Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Ortodoxia este definita de Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe si nu de catre arhimandritii de Rit Nou. "Stilistii" n-au schimbat nimic, n-au scos si nici n-au adaugat la predanie, iar daca asta se cheama extremism, atunci Hristos, apostolii si sfintii au fost cu totii extremisti.
Invatatura Ortodoxa nu indeamna niciodata la "UNITATE" cu ereticul, ci cere raspicat sa te separi de acela. Posturile nu trebuie tinute ca "la inceputul crestinismului", ci doar asa cum cere Sfinta Traditie, dar, probabil, unii arhimandriti de Rit Nou nu mai cred in Sfinta Traditie. Sfintii Parinti au pus anateme grele pentru toti cei care schimba Sfinta Traditie si, chiar, in mod explicit, pentru cei ce schimba sinaxarul. Ar fi interesant de vazut si in ce fel acei arhimandriti justifica cum se face de anatemele nu va pun in pericol mintuirea...
|
Uite care e treaba... Am fost pus in fata acestei probleme ani buni pentru ca sotia mea tinea calendarul vechi. Si am fost inclinat si eu sa cred ca si tine pana sa gasesc aceasta carte. Daca vrei sa mai discutam problema asta, ne mutam pe topicul destinat calendarului si am sa te rog sa combati cu argumente fiecare punct din carte.
Nu cred ca e important daca in fata numelui autorului scrie episcop, mitropolit, arhimandrit, inginer, doctor sau mai stiu eu ce. Conteaza argumentele aduse si daca sunt adevarate sau nu.
Cat despre unitate sa inteleg ca imi recomanzi mie si sotiei sa divortam ca sa poata fiecare tine calendarul lui? Cred ca linistea in familie e mult mai importanta (asa cum este importanta si linistea in biserica care a fost tulburata de schismatici). Inteleg si sunt de acord cu tine cand spui ca nu suntem indemanti la unire cu ereticii, dar am sa te org sa si explici cum calendarul ne face eretici din moment ce nu este dogma de credinta, ca noi sa fim eretici nesocotindul. S-a gresit odata sarbatorind Pastele aiurea dar s-a recunoscut greseala si s-a revenit, dar stilistii nu vor sa ierte (bun exemplu de crestini). Apoi sa-mi explici si cum tii tu sarbatorile locale din calendar, spre exempu: in Banat azi este Sfantul X (sarbatorit local), iar in Muntenia sau Moldova azi nu este sarbatoare? Acum locuiesc in Germania si sa sti ca au fost sfinti ortodocsi si aici, care nu sunt sarbatoriti in Romania, dar daca calendarul emis de Episcopia de aici spune ca e sarbatoare atunci o tinem, si daca in timpul postului e dezlegare la peste si vin din acest motiv respectam si asta.
Si multe alte probleme: la instituire o sarbatoare cadea marti, dar asa cum nu e important axpectul asta, nu conteaza daca acum cade in alta zi a saptamanii, unii sarbatoresc nasterea unui sfant, altii moartea, altii pe amandoua, dar importanta este slava adusa lui Dumnezeu pentru sfintii sai. Lista poate continua la infinit cu diverse metode de masurare a timpului, contradictiile intre ele, si alte fenomene legate de aceasta, din aceasta diversitate rezulta ca nu este dogma de credinta calendarul.
Inchei aici pentru ca deviem de la topic, daca vrei sa mai discutam lasa-mi mesaj pe privat si putem sa ducem conversatii interminabile pe topicul destinat calendarului sau pe e-mail.