Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Repet invatatura ortodoxa:
Nu trebuie sa confundam mantuirea cu desavarsirea si indumnezeirea.
Mantuirea are doua aspecte (componente):
1. iertarea pacatelor savarsite
2. eliberarea de robia patimilor si pacatelor
|
Mantuirea are doar un aspect deoarece nu exista iertare de pacat fara sa fie eliberare de pacat. Eliberarea de robia patimilor se face prin nasterea din nou. Aminteste-ti episodul cu Maria Magdalena cand Hristos a iertat-o ,ea s-a schimbat complet.
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Ambele componente, iertarea noastra si eliberarea noastra (de patimi si pacate) sunt realizate de Hristos Iisus.
Prima componenta a mantuirii, adica iertarea pentru pacatele savarsite, este darul lui Hristos (adica nu trebuie sa o "cumperi" cu bani sau cu "fapte bune" caci "fara de Mine nu puteti face nimic" Ioan 15). Iertarea este daruita omului cand acesta se pocaieste (ii pare rau de relele savariste si isi doreste sa nu mai pacatauiasca).
A doua componenta a mantuirii (eliberarea de patimi si pacate) presupune un proces mai lung sau mai scurt, depinzand de dorinta fiecarui individ in parte de a se lepada de pacate si de a se uni cu Hristos. Lepadarea de pacate presupune savarsirea faptelor bune cu ajutorului lui Hristos evident.
|
Eliberarea de pacate inseamna o noua natura, despre care se vb in 2 Corinteni 5. "Cel ce este in Hristos este o faptura noua, iata ca cele vechi s-au dus si toate lucrurile s-au facut noi".
Duhul Sfant care locuieste in credincios e cel care produce schimbarea in om. Faptele bune nu te pot schimba.
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
"Iar Zaheu, stând, a zis către Domnul: Iată, jumătate din averea mea, Doamne, o dau săracilor și, dacă am năpăstuit pe cineva cu ceva, întorc împătrit. Și a zis către el Iisus: Astăzi s-a făcut mântuire casei acesteia", Luca 19,8-9
In concluzie, in cazul lui Zaheu vamesul, Hristos evidentiaza clar ca mantuirea este completa doar dupa savarsirea faptelor bune si nu este un proces juridic, adica eu zic gata l-am primit pe Hristos si sunt mantuit.
|
Ai tras o concluzie falsa. Hristos nu l-a pus pe Zacheu sa dea ceva saracilor, insa din afirmatiile lui Zacheu Hristos a aratat celorlalti ca Zacheu era un ALT om. Dintr-un vames hot si lacom devenise altruist si era gata sa renunte la bogatiile agonisite prin furt si inselaciune. Asta inseamna nasterea din nou. Zacheu nu mai era acelasi zacheu pe care lumea il ura, ci devenise alt om.
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Mantuirea se vede doar in faptele omului. Nu inseamna ca dupa ce omul este mantuit el nu mai face nici un pacat... nicidecum, ci doar ca omul in starea de mantuire nu mai doreste sa savarseasca pacatul si "se opune pacatului pana la sange" (Evrei 12,4)... si se curateste de pacatele savariste (prin Taina Spovedaniei si a Sfintei Impartasanii).
|
Impartasania nu te curateste de pacat, Iuda s-a impartasit dar nu l-a ajutat la nimic.
Pocainta inaintea Domnului te curateste de pacat.
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Dupa ca a obitnut mantuirea omul nazuieste apoi spre desavarsire, iar dupa desavarsire spre indumnezeire.
Asadar prima tinta a omului este mantuirea aici si acum... adica omul in fiecare zi trebuie sa isi doreasca mantuirea... si Hristos i-o va dauri mai repede sau mai tarziu in masura vointei lui de a se lepada de pacate si de a savarsi faptele bune (duapa voia lui Dumnezeu).
|
Te contrazici singur. zici mai intai ca dupa ce a obtinut mantuirea omul trebuie sa isi doreasca sa obtina mantuirea. Pai daca a obtinut-o inseamna ca deja o are. Faptul ca omul lupta impotriva pacatului e o dovada ca a fost mantuit.