Citat:
În prealabil postat de florinbrasov0
Nu-i de ajns ca suntem iertati de pedeapsa vesnica?
|
Nu, nu-i de ajuns. Este foarte mult, dar nu este totul. Seducând soția unuia dintre supușii săi, apoi trimițându-l la moarte pe acela, regele David a comis un păcat de moarte. S-a pocăit și Dumnezeu l-a iertat, încât avem convingerea că se numără cu drepții. Dar fiul său iubit a fost sortit morții. Aceasta este consecința temporală a păcatului. Întâmplarea este relatată în Samuel (Regi).
Și Moise a păcătuit înaintea Domnului. Și pe el, părându-i rău, Domnul l-a iertat. Dar în Țara Făgăduită nu a pus piciorul, ci doar a văzut-o de departe. Aceasta a fost pedeapsa temporală în cazul lui Moise. Cu o zi înainte de a ajunge acolo, Domnul a trimis pe îngerul său (Uriel ?) ca să îi ia viața.
Și la ortodocși, după ce preotul rostește formula de iertare, trebuie îndeplinit un canon. Pentru ce trebuie îndeplinit un canon ? De aia, fiindcă dezordinea produsă de păcat în ordinea lui Dumnezeu în lume trebuie reparată. Și până ce Dumnezeu nu va primi satisfacție, penitentul, deși iertat în plan spiritual și cu starea de grație restaurată, nu va ajunge în rai. Acolo ajung numai oameni care, prin ei înșiși sau urmașii lor, și-au plătit datoria până la ultimul ban.
Ca dovadă că așa stau, de fapt, lucrurile este obiceiul întâlnit și la ortodocși de a se ruga, de a da liturghii și panahide pentru cei morți, chiar bineștiind că s-au spovedit, au primit iertarea și s-au împărtășit. Potrivit teoriei dv, un om care moare în această stare ajunge imediat, în mod sigur, în rai. Atunci întreb: de ce vă mai rugați pentru acela ?