Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Nu aș spune asta. Studiind Revelația, înțelegem mai degrabă că pământul acesta (planeta pământ) va fi în întregime distrus, probabil într-un cataclism de proporții cosmice. Aceasta se va întâmpla imediat (sau la scurt timp) după A Doua Venire, care la rândul ei se va întâmpla imediat după Învierea Trupurilor. Evenimentele se vor succeda cu repeziciune. Momentul exact nu este cunoscut nici chiar îngerilor și sfinților. Biblia vorbește de semne, în același timp anunțând că semnele nu vor putea fi recunoscute din cauza unei pervertiri larg cuprinzătoare (oamenii vor avea ochi, dar nu vor vedea, vor avea urechi, dar nu vor auzi). Cei morți și înviați spre mântuire, ca și drepții (probabil puțini) care vor fi surprinși în timpul vieții în trup de aceste evenimente, vor fi, într-un fel pe care nu îl putem înțelege, "răpiți la Cer". În orice caz, este exact ceea ce ar fi urmat să se întâmple cu protopărinții noștri, dacă nu ar fi căzut: nu ar fi murit, ci ar fi urmat "răpirea" la Cer.
Ei bine, în acest Cer, vor fi alături și în comuniune simfonică existențe pur spirituale, ca îngerii, cu altele, corporale, alcătuite dintr-o materie cu proprietăți schimbate față de cele pe care le cunoaștem. Totalitatea acestor oameni judecați ca drepți vor alcătui "pământul nou", coexistent așadar cu "cerul nou". În acest sens, ei vor "moșteni pământul".
Cel puțin, asta pricep eu.
|
Sa inteleg din ce spuneti mai sus, domnule Mihnea, ca sfintii nu vor fi
impreuna cu ingerii? Adica ingerii vor locui in "cerul nou" iar sfintii si
dreptii pe "pamantul nou"?
Mai exista o interpretate. Nu e canonica, luati-o cu titlu provizoriu, insa
e buna pentru smerirea noastra atunci cand facem afirmatii vis-a-vis de
cine se mantuieste si cine nu. Ea se bazeaza pe versetele din Romani 2:
"11. Caci nu este partinire la Dumnezeu!
12. Cati, deci, fara lege, au pacatuit, fara lege vor si pieri; iar cati au pacatuit in lege, prin lege vor fi judecati.
13. Fiindca nu cei ce aud legea sunt drepti la Dumnezeu, ci cei ce implinesc legea vor fi indreptati.
14. Caci, cand paganii care nu au lege, din fire fac ale legii, acestia, neavand lege, isi sunt lorusi lege,
15. Ceea ce arata fapta legii scrisa in inimile lor, prin marturia constiintei lor si prin judecatile lor, care ii invinovatesc sau ii si apara,
16. In ziua in care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, dupa Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor."
Este vorba de "paganii care nu au lege, din fire fac ale legii", adica nu se
vorbeste aici de crestini, caci nu se spune ca fac din credinta, ci din fire, ei
sunt judecati dupa "fapta legii scrisa in inimile lor, prin marturia constiintei
lor". Apoi, pilda tanarului bogat care vine la Iisus si-L intreaba ce sa faca ca
sa aibe viata vesnica. Matei 19:
"16. Si, iata, venind un tanar la El, I-a zis: Bunule Invatator, ce bine sa fac, ca sa am viata vesnica?
17. Iar El a zis: De ce-Mi zici bun? Nimeni nu este bun decat numai Unul Dumnezeu. Iar de vrei sa intri in viata, pazeste poruncile.
18. El I-a zis: Care? Iar Iisus a zis: Sa nu ucizi, sa nu savarsesti adulter, sa nu furi, sa nu marturisesti stramb;
19. Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta si sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti.
20. Zis-a lui tanarul: Toate acestea le-am pazit din copilaria mea. Ce-mi mai lipseste?
21. Iisus i-a zis: Daca voiesti sa fii desavarsit, du-te, vinde averea ta, da-o saracilor si vei avea comoara in cer; dupa aceea, vino si urmeaza-Mi.
22. Ci, auzind cuvantul acesta, tanarul a plecat intristat, caci avea multe avutii.
23. Iar Iisus a zis ucenicilor Sai: Adevarat zic voua ca un bogat cu greu va intra in imparatia cerurilor."
Aici observam doua nivele ale mantuirii: sa ai viata vesnica si Imparatia
cerurilor. Pentru prima Iisus ii spune tanarului sa pazeasca poruncile, dar
pentru Imparatia cerurilor ii cere sa fie desavarsit. In general se inteleg
ca fiind identice, dar atunci de ce cele doua standarde pentru patrundere?
Ar putea fi identice ca vesnicie si distincte ca locatie? Una sa fie in "cerul
nou" si alta in "pamantul nou"? Asta ar insemna ca cei blanzi, adica cei ce
fac din fire cele ale legii, sa mosteneasca "pamantul nou", iar cei ce fac si
din credinta si se desavarsesc sa intre in Imparatia cerurilor, in "cerul nou",
si sa fie impreuna cu ingerii? Iar martirii sa stea chiar langa Tronul Ceresc?
Ap.Ioan in Apocalipsa scrie ca a vazut martirii credintei langa Tronul Ceresc.
Posibil, dar nu cert. In scrierile anumitor sfinti se pot intalni si astfel de
interpretari, dar n-as putea preciza unde anume am intalnit, de aceea va
rog luati-le cu titlu provizoriu. In niciun caz nu le luati ca adevaruri certe,
ci asa cum am spus, ca taine ale Planului de mantuire si ca indemnuri la
a pastra marita smerenia noastra in ceea ce priveste CINE se mantuieste.
Sa nu ne mandrim cu mantuirea, ca nu a noastra este a stii acestea.
Har, smerenie si jertfa de sine.