Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Diavolul cunoaște foarte bine importanța pe care Sfânta Împărtășanie o are pentru mântuire. De aceea, el va căuta în fel și chip să vă împiedice de la cuminecare. Când nu poate cu ispite de stânga, cum ar fi necredința în realitatea prefacerii, el încearcă "planul B": ispitele de dreapta, spre exemplu insuflându-vă ideea că nu sunteți vrednică de împărtășanie.
În realitate, singurul lucru care ne oprește de la Sf Împărtășanie este păcatul grav. Din moment ce tocmai v-ați spovedit și a fost o spovadă bună (adică bazată pe căință și pe hotărârea de a nu mai păcătui, mărturisind toate păcatele grave de care v-ați amintit la momentul spovezii) și dacă, între absolvire și momentul cuminecării nu vă știți cu păcate grele, atunci toate precondițiile împărtășaniei sunt îndeplinite.
În ceea ce privește postul de trei zile: dacă în Biserica dv există asemenea canon și dacă este în vigoare, atunci e clar că vă trebuie o dezlegare de la preot ca să vă împărtășiți. Cereți, în această privință, sfatul preotului. Aveți grijă să fiți prezentă înainte de oficierea publică a Liturghiei (la Proscomidie) și spuneți preotului că singurul impediment posibil ar fi neținerea postului de trei zile, dar că ați vrea mult să vă împărtășiți.
În ceea ce privește fumatul: noi credem că păcat este ceea ce Biserica definește ca atare. Nu am auzit ca Biserica ortodoxă să definească fumatul drept păcat (cea catolică sigur nu a definit așa ceva). Când Biserica va spune că fumatul e păcat, așa o să spunem și noi. Până atunci, considerați că fumatul nu este păcat. Asta nu înseamnă că este bine să fumezi, ci înseamnă că nimeni dintre fumători nu este în stare căzută din acest motiv.
Lăudat fie Isus Cristos !
M.D.
|
Dacă, în Biserica Ortodoxă, se va repeta politica de "agiornamento" din Biserica Catolică, probabil că fumatul nu va fi păcat.
Fumatul este păcat, domnul meu și canoanele Bisericii prevedeau oprire de la împărtășanie timp de 2 ani. La fel, sulemenețirea (machiat ochi, buze, unghii etc.), tot 2 ani. E bine sau rău, aceasta e adevărata ortodoxie. Nu cea "periată" și cosmetizată de preoții și credincioșii de duminică și sărbători sau "când avem vreme și de biserică". Și dacă e bine sau rău, eu nu știu și nu îmi pun problema. Alții mai luminați ca mine au gândit-o. Cât despre faptul că au fost alte vremurile, asta-i o poveste fără sens: natura umană este aceeași dintotdeauna! S-a schimbat forma de săvârșire a păcatului, nu păcatul ca atare.
Totuși ceva diferit: astăzi, după zece de învățământ obligatoriu de 10 ani, liceu, facultăți pe bandă rulantă (bani să ai). Și după ce mă deșteaptă și pe mine școlile înalte, hai, fratele meu, să pun eu biserica asta în cofă și să nu-mi spună mie ea ce să fac sau cum să gândesc că eu sunt om cu carte, deștept foc, și am numai "raționalități", "cauze", 'temeiuri" și explicații nenumărate și pe urmă o să învăț și să scriu în limba română și să merg la biserică (dar când am eu chef că știu eu mai bine ca popii ăștia).
Importante sunt următoarele: dacă știu că păcatul și alcoolul distrug, atunci n-o fac! Știu că "tencuiala" pe față accelerează îmbătrânirea, recomand să nu se facă!
Doamne ajută!