Citat:
În prealabil postat de postasul.
Orice lucru infaptuit poate fi verificat daca este bine facut sau este "contrafacere" dupa roadele pe care le aduce.
Daca te impartasesti si continui acelasi fel de viata pacatoasa, insemana ca este vorba de o "contrafacere" (cel putin la nivel personal).
Daca te impartasesti si, in felul acesta, iti doresti ca Hristos sa traiasca in tine si sa iti schimbe caracterul, inseamna ca este un lucru bine facut.
Parerea mea.
|
Ar merita totusi niste distinctii sa fie facute. Faptul ca un credincios ar putea sa faca greseli sau chiar pacate dupa ce se impartaseste cu sfanta euharistie, asta il face evident vinovat, insa asta nu contrazice minunea euharistica adica sfanta prefacere a darurilor de paine si de vin in trupul si sangele Domnului savarsita de Duhul Sfant si de preotul sau episcopul slujitor. Sfanta euharistie nu actioneaza automat, mecanic, determinist in sensul ca te-ai impartasit, atunci nu mai poti pacatui. In mod normal credinciosul trebuie sa aiba o evolutie, un urcus spiritual; daca el cade in pacate este pentru ca el are voie libera, iar sfanta euharistie nu actioneaza intr-un sens matematic sau magic, genul: te-ai impartasit atunci nu mai pacatuiesti. Euharistia nu este magie, pentru ca Dumnezeu ne iubeste cel mai mult libertatea noastra, ori se stie ca in magie ceea ce se incearca este tocmai o posesiune si o determinare a comportamentului cuiva asa incat acela sa se comporte ca si posedat, ca si vrajit, ca si cum ar fi condus si stapanit de ceva care ii ghideaza propria libertate.