Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Luther s-a situat pe o poziție apropiată de cea catolică prin admiterea că, primar, Hristos este prezent în semn, apoi, secundar, în credință. Netransmițând transsubstanțiația, el vorbește despre consubstanțiație, formulând vestita teză lutherană “ubiquitas”. Calvin învăța că sacramentul este darul oferit pentru credință, prin Duhul Sfânt, prin și cu semnul sacramental.
Făcând un rezumat fără pretenții de exhaustivitate:
Biserica Romano-Catolică consideră că messa (liturghia) este repetarea tainică a sacrificiului ispășitor al lui Isus Hristos. Biserica Ortodoxă consideră că taina împărtășaniei este prelungirea întrupării lui Hristos. Protestanții (și cu ei A.Z.Ș.) socotesc că Iisus Hristos S-a sacrificat odată pentru totdeauna și ispășirea este unică, nerepetabilă, cu eficiență universală și eternă.
|
Si calvinistii nu sunt protestanti? Inteleg ca ei cred in transsubstantiere...sau nu?
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
|