View Single Post
  #27  
Vechi 16.07.2010, 15:40:49
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14 Vezi mesajul
În unele privințe nu sunt deacord cu dumneata.

Să se roage mama pentru fii și tatăl să se roage căci păcatele, viața lor desfrânată și greșalele pe care le-au făcut în tinerețile îi face pe copii fără frică de Dumnezeu și neascultători.
Să se roage,să postească și să plângă cu metanii mari ,cerșind mila lui Dumnezeu pentru copiii lor și acesta va lumina mintea celor rătăciți atunci când păcatele părinților vor fi iertate.

Femeia caananeiancă ce făcea? Striga în urma Mântuitorului "Doamne ajută-mă,fica mea este rău chinuită de un dicvol" și acesta a făcut-o bine pe fica femeii!
Un alt exemplu este rugăciunea sutașului pentru sluga acestuia(și exemple mai sunt în Evanghelii)

Sigur că nu ne putem ruga pentru sinucigați la Sfânta Liturghie dar sunt cele 4o de panihide care făcute corect pot aduce mult folos și celor care au murit în neorânduială (a se citi din învățăturile părintelui Nicodim Mândiță).

După 7 ani de la moartea prin suicid se poate face o slujbă ceva mai complexă după știința mea iar cel care și-a luat zilele în acest fel poate fi dezgropat și înmormântat în alt loc decât cel destinat sinucigșilor.

Nu vreau să repet dar să fim cu băgare de seamă la cele scrise în Evanghelii și să vedem câte minuni a făcut Mântuitorul pentru cei apropiați unui credincios care s-a rugat.

Așadar pentru cine să ne rugăm dacă nu pentru cei apropiați nouă?

Acei care au murit neâmpărtășiți și care nu au refuzat înmormântarea creștinescă pot fi trecuți pe pomelnlic astfel:
- Popescu cu tot neamul lui cel adormit
căci din tot neamul lui o fi fost vreunul care să fi fost drept credincios.

Dacă oamenii ar face precum spuneți voi (deși corect așa este fără dor și poate) puțini ar fi cei care s-ar pomeni la proscomedie!

Spunea un duhovnic (nu-mi amintesc care)într-o predică că toate sunt posibile dacă Dumnezeu vrea și că orice păcătos se poate mântui într-o clipă asemenea tâlharului de pe cruce care doar atât a spus "pomenește-mă Doamne când voi veni într-u Împărăția Ta"


Diferenta intre toate acestea si tilharul de pe cruce este ca el insusi s-a rugat, el insusi s-a pocait . Si inca ceva , s-a pocait intr-atit de mult , din toata finta sa incit cu el a deschis Hristos raiul . Chiar avem masura comparativa a pocaintei si a nepocaintei analizindu-i pe cei 2 tilhari. Unul a vrut sa se pocaiasca, celalalt nu si totusi doar pe unul l-a luat in rai Hristos , sa nu uitam !. Astazi sora, cite asemenea situatii de pocainta ai vazut ? Eu, pina acum nici una si sunt citiva ani de cind umblu in caile Domnului . Insa am vazut oameni cutremurati si incercati cu necazuri mari si care au sfirsit spunind : credeti ca exista D.zeu ? unde ? cine l-a vazut ca cu mine nu a avut nici o treaba !

Nu te critic sora si nici nu am de impartit ceva cu tine. Nu spun ca fac rau cei care se comporta precum primele exemple date de tine , in plus in tot cerul si pamintul mama care se roaga pt. pruncii ei are cea mai mare ascultare la Preacurata si Hristos . Insa sintem datori sa ne purtam cu aceiasi masura in toata credinta si peste tot si sa nu uitam ca si canoanele au fost date la porunca lui Hristos si sub inspiratia Duhului Sfint . Adica , atunci cind nu ne plac canoanele sau nu intelegem anumite canoane sa ne repezim la exemplele evangheliei iar cind exemplele evangheliei nu ne plac sa alergam si sa invocam canoanele .Trebuie sa avem o vedere unitara si cu aceiasi oca asupra intregii credinte .
Ia sa ne uitam in felul acesta in evanghelie la urmatorul aspect , la urmatoarea pericopa : pe linga exemplul sutasului si a femei cananeence (prin care Hristos vrea sa ne invate ceva precis si in anumite limite ) tot el i-a spus tinarului - evanghelia de la zilele sfintei cruci- : ,,cine voieste sa-mi urmeze , sa se lepede de sine , sa-si ia crucea si sa vina dupa mine " , care este un indemn covirsitor ! De ce ? deoarece a spus clar : cine voieste sa-mi urmeze ! Pai nu este clar ?
Eu nu am mai stat sa dau toate explicatiile in cele 2-3 postari de ale mele dar este de departe inteles si cunoscut ca Hristos nu face nimic impotriva vointei noastre , ba mai mult, doar daca voim si noi in mod activ. El vine si bate la usa sufletului fiecare dar nu intra daca nu i se deschide . Asadar, vointa fiecaruia este covirsitoare si nu se discuta inafara de aceasta nimic. Dar ca o mingiere si pt. a ne invata viata in comuniune a lasat si pildele femei cananeence consacrind plinsul mamei pt. pruncii ei ca si rugaciunea sutasului pt. slugile sale credincioase . Dar sa observam bine situatiile absolut speciale acestea doua , si-anume ca nu ne rugam pt. oricine si ca mai ales cei ce cer mila pt. cei ,,nefericiti' se pun pe ei zalog si garanteaza pt. ei . Aceasta nu este preactica curenta a duhovniciei , a rugaciunii unuia pt. celalalt (chiar daca a spus ,,purtati-va sarcinile unui altora si va rugati unii pt. altii ca sa va vindecati = acesta este un cuvint greu de talmacit si din el a isvorit nu orice practica sau apucatura de a ne ruga unii pt. altii ci a pus baza slujbei de maslu si a altor slujbe oficiale ! Dar nici de cum , eu stau cu burta in sus si tu te rogi pt. mine si vai, ce bine ne va fi ca intram amindoi in rai ! Nu, asa nu !)

Asadar , grija mare in intelegerea evangheliei, grija mare asupra masurii cu care cercetam toata invatatura duhovniceasca si mai ales sa nu ridicam situatiile particulare, exceptiile, la rang le obisnuinta comuna !

Si eu ma rog si-mi pomenesc copii aproape la toate slujbele desi stiu ca ei tineri mari fiind sunt plini de toate pacatele , nu cauta asiduu biserica , nu fac canon (pt. ca au fost educati modern de mama lor)nu umbla in caile Domnului dar pt. indrasneala si staruinta mea patimesc tot felul de incercari .

Deci , corect este cum am spus, dar fiecare sa faca cum o dori !

Last edited by zaharia_2009; 16.07.2010 at 15:51:39.
Reply With Quote