View Single Post
  #1423  
Vechi 16.07.2010, 19:55:52
george.marian george.marian is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.05.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 62
Implicit

continuare


Unitatea Bisericii sau Ecumenismul intre adevar si erezie


Refuzand autoritatea Papei, socotita de catolici ca venind de la Hristos, protestantii nu s-au putut lipsi de un fundament dumnezeiesc. Ei au făcut o singura miscare, ramanand de fapt la acelasi principiu. Au renuntat la un papa-om in favoarea unui „papa de hartie”, cum s-a spus, acesta fiind in viziunea lor Biblia, careia i-au asigurat primatul absolut si infailibilitatea. Numai ca Biblia nu poate vorbi si nici nu se poate interpreta singura, fiind supusa lecturii si autoritatii fiecarui cititor. Ipocrit pana peste poate, constient sau inconstient, omul se instaura lejer in locul lui Hristos, nemaiavand nevoie de prezenta si de lucrarea Lui din moment ce ii lasase „puterea” necesara si adevarul in cuvintele Sfintei Scripturi.

In Biserica Ortodoxa crestinii nu pot fi una decat in Hristos, in Dumnezeu, asa cum Insusi Mantuitorul spune: „Ca toti sa fie una, dupa cum Tu, Parinte, intru Mine si Eu intru Tine, asa si acestia in Noi sa fie una…”(Ioan 17,21). Pentru a-si pastra unitatea, Biserica trebuie sa se pastreze in Hristos, iar pentru a se pastra in Hristos trebuie sa nu se rataceasca de la semnele prezentei si lucrarii lui Hristos in istorie, acum si aici, in trecut si viitor, pana la sfarsitul veacurilor. Biserica cea nedespartita a primului mileniu si continuarea ei in istorie, Biserica Ortodoxa, crede ca Biserica este la modul cel mai real si propriu Trupul lui Hristos, formulandu-si invatatura eclesiologica in prelungirea dogmei hristologice, care arata ca in Hristos salasluiesc impreuna firea dumnezeiasca si cea omeneasca intr-o unire perfecta, fara confuzie si fara amestecare. Biserica este dumnezeiasca si omeneasca in acelasi timp, fiind o realitate sacramentala. Lucrarea Bisericii este lucrarea lui Dumnezeu prin oameni. Episcopul, care poarta plenitudinea harului preotiei sacramentale, nu savarseste in locul lui Hristos lucrarea de sfintire, ci el insusi este savarsitorul, ca semn vazut al lui Hristos. Iisus este prezent in orice lucrare a Bisericii Sale. In Biserica nedespartita a primului mileniu, garant al Adevarului, aparator al dreptei credinte era sinodul tuturor episcopilor adunati in numele lui Hristos, care lucrau cu credinta asistentei si luminarii Duhului Sfant. Invatatura crestina ne trimite la Adevar, dar nu este Adevarul insusi, acesta fiind Hristos. Pastrarea integritatii Evangheliei este insa o conditie absolut necesara pentru a nu rataci de la Hristos. De aceea, Biserica lupta din rasputeri sa-si pastreze invatatura nestirbita de ambitiile trufase ale omului, pentru ca ratacirea de la invatatura cea adevarata aduce cu sine ratacirea de la Hristos, iar ratacirea de la Hristos inseamna ruperea de Biserica, deci sfasierea trupului Bisericii. Confuzia din sutele de confesiuni si secte adevereste deficienta propriilor modele de unitate prin „negocierea” Adevarului. Civilizația secolului nostru, care a subordonat adevarul utilului, invita si Bisericile sa realizeze reconcilierea si unitatea inainte de a constientiza Adevarul. Orice astfel de forma de unitate nu poate fi valabila, si deci nici trainica.

Miscarea ecumenica este inteleasa de ortodocsi ca o cale de cautare a unitatii. In momentul in care ecumenismul este asimilat unei forme de unitate, atunci el este cea mai crunta ratacire de la adevar, cea mai mare erezie. Vom fi una atunci cand vom marturisi acelasi Adevar. Hristos Insusi Se roaga Tatalui Ceresc in acest sens: „Pentru ei Eu Ma sfintesc pe Mine Insumi, ca si ei sa fie sfintiti intru adevar” (Ioan 17, 19). Nu forme de unitate trebuie, de fapt, căutate, ci cai de a-L redescoperi pe Hristos cel adevarat. Nu unitatea trebuie cautata, ci Hristos."


Intre noi si catolici este o prapastie mare, precum intre catolici si protestanti este o prapastie mare.

Intre ortodoxi si protestanti prapastia se adanceste si mai mult ... La voi Capul Bisericii este "Biblia, va inchinati unui "papa" cu nume de "litera", noi ne inchinam in Duh si Capul Bisericii este Hristos.

Singurul lucru in comun este pacatul si faptele bune. Sunt singurele lucrururi care ne unesc. La voi faptele voastre, atat bune si rele, nu sunt facut in credinta dreapta si Adevarata, calauzita de Duhul Sfant de 2000 de ani.

Diferenta majora dintre ortodoxie si restul religiilor protestante, neoprotestante, culte este ca Biserica ortodoxa este bazata pe Duh Sfant, are 7 Taine necuprinse de nicio minte omeneasca, este "una singura soborniceasca si apostoleasca Biserica."

Cea mai mare diferenta o gasim la Biblie. Bibliile voastre difera de ale noastre. Voi folositi canon ebraic, noi folosim canon grecesc, Septuaginta. Bine sunt unele culte protestante si neoprotestante in tara noastra care folosesc Biblia BOR, tradusa dupa canon grecesc. Dar majoritatea cultelor nu folosesc Biblia BOR. E diferenta de la Cer la Pamant in acele Biblii: timpuri traduse gresit, Psalmi in plus, cuvinte esentiale ca "paradesis" si "aresis" traduse eronat etc. Mai multe detalii gasiti aici http://culturaortodoxa.wordpress.com...aceiasi-carte/. Ati eliminat cartile apocrifice care fac parte din Sfanta Traditie, pe care noi le gasim folositoare pentru cei initiati si incepatori in drumul ortodoxiei.

De dezbatut putem dezbate pana la sfarsitul vietii, dar mai important este sa ne rugam noi pentru voi, sa vi se descopere Adevarul dreptatii si sa ajungeti la cunoasterea dreapta a Evangheliei.


"Li se poate inlatura vina apostatilor, a ereticilor si a schismaticilor?
Raspuns: Cei ce s-au lepadat de Biserica Ortodoxa, chiar de s-ar duce la moarte pentru marturisirea numelui lui Hristos, nu-si pot curati pacatul nici cu propriul sange: vina cea grea si de nesters a despartirii de Biserica nu se curateste nici chiar prin suferinte (Sfantul Irineu al Lyonului,Despre unitatea Bisericii)
"

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul!