View Single Post
  #2147  
Vechi 05.07.2010, 08:48:03
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

233. “Fenomenul Nicu Gabriel, ultima trâmbiță pucioșească”, văzut de ziaristul Emanuel Tânjală (II)

Dar pastorul nu se desparte de oile sale, inainte de-a sta de vorba cu fiecare credincios în parte, pentru a-i afla necazurile și suferintele. ( Observația 9. Dar nu sunt “oile sale”, ci sunt oi ale altor păstori, ademenite cu meșteșug de prin alte staule. “Vorba dulce, mult aduce”, zice un proverb. Fiecare dialog care urmează creează celor veniți de departe sentimentul că au fost tratați aici, la Borănești, cu atenție preferențială. Dacă ar fi fost corect, acest păstor le-ar fi zis oilor să se întoarcă la staulul lor și să ceară acolo, în biserica lor, ca preotul satului să le facă această slujbă, căci slujbele sunt luate din Molitfelnic și sunt la fel. Ar trebui să fie!... căci N.G. a avut grijă să falsifice textele tradiționale, cu scopul de a conferi o aură super-sfântă slujbelor sale. De exemplu, printre alte modificări, el a adăugat în mod forțat adjectivul sfânt la toate cuvintele care îl suportă, în zeci și sute de cazuri, astfel încât slujbele lui să pară mai sfinte decât cele ale altor confrați de-ai lui ) El sfatuieste și incearca sa aline acolo unde este cazul, ori intareste bucuria fara margini a celor vindecati. La iubirea recunoscatoare a acestora din urma, parintele raspunde cucernic și simplu: "Sa se indure Dumnezeu de noi și sa ne dea puterea de a trai cu totii în curatie, post și rugaciune!".

Saracie, ascultare și castitate

Parintele paroh Gabriel Nicu are abia 35 de ani neimpliniti. Parul lung, deschis la culoare, il impleteste intr-o coada lasata pe spate. ( Observația 10. Un prim reper care-l demască a fi un aderent tainic al sectei pucioșești, care a generalizat acest port și la bărbații care n-au avut vreodată vreo aspirație la viața monahicească) Ochii sai mari privesc cu atentie fiecare credincios cu care sta de vorba, caci tanarul pastor de suflete are darul rar al deosebirii duhurilor. Teologii stiu cat de nepretuit este acest har, iar crestinii care il frecventeaza au inteles ca nu-i pot ascunde nici un gand... Datorita tineretii sale neasteptate, parintele este perfect constient de riscurile la care s-ar putea expune, atat fata de credinciosi, cat și în fata celorlalti prelati. De altfel, nu putini dintre acestia il și trateaza cu oarecare indoiala. În schimb, crestinii pe care ii pastoreste il iubesc, pana la limita oricarui sacrificiu, ca pe un autentic salvator de suflete. Modestia, simplitatea și cucernicia sa l-au impresionat chiar și pe episcopul locului, Prea Sfintia Sa Nifon Mihaita, de la Episcopia Sloboziei și Calarasului, care ii acorda toata increderea și sprijinul sau în acest razboi cu diavolii nevazuti, pe care preotul il poarta, în numele lui Dumnezeu, de cativa ani. ( Observația 11. Ziaristul nu ne mai spune dacă l-a contactat direct pe P.S. Nifon pentru a obține această mărturisire, sau a preluat de-a gata părerea lui N.G. despre părerea pe care și-a făcut-o episcopul despre el. Dacă episcopul locului avea o părere atât de bună despre N.G., exprimată prin cuvintele “toată încrederea”, oare de ce l-a mai mutat disciplinar de la Borănești la Gresia?)

