View Single Post
  #2154  
Vechi 05.07.2010, 18:12:25
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mariamargareta Vezi mesajul
233. “Fenomenul Nicu Gabriel, ultima trâmbiță pucioșească”, văzut de ziaristul Emanuel Tânjală (V)

Concluzii

Reportajul și interviul lui E.T. dezvăluie multe ascunzișuri ale pastorației lui Nicu Gabriel de la Borănești. În dorința sa megalomanică de a poza în mare împlinitor al celor trei voturi monahale, “monahul” Nicu s-a izbit de un amănunt incomod, acela că era căsătorit în mod legal. În consecință, s-a străduit din răsputeri să-și ascundă statutul de om căsătorit, pentru a mima imaginea unei “castități originale”, inclusiv prin abandonarea nemotivată a soției.

În ceea ce privește celelalte două voturi, prezentarea lor este însoțită în mod voit de o denaturare interesată. Este vorba în primul rând de “votul ascultării”, despre care aflăm că N.G. îl denaturează, îndată ce îl observă doar față de episcop și față de duhovnic. În realitate, adevăratul monah trebuie să facă ascultare de stareț, căci nu este vorba aici de o ascultare administrativă (ascultare pe care toți clericii, fie ei monahi, fie laici, o datorează episcopului) ci de o ascultare specială, care ține de moralitate, de umilință și de tăierea voii proprii. N.G. a construit chilii în jurul bisericii, dar n-a reușit să-și naturalizeze și un stareț, căruia să-i facă ascultare. S-a înconjurat însă de "surori" fidele, care să-i compenseze repudierea forțată a soției. Acest gest este influențat probabil de experimentele "mănăstirii" mixte de la "Noul Ierusalim", pe care el le cunoștea foarte bine, în care preoții Nicolae Nedelcu și Spiridon Șerban, pentru a mima castitatea, și-au exilat soțiile și fiicele minore prin satele învecinate și s-au înconjurau îndată cu "surori" ceva mai tinerele. În ceea ce privește episcopul, acesta nu trebuie perceput ca un despot, de care toți clericii sunt siliți să asculte cu înfricoșare, căci el este doar un părinte îndrumător, cu o jurisdicție mai largă, cu demnități extinse dar și cu îndatoriri mai cuprinzătoare decât cele ale preotului. În schimb, starețul trebuie privit ca un formator de caractere, și de aceea ascultarea care i se cuvine și i se atribuie are conotații mai mult morale. În ceea ce privește duhovnicul, sfaturile lui sunt orientative și educative; ascultarea de duhovnic nu este obligatorie, deși este energic recomandată. Excepție fac, desigur, eventualele "canoane de pocăință" pe care le formulează duhovnicul, dar acesta este un caz particular, întrucât apelarea la ele trebuie să fie o excepție, nu o regulă.

Nici cu votul sărăciei lucrurile nu sunt deloc clare. Simpla declarație olografă a lui N.G. că toți banii, până la ultimul leu, ajungeau întotdeauna în vistieria parohiei, este insuficientă și lipsită de logică. Înseamnă că, din lipsă totală de bani, N.G. nu-și mai cumpăra nimic pentru sine, nici mâncare, nici lenjerie, nici săpun, ci stătea mereu nespălat, rufos și într-o periculoasă stare de inaniție. Această pretenție de a fi perceput cu orice preț ca un sărac lipit pământului este lipsită complet de credibilitate, creând prin ricoșeu mari semne de întrebare asupra destinației sutelor de milioane dobândite de N.G. prin metode discutabile, dar care lui i se par “apostolice”. În plus, un paroh preocupat de acest subiect, și anume de dorința de a demonstra semenilor că trăiește fără bani, deși îi are la îndemână, devine suspect tocmai prin tendința lui de a se disculpa de o vină pe care nu i-a formulat-o nimeni. El ar fi trebuit să delege unul sau doi epitropi de încredere, care să se ocupe în mod exclusiv de chestiunile financiare și de manipularea banilor dobândiți. În această situație, într-adevăr ar fi fost în afară de orice suspiciune.
1.Statutul de om căsătorit nu l-a ascuns ci doar a trăit cu nevasta sa ca și cu o soră... plinind un fel de vot al castității. Și nu e nimic original aici dacă citim cum a trăit Avraam cu soția sa Sarra. Iar apoi a construit chilii pentru monahi sau monahii, deci și-a călugărit viața preoțească și nu și-a gLumizat-o. Probabil soția sa nu l-a înțeles sau cineștie de ce au divorțat... dacă chiar au divorțat. Tind să cred că nu o fi suportat sărmana femeie handicapată, căci era surdă, viața ascetică și sărăcia și nu s-a vindecat pentru că nu avea Credință și s-a și dovedit aceasta din moment ce și-a părăsit soțul. Sau cineștie ce ispită i-a întins necuratul de s-a reântors la gLume, așa surdă și handicapată cum era, căci e foarte rău să fi surd, nici să vorbești nu poți, ești ca un surdomut căci dacă nu te auzi ce spui e groaznic. O fi surzit-o pismașul ca să-l chinuie mai amarnic. Defapt unde scrie că au divorțat? Poate a internat-o într-o clinică de specialitate.

