Citat:
Īn prealabil postat de Erethorn
In schimb, dupa cum recunosc chiar unii membrii ortodocsi ai forumului, in BO se practica inca oferirea de bani la spovedanie, la fel cum de altfel se practica si oferirea de bani pt. botez, casatorie etc. (si va rog mult sa nu ma contraziceti, ca acum doua saptamani am fost la o casatorie ortodoxa si am asistat la momentul "negocierii" intre nas si preotul paroh, ca sa nu mai vorbesc de casatoria mea sau botezul copilului meu; bani incasati fara chitanta si fara suport legal; mai mult, sambata care vine sunt invitat la o alta nunta si promit sa ma informez si sa public aici cat a fost "taxa").
Atentie, vorbim despre bani pentru indulgente in BC, deci pentru inlaturarea consecintelor temporale ale pacatului deja iertat, acum 500 de ani, versus bani la spovedanie, deci la sacramentul de iertare a pacatului, astazi.
Fata de cele de mai sus, incercati sa priviti cat se poate de obiectiv situatia, si veti intelege de ce catolicii contemporani raman cu un gust amar atunci cand sunt acuzati de catre ortodocsi ca "in biserica lor iertarea pacatelor se cumpara cu bani".
|
In primul rand nu prea inteleg ce inseamna "inlaturarea consecintelor temporale ale pacatului". Poate aveti amabilitatea sa imi explicati.
In al doile a rand, in biblie scrie, cand mergem la biserica, sa ducem ce avem mai bun acasa, si daca nu avem, macar o lumanare sau un ban. Pornind de aici, oamenii duc, fara sa li se ceara bani cand se spovedesc, dar acestia nu sunt primiti de preot in schimbul spovedirii si a iertarii pacatelor, ci pentru acatiste sau ca ajutor pentru biserica. Cel care merge la spovedanie, are si un acatist cu el.
Sper ca v-ati lamurit acum si nu mai lungim vorba inutil, mai ales ca topicul este despre "Papalitate" si nu despre Biserica Ortodoxa si practicile ei.