
16.07.2010, 14:50:23
|
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 12.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
|
|
Citat:
În prealabil postat de Scotianul
Am observat,in anumite medii intelectuale din vest,o tendinta de a da noi intelesuri rationalismului,de a-l apropia de teologie.Ateismul este deja complet desuet.Rationalismul unor expresii precum ceea a lui Keynes(,,„Pe termen foarte lung suntem toți morți”)fiind in prezent in cautarea unei noi identitati.Am remarcat o previzibila apropiere de ,,natural teology" si spun previzibila pt ca la universitati gen St Andrews se studiaza ,,natural teology" de mai bine de 100 de ani iar cursurile sunt scrise de oameni cu o pregatire intelectuala si academica impecabila.Nici macar nu am adus in discutie dezbaterile teologice pt ca unii atei din prezent ar avea mari surprize daca ar studia materiale ale unor personalitati stiintifice care s-au ocupat de aceste aspecte si care sunt predate sub forma de curs la diverse facultati prestigioase.Mai devreme sau mai tarziu se vor confirma vorbele unor mari oameni de stiinta.As putea sa las o lunga lista(20 de nume la prima strigare) cu ce au spus ei dar ma rezum sa-l citez pe un celebru om de stiinta>Henry "Fritz" Schaefer (Graham Perdue Professor of Chemistry and director of the Center for Computational Quantum Chemistry at the University of Georgia):
"The significance and joy in my science comes in those occasional moments of discovering something new and saying to myself, 'So that's how God did it.' My goal is to understand a little corner of God's plan."
PS>Henry "Fritz" Schaefer a semnat(alaturi de alti oameni de stiinta) in 2001,ca membru al think-tank-ului ,,Discovery Institute" scrisoarea anti-evolutionism numita ,,A Scientific Dissent from Darwinism". http://www.dissentfromdarwin.org/index.php
Exista acolo o sectiune ,,Download the list".Verificati cine sunt cei care au semnat si vei vedea cam cine figureaza acolo.
|
Exact asta am vrut sa subliniez! Pe masura ce realitatea se dezvaluie in uluitoarea ei complexitate si conexare, oamenii de stiinta(si nu aceia de pseudo-stiinta) exclud ipoteza hazardului creator al vietii; desigur, aceasta nu implica si necesitatea unui mantuitor si a intruparii sale. Asta deja ramane sub semnul libertatii fiecaruia, a actului de credinta.
|