Ma intristez de fiecare data cand aud o femeie ortodoxa sustinand cu tarie ca se simte nedreptatita de faptul ca in Biserica Ortodoxa ii sunt incalcate anumite drepturi intr-un fel sau altul.
Ma refer aici la faptul ca femeia nu poate intra in Sfantul Altar si ca nu ii este permis accesul in Sfantul Munte Athos.
Atat intr-un caz si in altul femeii nu-i este ingaduit, din punct de vedere canonic si nu dogmatic. Mai mult, daca privim la realitatile din Biserica constatam ca femeile au un reprezentant, si nu unul oarecare, atat in Altar cat si in Muntele Sfant, in persoana Maicii Domnului.
Maica Domnului este reprezentata pe bolta Sfantului Altar ca Imparateasa a Cerurilor potrivit erminiei picturii bisericesti. De asemenea, tot Maica Domnului este cunoscuta ca ocrotitoare a Sfantului Munte Athos.
Consider ca acesta este argumentul pe care femeia ortodoxa trebuie sa-si intemeieze supunerea fata de aceste randuieli. Poate aduce mai mult bine, prezenta oricarei femei in altar sau in Sfantul Munte, decat prezenta tainica dar lucratoare a Maicii Domnului? Eu cred ca nu.
|