Parintele Gabriel a venit pe lume la 23 septembrie 1964, în satul Mogosesti din comuna Dragomiresti - judetul Dambovita și a crescut intr-o familie de crestini cu frica lui Dumnezeu, dar fara o ravna deosebita a credintei; tocmai de aceea ramane cu atat mai impresionanta "calea cea stramta" pe care a ales-o. În pofida relativei osteneli crestine dovedita de parinti, mama i-a povestit ca, la nastere, o ursitoare i-a prezis ca va ajunge preot! ( Observația 12. Această informație devine relevantă doar pentru cei care cred în ursitoare, în magie și vrăjitorii. Pentru o revistă precum cea de față [“Revista AS”] informația poate fi cotată ca relevantă, dar nu și pentru creștini!) El insusi a descoperit, putin mai tarziu, dupa varsta de sapte ani, ca are darul prorociei, ( Observația 13. Informația aceasta, dacă n-ar fi hilară, ar fi cotată ca subversivă pentru Biserică. Un adult întreg la minte se poate descoperi pe sine că este prooroc doar dacă este chemat în mod direct la proorocie de către un Duh, căci Duh este Dumnezeu. Problema dificilă abia acum începe: este aceea a deosebirii duhurilor, și aici individul singur, lipsit de asistența Bisericii, poate fi târât oricând de duhurile rele spre concluzii înșelătoare. Un copil, cu atât mai mult nu poate trage concluzii mature, dacă gândește doar cu mintea sa de copil. Totuși, vom consemna unul dintre cele mai precoce cazuri de proorocie din istoria lumii – dacă nu cumva o fi cel mai precoce! Iar dacă darul și l-a descoperit singur, la vârsta de 7 ani, înseamnă că îl avea mai dinainte. Probabil că el proorocea încă din leagăn, dar n-a fost în stare să realizeze ce însușiri înfricoșătoare are decât la vârsta când s-a despărțit definitiv de oliță) iar spre tarziul primei tinereti a inteles ca Dumnezeu s-a indurat de credinta sa, daruindu-i și harul deosebirii duhurilor. ( Observația 14. Ca și când credința, care este o obligație a fiecăruia, mai trebuie și răsplătită pe deasupra!) Absolvent al Seminarului Teologic din Bucuresti, pe care l-a urmat intre 1983 și 1988, parintele Gabriel Nicu si-a inceput misiunea pastorala, fiind hirotonisit și primind, la 2 iunie 1989, parohia de la Boranesti. Casatorit, dar fara copii, preotul a ales de buna voie asprimea vietii impusa prin cele trei voturi monahale - saracia, ascultarea și castitatea - cu singura deosebire ca, fiind casatorit, a inlocuit castitatea cu stricta cumintenie impusa prelatilor ortodocsi. ( Observația 15. Deși cei care l-au cunoscut continuă să insiste cu aluziile despre Nicu Gabriel, cum că “se pare că s-a călugărit, deoarece a ales de bunăvoie să respecte cu strictețe cele trei voturi monahale”, E.T. lămurește clar lucrurile: Nicu Gabriel nici n-a respectat votul castității, nici n-a fost ieromonah, așa cum dorea să creadă despre el simpatizanții și pelerinii nou-veniți, ci a fost preot de mir, căsătorit, fără copii. Folosind formularea “cumințenia prelaților ortodocși”, E.T. demontează mitul care spune că Nicu Gabriel ar fi fost desprins și dezinteresat de obligațiile conjugale față de soția sa, Georgeta, pentru a putea mima față de adepții săi o “castitate originală”. În explicațiile Liturghierului, “cumințenia preoților” care urmează să liturghisească se traduce printr-o reținere voluntară de o zi sau două de la relațiile trupești, dar nu prin interzicerea lor. Or, votul monahal al castității tocmai asta presupune: abținerea totală de la relațiile conjugale. Înseamnă că N.G. întreținea cu bună știință o imagine falsă despre persoana sa, atunci când pretindea că este un observator constant și riguros al voturilor monahale. În momentul în care ai înlocuit votul castității cu altceva, din trei voturi au mai rămas doar două. De aceea, corect era să se declare împlinitor doar al primelor două voturi, dar N.G. nici nu clipește atunci când interlocutorului lui are impresia că vede cum le împlinește pe toate trei. De fapt, el nu a împlinit nici unul așa cum se cuvenea. O fi ales el să respecte cele trei voturi, dar n-a urmat niciunul până la capăt! Sintagma “stricta cumintenie impusa prelatilor ortodocsi” exprimă o obligație valabilă pentru toți preoții, deci N.G. nu și-a asumat nici o nevoință în plus la acest capitol! Despre ascultare nu putem vorbi decât la modul teoretic, îndată ce N.G. nu avea vreun stareț așezat ierarhic deasupra lui. Cât despre sărăcia lucie, vom ajunge îndată să vorbim despre acumularea “profesională” a celor 800 milioane de lei și apoi gestionarea lor în numele parohiei, în loc să fi delegat această sarcină către unul sau doi epitropi de nădejde.) De 11 ani nu a mai pus gura pe lapte, branza și oua, iar de la varsta de 18 ani (chiar cu un an inainte de-a intra la Seminar), parintele nu a mai mancat niciodata carne! În plus, nu a gustat ispita alcoolului și nu a fumat "iarba dracului" niciodata. ( Observația 16. Aceste “performanțe” n-ar fi fost aflate de nimeni dacă nu le-ar fi făcut publice chiar autorul lor. Setea de publicitate pozitivă, încărcată cu date statistice, este și ea un semn al mândriei de a se crede “cineva”. Formularea “nu a gustat din ispita alcoolului” este puțin credibilă, având în vedere că și vinul are alcool, dar este formulată măiestrit, în așa fel încât să forțeze un impact favorabil la cititor)