2.După cum mărturisește părintele Gabriel, el se mărturisea la părintele stareț Arsenie Papacioc așa cum mărturisește și părintele Bartolomeu Anania că duhovnicul său este tot părintele Arsenie deci iată că avea cum să facă ascultare monahală. Iar viața pe care o ducea era una călugărească și preoțească întrucât asculta de maimarele său episcop sau arhiereu trâind în sărăcie din munca proprie.

3.Împărțind 800.000.000 lei vechi la 40.000 de slujbe dă 20.000 de lei vechi adică 2 RONI... asta este suma frumușică despre care vorbeai! Și cu asta spui că și-a plătit „reclama”? Bani cu care a renovat biserica dintr-un sat uitat de timp și de gLume... Deci chiar crezi că ziariștii avizi de senzațional chiar fac reclamă așa oricărui preot de țară care citește rugăciunile și moliftele sf. Vasile cel Mare de când era copil?

4.Iar că era prooroc de la 7 ani se poate explica prin faptul că atunci l-a cunoscut pe Domnul nostru Iisus Hristos, căci Duhul proorociei este mărturia Lui Iisus, deci se preapoate să-i fi grăit sau să i se fi arătat încă de la vârsta de 7 ani.

Și oricât ai încerca să-mi faci injecții cu slănină în găină ca să mă las târt de scroafă prin grădină, rămân la părerea mea rezultată din informațiile nespeculate cu minteres viclean, părere ce rezultă firesc privind la viața lui, se formează din tăririle lui și mărturisirile lui și din mărturisirile celor care l-au cunoscut și mai ales din cuvintele lui comforme cu Duhul în care a trăit:

”Deci iată un preot smerit, preot de Mir, dar trăitorul unei vieți sfinte, monahicești, exact pe placul Cuvântului lui Dumnezeu:
Citat:

Saracie, ascultare si castitate
"Dumnezeu a dezlegat prin nevrednicia mea!
Cum sa inmultesc eu, Doamne, mai bine si mai spornic si cu mai multa ravna dreptmaritoare <<talantul>> pe care mi l-ai incredintat?"
"Sa-ti pui sufletul pentru orice om, fara sa agonisesti nimic pentru tine"
"Sa se indure Dumnezeu de noi si sa ne dea puterea de a trai cu totii in curatie, post si rugaciune!".

''Nu vreau sa va conving de nimic, deoarece credinta este un act liber consimtit! Tocmai de aceea, "minunile" sunt atat de rare (si cu atat mai de nepretuit), fiindca adevarata credinta nu are nevoie de "dovezi". Sa nu va grabiti sa-mi raspundeti ca vindecarile savarsite aici, in sfanta noastra biserica, sunt tot atatea dovezi ale unor minuni. Eu nu fac decat sa alung demonii cuibariti in oameni, implorand indurarea lui Dumnezeu, dar pe crestini i-a vindecat credinta fiecaruia, fara de care nimic nu este posibil. De aceea le cer eu tuturor credinta, post si rugaciune.''


Iar concluzia din mărturii e simplă: era preot curat căci a trăit cu soția sa ca și cu o soră, era un fel de călugăr sub ascultare, prooroc de la 7 ani, era muncitor sărac și cinstit și smerit căci așa a renovat biserica, din slujbele sale, așa a făcut chiliile din munca lui, și mulțimi de oameni se vindecau la umbra rugăciunilor sale și se întorceau la credință, dar precis de aia îl urâți căci a crezut în Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu, și a proorocit asemănător preotului ortodox Alexandru sau Sundar Sing sau a sfântului Lavrenție al Cernigovului.

Deci războiul al III-lea e duhovnicesc și abea apoi trupesc, și cu siguranță a început în 2007 dacă așa este scris, și în România va fi și este lupta cea mai crâncenă... sau nu se văd inundațiile, secetele, iarna până în iunie, trăznetele și grindina... luptele politice și mediatice... sărăcia și împrumuturile... și voi toți cei care v-ați ridicat împotriva Mielului... ca să huliți Cuvântul lui Dumnezeu... Tot ce se întâmplă este un cumplit război... Deci înrolați-vă în Domnul ca să biruie mândria și păcatul din voi. Și vor birui toți cei ce sunt împreună cu EL.

Last edited by vsovivi; 05.07.2010 at 19:09:24.