi pomenire.
In al doilea rand in ortodoxie scopul nu este pomenirea ci face parte din procesul de mantuire, de iertare a pacatelor. Ori Hristos nu spune nicaieri ca cina te iarta de pacate(vezi cazul lui Iuda).
Citat:
În prealabil postat de Scotianul
,,Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat față de trupul și sângele Domnului.Să se cerceteze însă omul pe sine și așa să mănânce din pâine și să bea din pahar.Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind trupul Domnului."
Explicatia de ce^^.Se spune trupul si sangele Domnului.,,Il nesocotesti"asta este o formulare spre o componenta fizica nu metaforica.Mie mi-se pare foarte clar.
|
Stii ce inseamna asta? Se refera la faptul ca cina este un moment in care iti amintesti de jerfa lui Hristos si nu un moment in care sa iti umfli stomacul(cum faceau unii dintre corinteni). Si mai o chestiune care iti da de gandit( daca o iei literal cu trupul si sangele) interesul ar fi sa mananci cat mai mult si sa bei cat mai mult din Hristos , ca sa ma impartasesc cat mai mult cu El. Ori Pavel spune exact opusul.
Citat:
În prealabil postat de Scotianul
Trebuie sa intelegi ceva>eu analizez din toate punctele de vedere.Daca aveam chef de analize de un alt tip,bagam depravare totala,alegere neconditionata,ispasire limitata,har irezistibil si perseverenta sfintilor si apoi beam o bere in cinstea lu Calvin.Eu incerc sa inteleg punctul de vedere al fiecaruia.De ex am o problema veche cu ,,Sola Fide"da nu e acu momentu sa o discut.Pe scurt:nu ma deranjeaza ma mantuirea ta anticipata.Doar constat anumite aspecte si imi pun intrebari.La fel cum tu poti sa spui ca esti deja mantuit tot asa si eu pot sa-mi pun intrebari.
|
Nu imi pare ca analizezi, ci imi pare ca doar cauti argumente pentru o anumita teorie, ceea ce e o diferenta.
Nu stiu ce treaba are Calvin cu ce discutam noi. Acelea sunt alte subiecte.
Poti sa iti pui intrebari, nu te opreste nimeni. Studiaza Biblia si vezi pe ce imi bazez eu afirmatiile cand spun ca sunt mantuit. Spor la studiu.